Η Gen Z έρχεται στο χώρο εργασίας σας. Είστε έτοιμοι;

Η Gen Z έρχεται στο χώρο εργασίας σας. Είστε έτοιμοι;

5' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η γενιά των ατόμων που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012 μπορεί μόλις να έχει αρχίσει να εντάσσεται στο εργασιακό δυναμικό, όμως οι έξυπνοι εργοδότες σκέφτονται ήδη πώς η εταιρική κουλτούρα τους μπορεί να προσελκύσει και να διατηρήσει την Gen Z.

Σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής για την Εργασία των ΗΠΑ, το 2020 άτομα ηλικίας 16 έως 24 ετών αποτελούσαν το 11,6% του εργατικού δυναμικού, κυρίως στους κλάδους του λιανικού εμπορίου, της φιλοξενίας και της φροντίδας ηλικιωμένων, κλάδοι οι οποίοι επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία και τα lockdowns. Εξαιτίας αυτού, η γενιά αυτή έχει μια ιδιαίτερη προοπτική ως νέοι εργαζόμενοι κάτω από δύσκολες συνθήκες.

Στην έρευνά μας σε χώρους εργασίας στις ΗΠΑ, έχουμε συλλέξει πάνω από 32.000 απαντήσεις εργαζομένων Gen Z, από περισσότερες από 350 εταιρείες.  Παρακάτω έχουμε συνοψίσει τι πραγματικά αναζητά η Gen Z από τους εργοδότες της.

Στην Ελλάδα συνομιλούμε συχνά με εταιρείες οι οποίες μας διατυπώνουν τον προβληματισμό τους στην προσέλκυση νέων εργαζομένων, οι οποίοι δύσκολα δέχονται να δουλέψουν για αυτές και πολύ εύκολα αποχωρούν.

Τι θέλει η Gen Z από τους εργοδότες

1 Ποικιλόμορφο και χωρίς αποκλεισμούς χώρο εργασίας

Η Gen Z αποτελεί το πιο ποικιλόμορφο εργατικό δυναμικό, μέχρι στιγμής, ειδικά όταν την συγκρίνουμε με τους Millennial εργαζομένους και ακόμα περισσότερο όταν τη συγκρίνουμε με την Gen X και τους Boomers.

Καθώς η Gen Z αναπτύσσεται στο εργατικό δυναμικό, οι εργοδότες πρέπει να μάθουν πώς να διαχειρίζονται καλύτερα μια ποικιλόμορφη ομάδα και να λάβουν σοβαρά πρωτοβουλίες DEIB (Diversity, Equity, Inclusion, and Belonging).

Αυτό περιλαμβάνει:
• Διασφάλιση μιας ποικιλόμορφης λίστας υποψηφίων, για την εξασφάλιση των καλύτερων ταλέντων
• Εκπαίδευση των λοιπών εργαζομένων (ιδίως των παλαιότερων γενεών) σε θέματα DEIB (Diversity, Equity, Inclusion, and Belonging)
• Διασφάλιση της εκπροσώπησης σε όλη την ηγετική ομάδα

2 Βιώσιμο μισθό

Οι αμοιβές ήταν το νούμερο ένα θέμα που σχολίασαν οι Gen Z εργαζόμενοι στην έρευνά μας, με εκκλήσεις για καλύτερο κατώτατο μισθό και αυξημένη ωριαία αμοιβή. Μόνο το 69% των υπαλλήλων της Gen Z δήλωσαν ότι αισθάνονται ότι πληρώνονται δίκαια, ποσοστό 7 μονάδες κάτω από άλλες γενιές.

Λόγω της νεαρής ηλικίας και του σταδίου της σταδιοδρομίας τους, οι περισσότεροι Gen Z εργάζονται σε κλάδους όπως το λιανικό εμπόριο και η φιλοξενία, οι οποίες τείνουν να πληρώνουν χαμηλότερα ή να εξαρτώνται από φιλοδωρήματα. Αυτές ήταν επίσης οι βιομηχανίες που επλήγησαν περισσότερο από τον COVID-19 και τα lockdowns, αφήνοντας τους εργαζομένους της Gen Z να επωμίζονται το μεγαλύτερο βάρος των αναστολών εργασίας και του κλεισίματος των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την εταιρεία μισθοδοσίας ADP, η Gen Z επλήγη περισσότερο από τις απώλειες θέσεων εργασίας το 2020, χάνοντας περίπου το 11% των θέσεων εργασίας τους, πολύ πάνω από τον εθνικό μέσο όρο (6,7%).

Με την τρέχουσα κρίση των προσλήψεων να πλήττει ιδιαίτερα το λιανικό εμπόριο και τη φιλοξενία, οι εργοδότες που θέλουν να προσελκύσουν ταλέντα Gen Z θα πρέπει να προσφέρουν δίκαιες αμοιβές και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη μιας γενιάς που έχει πληγεί μοναδικά από την κρίση.

