ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ασπίδα προστασίας για εργαζομένους με τεστ και τηλεργασία

test

Συναγερμός έχει σημάνει για την επιστροφή των αδειούχων στα αστικά κέντρα όχι μόνον στον ΕΟΔΥ, αλλά και σε μεγάλες και μικρότερες ελληνικές επιχειρήσεις, υπό τον φόβο ότι η επιστροφή των μαθητών στα θρανία και των αδειούχων στην εργασία τους ενδέχεται να εκτοξεύσει τη διάδοση του ιού στα μεγάλα αστικά κέντρα και στους χώρους εργασίας. Είναι άλλωστε κομβικής σημασίας το πώς θα χειριστούν την κατάσταση μεγάλοι οργανισμοί, ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα και ειδικότερα εκεί που το προσωπικό των εργαζομένων είναι πολυπληθές. Ηδη στις τράπεζες πολλοί εργαζόμενοι πριν επιστρέψουν στη θέση τους εργάζονται εξ αποστάσεως, ώστε να επιβεβαιωθεί ότι δεν είναι φορείς του ιού. Ακόμα μεγαλύτερο είναι το στοίχημα για τους βιομηχανικούς ομίλους, που έχουν να αντιμετωπίσουν επιπλέον δυσκολία, καθώς πολλοί εργαζόμενοι δεν μπορούν να δουλέψουν εξ αποστάσεως.

Mytilineos

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Mytilineos, της οποίας οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν μεν γραφεία και τις εμπορικές δραστηριότητες της Protergia, αλλά και 25 βιομηχανικές μονάδες παραγωγής. Ετσι, η επιστροφή των 3.600 άμεσα και έμμεσα εργαζομένων μετά τις άδειές τους είναι μια άσκηση που απαιτεί μεγάλη οργάνωση και προετοιμασία, ώστε να προστατευθούν οι ίδιοι αλλά και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας, η οποία καλύπτει το 11,5% της συνολικής ενεργειακής ζήτησης της χώρας (διασυνδεδεμένο σύστημα).

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία οργάνωσε πλάνο επιστροφής που περιλαμβάνει τεστ για τους εργαζομένους με έξοδα της εταιρείας. Ετσι, όλοι οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στη θέση τους αφού έχει προηγηθεί μια εβδομάδα τηλεργασίας, όπου αυτό είναι εφικτό, και αφού προηγηθεί αρνητικό τεστ, ώστε να μην κινδυνεύσουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι. Τα τεστ γίνονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στην εταιρεία και με τον απαραίτητο εξοπλισμό, για διευκόλυνση των εργαζομένων. Επιπλέον, η Mytilineos έχει θέσει σε ισχύ τηλεργασία για το 50% των εργαζομένων που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου αλλά και για όσους μετακινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς. Παράλληλα, εξακολουθούν να είναι σε ισχύ τα μέτρα που είχε ήδη λάβει η εταιρεία για συναντήσεις, επισκέψεις εξωτερικών συνεργατών, ταξίδια κ.λπ., καθώς και τήρηση αποστάσεων και εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής (πλύσιμο χεριών, χρήση αντισηπτικού κ.λπ.) σε εναρμόνιση με τις οδηγίες των υγειονομικών αρχών.

Η Mytilineos έλαβε τα πρώτα μέτρα τον Μάρτιο, λίγο μετά το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα, όταν η διοίκησή της συνέστησε ομάδα διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης, με συμμετοχή γενικών διευθυντών, ιατρών και επαγγελματιών υπηρεσίας και ασφάλειας, καθώς και «business units task forces» στις μεγάλες παραγωγικές δραστηριότητες, με στόχο την έγκαιρη λήψη αποφάσεων για την προστασία των εργαζομένων, επιδιώκοντας ταυτόχρονα την αδιάλειπτη λειτουργία της εταιρείας. Ετσι, το 90% των εργαζομένων σε γραφείο εργάστηκε απομακρυσμένα, ενώ οι τηλεδιασκέψεις της εταιρείας ξεπέρασαν τις 800 ημερησίως μέχρι και την 1η Ιουλίου που ήταν σε ισχύ οι ειδικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης, οπότε και έγινε σταδιακά η επιστροφή των εργαζομένων στη θέση τους. Υπενθυμίζεται πως η Mytilineos προχώρησε στην αγορά και διάθεση στην ελληνική πολιτεία ειδικών αναπνευστήρων, ενώ παράλληλα πρόσφερε στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται υγειονομικό υλικό αλλά και συσσίτια σε απόρους και οικονομική βοήθεια σε λιγότερο εύπορους πολίτες. Η εταιρεία, επιπροσθέτως, φρόντισε μέσω της δημιουργίας microsite και τηλεφωνικής γραμμής διαρκούς λειτουργίας να υπάρχει η δυνατότητα διαρκούς επικοινωνίας των εργαζομένων της με τα τμήματα ανθρωπίνου δυναμικού του ομίλου για την ενημέρωσή τους για την COVID-19.

