ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με πράσινα καύσιμα η πρώτη πτήση του νέου Airbus της Aegean

Ακόμη ένα αεροσκάφος A321neo παρέλαβε η αεροπορική εταιρεία

me-prasina-kaysima-i-proti-ptisi-toy-neoy-airbus-tis-aegean-561452503

Ακόμη ένα αεροσκάφος Α321neo, το τέταρτο της μεγαλύτερης έκδοσης της οικογένειας Airbus A320neo, παρέλαβε χθες, στις εγκαταστάσεις της Airbus στο Αμβούργο, η Aegean. Ταυτόχρονα εκτέλεσε για τη μεταφορά του αεροσκάφους στην Ελλάδα χωρίς επιβάτες την πρώτη δοκιμαστική πτήση με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), καθώς το νέο αεροσκάφος γι’ αυτήν την πτήση χρησιμοποίησε μείγμα βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων με συμβατικό.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, ανέφερε σχετικά: «Εξακολουθούμε να δουλεύουμε για τη νέα εποχή της Aegean και των περισσότερο πράσινων και περιβαλλοντικά βιώσιμων μεταφορών, συνεχίζοντας και μέσα στην πανδημική κρίση το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας αλλά και εντείνοντας την προσπάθεια για καινοτομία. Η σημερινή πρώτη, χωρίς επιβάτες, δοκιμαστική πτήση με μείγμα βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) αποτελεί μια συμβολική πράξη για τους στόχους της Aegean αλλά και ένα σημαντικό βήμα για την Ελλάδα».

Η παραγγελία των 46 Airbus A320neo, τα οποία η Aegean ξεκίνησε να παραλαμβάνει ήδη από τις αρχές του προηγούμενου χρόνου και συνεχίζει, «δεν αποτελεί μόνο μια μεγάλη επένδυση, τη μεγαλύτερη σε εξοπλισμό στη χώρα μας, αλλά και μια σημαντική κίνηση για την προστασία του περιβάλλοντος», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Aegean.

Τα νέα αεροσκάφη, ακόμη και με χρήση συμβατικών καυσίμων, εξασφαλίζουν 19%-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 ανά θέση σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς αεροσκάφη και έως 53% CO2 χαμηλότερο αποτύπωμα ανά θέση από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας 20 χρόνια πίσω, σηματοδοτώντας μια ουσιαστική πράξη σεβασμού και μέριμνας για το περιβάλλον.

Υπολογίζεται ότι η χρήση SAF, που προέρχονται κατά βάση από ανακυκλωμένα ή και χρησιμοποιημένα φυτικά και ζωικά λίπη, θα μπορούσε να αποφέρει μείωση έως και 80%-90% των ρύπων CO2. Η αδυναμία παραγωγής των SAF σε εμπορικά αξιοποιήσιμα μεγέθη, η μικρή προσφορά –υφίσταται ζήτηση και από κλάδους όπως η ναυτιλία και τα logistics– και το τετραπλάσιο κόστος σε σχέση με το συμβατικό καύσιμο αποτελούν τους λόγους για τους οποίους η χρήση SAF από τις αεροπορικές εταιρείες παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

Ολοένα και περισσότεροι αερομεταφορείς, όμως, επιδιώκουν την αύξηση της χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, ενώ ταυτόχρονα λαμβάνουν μέτρα για την αντιστάθμιση των εκπομπών αερίων.

«Πιστεύουμε ότι σταδιακά την επόμενη περίοδο τα αεροπορικά βιoκαύσιμα θα έχουν όλο και μεγαλύτερη διείσδυση στις αερομεταφορές, ιδιαιτέρως εάν και η πολιτεία διαμορφώσει ένα πλαίσιο υποδομών αλλά και κινήτρων που θα ενθαρρύνουν τη χρήση τους. Αλλωστε, τα πράσινα αεροπορικά καύσιμα ήδη θεωρούνται απαραίτητα για τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, όπως προβλέπεται από τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Στην Aegean δεν θα μπορούσαμε παρά να είμαστε προσηλωμένοι στην καινοτομία και στη βιωσιμότητα, γι’ αυτό και την τελευταία περίοδο διερευνούμε όλο και περισσότερο τρόπους που θα μπορούσαν μελλοντικά να καταστήσουν τη χρήση των πράσινων καυσίμων επιχειρησιακά και οικονομικά βιώσιμη», έχει πει στην «Κ» ο Γιώργος Γοβατζιδάκης, sustainability manager της Aegean.