ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις από ξένα κεφάλαια στην delivery startup Ferto

Με το δεξί μπήκε το 2022 για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγγελία και παράδοση ειδών σούπερ μάρκετ (online grocery delivery startups), αγορά η οποία σημείωσε θεαματική αύξηση παγκοσμίως εν μέσω πανδημίας

ependyseis-apo-xena-kefalaia-stin-delivery-startup-ferto-561663961

Με το δεξί μπήκε το 2022 για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγγελία και παράδοση ειδών σούπερ μάρκετ (online grocery delivery startups), αγορά η οποία σημείωσε θεαματική αύξηση παγκοσμίως εν μέσω πανδημίας, τροφοδοτούμενη κυρίως από την ανάγκη του κόσμου να αποκτά μέσω των ψηφιακών καναλιών προϊόντα καθημερινής ανάγκης σε λίγα λεπτά.

Την αρχή κάνει η νεοσύστατη εταιρεία Ferto, των Μιχάλη Σφικτού, Αλέξανδρου Θεοδωρίδη και Ekin Burak Ozturk, η οποία ολοκλήρωσε πρόσφατα γύρο χρηματοδότησης που κινήθηκε κοντά στις 400.000 ευρώ και στον οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, συμμετείχε ως lead investor το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο, Plug and Play Ventures, καθώς και ιδιώτες επενδυτές, δηλαδή στελέχη και ιδρυτές εταιρειών τεχνολογίας. Η ελληνική last mile delivery εταιρεία ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021, αναπτύσσοντας μια πλατφόρμα μέσω της οποίας ο καταναλωτής παραγγέλνει προϊόντα από τα συνεργαζόμενα καταστήματα (μεσαίου μεγέθους τοπικά σούπερ μάρκετ, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, φαρμακεία, ανθοπωλεία κ.ά.) τα οποία φτάνουν στο σπίτι του από διανομείς της εταιρείας μέσα σε 20-30 λεπτά.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη στα νότια προάστια με στόχο να επεκταθεί γεωγραφικά, καλύπτοντας όλο το κέντρο της Αθήνας. Παράλληλα, δρομολογεί νέο γύρο χρηματοδότησης της τάξεως των 2-4 εκατ. ευρώ,  που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Ιούνιο με τη συμμετοχή της Plug and Play Ventures και άλλων venture capitals. Με αυτόν τον γύρο χρηματοδότησης, η Ferto σκοπεύει να επεκτείνει τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα. Το Plug and Play Ventures με έδρα στην περιοχή της Σίλικον Βάλεϊ, πραγματοποίησε 162 επενδύσεις μέσα στο 2020 και έχει χρηματοδοτήσει επιτυχημένες εταιρείες τεχνολογίας, όπως Dropbox, PayPal, N26, Rappi κ.ά.  

Η νεοσύστατη εταιρεία ολοκλήρωσε γύρο χρηματοδότησης που κινήθηκε κοντά στις 400.000 ευρώ.

Σημειώνεται πως δεν είναι η πρώτη φορά που ξένα funds επενδύουν σε ελληνικές startups οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο του online grocery delivery, αλλά και του quick commerce. Μέσα στο 2021, τις υπηρεσίες της στην ελληνική αγορά εγκαινίασε η pop market του Τάκη Μαλαβέτα. Η pop δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της εφαρμογής της να παραγγέλνουν προϊόντα (από φρούτα και λαχανικά μέχρι κρασί, κρέας και είδη περιποίησης) τα οποία προετοιμάζονται σε ειδικούς αποθηκευτικούς χώρους (dark stores), παραλαμβάνονται από τους διανομείς της pop και αποστέλλονται στους χρήστες σε λιγότερο από 15 λεπτά. H εταιρεία υλοποιεί το εγχείρημά της, έχοντας αντλήσει κοντά στα 3,5 εκατ. δολ. από το Global Founders Capital και το 468 Capital.

Στον ίδιο κλάδο δραστηριοποιούνται και άλλες εταιρείες, όπως η υπηρεσία Wolt Market, η efood market αλλά και η InstaShop της Ιωάννας Αγγελιδάκη και του Γιάννη Τσιώρη.