Τράπεζα Πειραιώς

Στην Τράπεζα Πειραιώς, από την πρώτη στιγμή που καταγράφηκε νέα αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα και ενόψει της επιστροφής από τις θερινές διακοπές, η διοίκηση ενίσχυσε τον βαθμό ετοιμότητας και επιφυλακής του ομίλου, λαμβάνοντας πρόσθετα μέτρα. Σε αυτό το πλαίσιο, επανέφερε το ποσοστό των εργαζομένων που απασχολούνται με τηλεργασία στο 70%, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που έχει αναπτύξει και επέτρεψαν την ομαλή λειτουργία του δικτύου και των κεντρικών υπηρεσιών από τα πρώτα στάδια της κρίσης. Ετσι, οι εργαζόμενοι που επιστρέφουν από τη θερινή τους άδεια παραμένουν για μία εβδομάδα σε τηλεργασία από την κατοικία τους. Οπου κρίνεται αναγκαία η φυσική παρουσία, προηγείται η πραγματοποίηση τεστ COVID-19 και εφόσον είναι αρνητικό επιστρέφουν στο γραφείο χρησιμοποιώντας μάσκα για επτά ημερολογιακές ημέρες. H Πειραιώς παρέχει επίσης στους εργαζομένους μάσκες που τηρούν τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί από τις αρμόδιες αρχές και η χρήση τους είναι υποχρεωτική για τους εργαζομένους του δικτύου. Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση κατά την οποία κρίνεται αναγκαία η εκ νέου πραγματοποίηση τεστ γίνεται επίσης με δαπάνες της τράπεζας. Για όλους δε τους εργαζομένους του ομίλου που επιθυμούν να κάνουν επιπλέον τεστ προσφέρεται προνομιακή τιμή για τους ίδιους και τα άμεσα μέλη της οικογένειάς τους σε συνεργασία με το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν».

Lidl

Η Lidl Ελλάς έχει καταστήσει υποχρεωτική τη χρήση μάσκας σε όλους τους χώρους της εταιρείας, διαθέτοντας παράλληλα όλα τα απαραίτητα ατομικά μέτρα προστασίας σε όλους (μάσκες, γάντια, θερμόμετρα, αντισηπτικά) και εντατικοποιώντας το πλάνο καθαριότητας και απολύμανσης χώρων, ενώ πραγματοποιεί μοριακά τεστ σε περιπτώσεις που απαιτείται. Αξίζει επίσης να τονιστεί ότι συνεχίζει να πραγματοποιεί συνεντεύξεις και κέντρα αξιολόγησης διαδικτυακά, προσλαμβάνοντας μόνο την περίοδο του lockdown πάνω από 450 νέους εργαζομένους. Στα καταστήματά της έλαβε επιπλέον προληπτικά μέτρα, όπως για παράδειγμα τοποθέτηση πρόσθετων σταθμών αντισηψίας χεριών και ειδικών προστατευτικών διαχωριστικών από πλέξιγκλας στα ταμεία, σημάνσεις και αυτοματοποιημένες αναγγελίες για την τήρηση αποστάσεων ασφαλείας, ενώ δεν επιτρέπει την είσοδο πελατών στο κατάστημα χωρίς τη χρήση μάσκας. Η Lidl Ελλάς αποτέλεσε την πρώτη εταιρεία λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα που έλαβε την πιστοποίηση Covid Shield, στο ανώτατο επίπεδο «Εxcellent», από τον φορέα TÜV AUSTRIA Hellas. Πρέπει να σημειωθεί πως και η Lidl πήρε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πρόληψη της μετάδοσης και διασποράς του ιού στα καταστήματά της, στα γραφεία της αλλά και στα εφοδιαστικά της κέντρα, εφαρμόζοντας μια σειρά πρωτοκόλλων. Συνέστησε ομάδα crisis management, που συνεργάζεται με διακεκριμένο καθηγητή Πνευμονολογίας. Δρομολόγησε παράλληλα και τον μέγιστο δυνατό ψηφιακό μετασχηματισμό στη λειτουργία των επιχειρησιακών διαδικασιών της και εφάρμοσε την τηλεργασία όπου αυτό ήταν εφικτό. Παράλληλα, ενημερώνει άμεσα τους εργαζομένους της για όλα τα μέτρα που ισχύουν, αλλά και νέα που λαμβάνονται, για τις εξελίξεις και τις συστάσεις των ειδικών, μέσω του εσωτερικού δικτύου και μέσω ειδικών σημάνσεων σε κοινόχρηστους χώρους. Επιπροσθέτως, προβαίνει διαρκώς σε ενέργειες για τη διευκόλυνση των εργαζόμενων γονέων και όσων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

ΕΥΔΑΠ

Με αυστηρά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας και παρακολούθησης της εξέλιξης της υγείας τους υποδέχονται και στην ΕΥΔΑΠ όσους επιστρέφουν από διακοπές, καθώς θέλουν να διατηρήσουν μηδενικά τα κρούσματα, όπως συμβαίνει από την πρώτη φάση της πανδημίας. Στην εταιρεία, οι αρμόδιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι έως τώρα δεν έχει βρεθεί κρούσμα και επισημαίνουν πως είναι όλοι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Ετσι, με απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου, οι υπάλληλοι της εταιρείας που επιστρέφουν από τις καλοκαιρινές διακοπές κάνουν υποχρεωτικά μοριακό τεστ με δαπάνη της εταιρείας και η υποχρέωση αυτή αφορά όχι μόνον τους υπάλληλους της εταιρείας ύδρευσης και αποχέτευσης, αλλά και εταιρειών που συνεργάζονται με την ΕΥΔΑΠ. Ακόμα όμως και μετά τη διενέργεια του τεστ και μέχρι να κοινοποιηθούν τα αποτελέσματα, οι εργαζόμενοι δουλεύουν από το σπίτι, ενώ όσοι βρεθούν θετικοί, φυσικά θα ακολουθήσουν τις συστάσεις των γιατρών.