ΔΗΚΤΗΣ

Ποιεί την νήσσαν η Google

Ποιεί την νήσσαν η Google

Σε νέα διπλή έξοδο στις αγορές και την πρώτη της για το 2021 αναμένεται να προχωρήσει την επόμενη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Ενωση, εκδίδοντας ομόλογα υπό το πρόγραμμα SURE. Σύμφωνα με τους αναλυτές, το πιθανότερο σενάριο είναι η έκδοση 7ετών και 25ετών ή 30ετών ομολόγων, για άντληση έως 14 δισ. ευρώ. Σημειώνεται πως ήδη τις προηγούμενες μέρες η Ε.Ε. έχει στείλει αίτημα υποβολής προτάσεων, το οποίο οι εκδότες αποστέλλουν σε επενδυτικές τράπεζες, σηματοδοτώντας την πρόθεσή τους να βγουν στις αγορές. Εως τώρα, η Ε.Ε. έχει βγει τρεις φορές στις αγορές, με δύο από αυτές τις εξόδους να αφορούν διπλές εκδόσεις, και με διάρκεια  5, 10, 15, 20 και 30 χρόνια, έχοντας αντλήσει συνολικά 39,5 δισ. ευρώ,  με τα βιβλία προσφορών να σημειώνουν μεγέθη ρεκόρ, ενώ αναμένονται περαιτέρω εκδόσεις έως 60,5 δισ. ευρώ τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους. Με δεδομένο ότι η Ελλάδα θέλει να αποφύγει τον συνωστισμό εκδόσεων (την επόμενη εβδομάδα βγαίνουν, μεταξύ άλλων, στις αγορές Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία και πιθανώς Ισπανία και Πορτογαλία), αυτό σημαίνει πως η πρώτη έξοδος της χώρας μας στις αγορές πιθανότατα θα μετακινηθεί για τον Φεβρουάριο. 

Ελληνικό αποτύπωμα 

φέρει το ευρωπαϊκό σύμφωνο για κλιματικά ουδέτερα κέντρα δεδομένων (data centers) μέχρι το 2030. Για την ολοκλήρωση της συμφωνίας αυτής, όπου συμμετέχουν 25 εταιρείες  υποδομών υπολογιστικού νέφους και data centers και 17 φορείς σε όλη την Ευρώπη, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η Ενωση Ευρωπαϊκών Κέντρων Δεδομένων (EUDCA) με πρόεδρο τον Απόστολο Κάκκο που είναι επικεφαλής της Lamda Hellix. H τελευταία εξαγοράστηκε τον περασμένο Νοέμβριο από την αμερικανική Digital Realty, που διαθέτει πάνω από 100 κέντρα δεδομένων επί ευρωπαϊκού εδάφους. Οπως προβλέπει το σύμφωνο, με ορίζοντα το 2025, το 75% της κατανάλωσης των data centers στην Ευρώπη θα στηρίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ποσοστό που θα αυξηθεί στο 100% από το 2030. Τα «πράσινα» data centers οδηγούν και σε εξοικονόμηση πόρων για τις εταιρείες, καθώς το 30% των λειτουργικών δαπανών ενός κέντρου δεδομένων αφορά το ενεργειακό κόστος. 

Συμφωνίες μίσθωσης καταστημάτων

Τις αντοχές τους εν μέσω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας μετρούν τα εμπορικά κέντρα, εισπράττοντας θετικό πρόσημο. Χθες, η REDS, του ομίλου Ελλάκτωρ, δημοσιοποίησε τη σύναψη δύο νέων συμφωνιών μίσθωσης καταστημάτων στο εμπορικό πάρκο Smart Park. Πρόκειται για τις αλυσίδες NEF-NEF, η οποία εμπορεύεται λευκά είδη, υφάσματα, χαλιά και διακοσμητικά είδη για το σπίτι και τη Hunter Authentic Accessories, που ειδικεύεται σε γυναικεία είδη, όπως τσάντες, βαλίτσες και υποδήματα. Η NEF-NEF συμφώνησε να μισθώσει κατάστημα 170 τ.μ. και η Hunter κατάστημα 114 τ.μ. Υπενθυμίζεται ότι σχεδόν όλα τα καταστήματα στο Smart Park έχουν πλέον επανεκκινήσει τη λειτουργία τους. 

Ποιεί την νήσσαν η Google

Η νέα γενιά του ψηφιακού κόσμου καταφέρνει ολοένα και συχνότερα να αντιπαρέρχεται τις δικλίδες ασφαλείας που βάζουν για να περιχαρακώσουν τη δραστηριότητά τους κολοσσοί όπως η Google. Ετσι πληθαίνουν ανησυχητικά τα κρούσματα διαφημίσεων αμφιλεγόμενου περιεχομένου που σερβίρει η Google στα sites, με τα οποία συνεργάζεται, παρά τις συμβατικές της υποχρεώσεις να αποκλείει μη επιθυμητές προωθητικές ενέργειες στις σελίδες τρίτων. Κάπως έτσι έχει πλημμυρίσει τόσο το ελληνικό όσο και το διεθνές Διαδίκτυο με διαφημίσεις με σεξουαλικά υπονοούμενα ή και χειρότερα. Σε αυτό το σκηνικό, αίσθηση –και σε πολλούς θιγόμενους, αγανάκτηση–, προκαλεί η εκκωφαντική σιωπή της συνήθως λαλίστατης ηγεσίας της Google στην Ελλάδα. Το πρόβλημα με τις συγκεκριμένες διαφημίσεις εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στην Κεντρική/Ανατολική Ευρώπη (CCE), π.χ. Ελλάδα, Βουλγαρία. Ο τρόπος προβολής των συγκεκριμένων διαφημίσεων είναι τύπου FLOOD, δηλαδή δεν εξετάζει αν ο χρήστης έχει ψάξει ή έχει επισκεφθεί κάποιον αντίστοιχο ιστότοπο αλλά εμφανίζεται σε όλους ανεξαιρέτως.