3 Διανοητικά υγιές και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον

Μερικά από τα ευρύτερα χάσματα μεταξύ της Gen Z και άλλων γενεών είναι γύρω από την αίσθηση ότι οι χώροι εργασίας τους είναι ψυχολογικά και συναισθηματικά υγιείς.
Στην έρευνά μας, εργαζόμενοι Gen Z έδειξαν διαφορά 7 μονάδων σε μετρήσεις που αφορούσαν σε:

• Ψυχολογικά και συναισθηματικά υγιές περιβάλλον εργασίας
• Δυνατότητα άδειας από την εργασία όταν είναι απαραίτητο

Η Αμερικανική Ψυχολογική Εταρεία (APA) έχει αναγνωρίσει την Gen Z ως την πιο πιεσμένη γενιά, κάτι που αποδίδεται στο γεγονός ότι ενηλικιώθηκε ενώ ο κόσμος αντιμετώπιζε σοβαρές παγκόσμιες προκλήσεις όπως η κλιματική αλλαγή, η πολιτική αστάθεια και η πανδημία.

Οι μεγάλοι εργοδότες θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι η Gen Z αισθάνεται συναισθηματική στήριξη στο χώρο εργασίας, μέσω ενεργειών όπως τα τακτικά check-in και η ενθάρρυνση για την άσκηση προσωπικής φροντίδας (αν και, για να είμαστε σαφείς, αυτό είναι κάτι από το οποίο όλες οι γενιές θα μπορούσαν να επωφεληθούν από πέρυσι και μετά).

4 Σκοπός και Ιδιαίτερο νόημα

Η εύρεση σκοπού και ιδιαίτερου νοήματος είναι κάτι που έχει συνήθως συσχετιστεί με τη γενιά των millennial. Η έρευνά μας, όμως, έδειξε ότι η έλλειψη νοήματος είναι ακόμα πιο έντονη για την Gen Z, η οποία έδωσε στους εργοδότες της:

• 8 μονάδες χαμηλότερα από άλλες γενιές στο κατά πόσο η εργασία τους έχει ιδιαίτερο νόημα
• 7 μονάδες χαμηλότερα από άλλες γενιές στο κατά πόσο αισθάνονται ότι κάνουν τη διαφορά στην εργασία τους

Μια αλυσίδα παντοπωλείων αποτελεί ένα παράδειγμα εταιρείας που δίνει φωνή στους υπαλλήλους της και το 93% των ερωτηθέντων Gen Z εργαζομένων της την κατέταξε ως ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον.

Η Διοίκηση της εταιρείας αναζητά συχνά ιδέες από τους εργαζομένους πρώτης γραμμής που αλληλεπιδρούν περισσότερο με τους πελάτες και όλο το προσωπικό καλείται να υποβάλλει προτάσεις και να κάνει ερωτήσεις μέσω του “Ask Jack”, του Senior Vice President της εταιρείας.

Από τότε που ξεκίνησε, το 2002, ο Jack έχει απαντήσει σε πάνω από 16.000 σχόλια εργαζομένων, με το 68% αυτών να επιλέγουν να ταυτοποιηθούν με το όνομά τους αντί να υποβάλουν σχόλια ανώνυμα.

5 Θερμή υποδοχή

Η Gen Z είναι ακόμα νέα. Πολλοί από αυτούς μόλις εντάχθηκαν στο εργατικό δυναμικό. Ένα ζεστό και ευγενικό καλωσόρισμα μπορεί να πετύχει πολλά όταν προσλαμβάνετε νέους αποφοίτους και εργαζομένους για πρώτη φορά.

Καθώς πολλοί εργοδότες μετά την πανδημία έχουν υιοθετήσει  την εργασία από το σπίτι ή το υβριδικό μοντέλο εργασίας, αυτό μπορεί να αποτελέσει πρόκληση – οι συνήθεις πρακτικές της ξενάγησης ενός νέου εργαζομένου στους χώρους της εταιρείας ή η πρόσκλησή του σε γεύμα μπορεί να μην αποτελούν πλέον επιλογή για ορισμένους χώρους εργασίας.

Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, υπάρχουν εταιρείες που έχουν βρει τον τρόπο να καλωσορίζουν τους νέους εργαζομένους: όπως για παράδειγμα μια εταιρεία λογισμικού η οποία στέλνει πακέτα καλωσορίσματος με το ταχυδρομείο, υπολογίζοντας να τα παραλάβουν οι υπάλληλοι την πρώτη ημέρα της εργασίας τους. Τα πακέτα περιλαμβάνουν ένα φυλλάδιο για το όραμα και την αποστολή της εταιρείας, εξατομικευμένα μηνύματα καλωσορίσματος από την ομάδα και μια δωροκάρτα δείπνου για τον εργαζόμενο, για να γιορτάσει τη νέα του δουλειά.

Για κάποιον νέο στον κόσμο της εργασίας, προσπάθειες όπως αυτή μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στο να παραμείνει ενθουσιώδης και αφοσιωμένος.

Για χρόνια, οι millennials αποτελούσαν την πολυσυζητημένη γενιά, καθώς οι εταιρείες εργάζονταν σκληρά για να τους προσελκύσουν, είτε ως πελάτες είτε ως εργαζομένους (ή και τα δύο). Αλλά τώρα που η επόμενη γενιά είναι στο κατώφλι του χώρου εργασίας, οι εργοδότες πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται πώς θα καταφέρουν να προσελκύσουν την επόμενη γενιά ταλέντων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT