Σκηνικό σύγκρουσης τρόικας, ΤΑΙΠΕΔ, Σπίρτζη για την Εγνατία

Σκηνικό σύγκρουσης τρόικας, ΤΑΙΠΕΔ, Σπίρτζη για την Εγνατία

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης επιδιώκουν να εντάξουν οι θεσμοί την έναρξη της διαδικασίας για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, με βάση όσα προκύπτουν από τα προσχέδια συμφωνίας με την Αθήνα και παρά τη δεδηλωμένη αντίθεση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη. Τα δύο βασικά βήματα που ζητούν άμεσα οι δανειστές αφορούν τα διόδια και τον δανεισμό της εταιρείας. Ειδικότερα ζητούν τη δέσμευση της κυβέρνησης για άμεση, πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που απαιτείται για να ξεκινήσει η είσπραξη διοδίων στον Προμαχώνα Σερρών, στα σύνορα με τη Βουλγαρία.

Το Ταμείο

Το δε σχέδιο αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ, που οι δανειστές προσδιορίζουν σαφώς ως αναπόσπαστο μέρος της συμφωνίας, προβλέπει τη λειτουργία έξι σταθμών διοδίων στην Εγνατία, συν πέντε στους τρεις κάθετους άξονες, έως τα τέλη του 2016.

Οι δανειστές ζητούν, όμως, επίσης να εγκριθεί άμεσα από τη Γενική Συνέλευση της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε. η αναδιάρθρωση των τραπεζικών της υποχρεώσεων, σε συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς, ώστε να ξεκαθαρίσουν οι οικονομικές της υποχρεώσεις. Πρόκειται για υπόλοιπο ομολογιακού δανείου ύψους 137,1 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας.

Με βάση, πάντως, τις μέχρι στιγμής δημόσιες δηλώσεις του, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης εμφανίζεται κάθετα αντίθετος στην παραχώρηση της Εγνατίας από το ΤΑΙΠΕΔ. Προ ολίγων ημερών, μάλιστα, ερωτηθείς για το εάν προχωρά η αξιοποίηση της Εγνατίας, απάντησε: «Δεν νομίζω».

Ηδη το ΤΑΙΠΕΔ είχε ξεκινήσει στις αρχές Μαρτίου την αναζήτηση χρηματοοικονομικών, τεχνικών και νομικών συμβούλων για την αξιοποίηση του δικαιώματος παραχώρησης του οδικού άξονα για έως και 35 χρόνια που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιό του, καθώς οι σχετικές προθεσμίες για την πρόσληψή τους, που προβλέπονταν στη συμφωνία του περασμένου καλοκαιριού, είχαν εκπνεύσει εδώ και μήνες. Τώρα η καταληκτική ημερομηνία του συγκεκριμένου διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για νομικό σύμβουλο είναι την ερχομένη Τρίτη και για χρηματοοικονομικό και τεχνικό η 26η Απριλίου.

Ο αυτοκινητόδρομος

Υπενθυμίζεται ότι η Εγνατία Οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομος μήκους 670 χιλιομέτρων, που διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα, ξεκινώντας από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και καταλήγοντας στα ελληνοτουρκικά σύνορα, ενώ ολοκληρώνεται με τους τρεις κάθετους άξονες, τμήματα των οποίων παραμένουν ημιτελή ή υπό κατασκευή.

Αποτελεί άξονα αυξημένου ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, αφού ενώνει μεγάλα οικονομικά κέντρα και λειτουργεί ως συλλεκτήρια οδός για το σύστημα μεταφοράς στα Βαλκάνια και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Οι πανευρωπαϊκοί διάδρομοι IV (Βερολίνο – Σόφια – Θεσσαλονίκη), IX (Ελσίνκι – Αλεξανδρούπολη) και Χ (Βιέννη – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη) καταλήγουν σε αυτήν.

Η Εγνατία υπολογίζεται πως εξυπηρετεί το 36% του πληθυσμού και το 33% του ΑΕΠ της χώρας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή