Ο ΔΗΚΤΗΣ

Αλλαγή πλεύσης από την ΕΤΑΔ

Αλλαγή πλεύσης από την ΕΤΑΔ

Αλλαγή πλεύσης φαίνεται πως αποφάσισε η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στην υπόθεση της «Αττικός Ηλιος». Ενώ είχε δρομολογήσει διαγωνισμό για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου για να την συνδράμει στην επίτευξη διακανονισμού των απαιτήσεων της «Αττικός Ηλιος», τελικά ακύρωσε τη συγκεκριμένη διαδικασία. Πηγές που επικαλούνται ενδελεχή γνώση των όσων διαδραματίστηκαν τις τελευταίες δέκα μέρες μιλούν αφενός για διιστάμενες απόψεις μεταξύ των μελών της διοίκησης της ΕΤΑΔ και αφετέρου για «παραπομπή του όλου θέματος σε υψηλότερο επίπεδο». Υπενθυμίζεται πως η «Αττικός Ηλιος» αξιώνει αποζημιώσεις ύψους 620 εκατ., επικαλούμενη σχετικές διαιτητικές αποφάσεις, οι οποίες λόγω του δυσθεώρητου ύψους τους έχουν καταγραφεί και στις τελευταίες μεταμνημονιακές εκθέσεις αξιολόγησης των θεσμών ως δημοσιονομικό ρίσκο.

«Ανοιγμα» του ΟΑΕΔ σε περισσότερες επιχειρήσεις

Μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη ανάμεσα στο Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και τον ΟΑΕΔ. Στο πλαίσιο της συνεργασίας θα επιχειρηθούν η μεγαλύτερη διασύνδεση και αλληλεπίδραση του ΟΑΕΔ με τις επιχειρήσεις-μέλη του Επιμελητηρίου και η διερεύνηση της ζήτησης των προσόντων και των δεξιοτήτων, από πλευράς των επιχειρήσεων, σε συγκεκριμένους τομείς. Κεντρικό σημείο, στο πλαίσιο των δράσεων που περιλαμβάνει το μνημόνιο είναι η ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ του ΟΑΕΔ και των επιχειρήσεων.

Καθυστερήσεις εξαιτίας της «Μήδειας»

Καθυστερήσεις και στην παράδοση των δεμάτων και την ευρύτερη ταχυδρομική εξυπηρέτηση προκάλεσε η κακοκαιρία. Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ανέφεραν ότι τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο, οι απαγορεύσεις απόπλου από τα λιμάνια και οι ακυρώσεις πτήσεων έχουν προκαλέσει σημαντική δυσχέρεια στην εκτέλεση του ταχυδρομικού έργου. Αντίστοιχα προβλήματα έχουν προκληθεί και στις ταχυμεταφορές, με τα δίκυκλα των κούριερ της ACS να μην κυκλοφορούν ύστερα από αυστηρή οδηγία της εταιρείας προς το δίκτυο των καταστημάτων της. Παράλληλα, έχει περιορίσει την εκτέλεση υπηρεσιών ταχυμεταφοράς μέσω βαν. 

Παράταση λόγω καιρού για τα έντυπα μετακίνησης

Παράταση δύο 24ώρων έλαβαν οι επιχειρήσεις για να προμηθεύσουν τους εργαζομένους τους με τα ειδικά έντυπα μετακίνησης, λόγω των έκτακτων καιρικών φαινομένων που επικρατούν σε όλη τη χώρα. Ετσι, το μεταβατικό διάστημα εφαρμογής και χρήσεως των νέων εντύπων βεβαίωσης κίνησης τόσο των εργαζομένων όσο και των αυτοαπασχολουμένων, ελεύθερων επαγγελματιών, επιτηδευματιών, καθώς και των μελών διοίκησης, επεκτείνεται μέχρι τις 6 το πρωί της Παρασκευής 19/2/2021. Οι εργαζόμενοι μπορούν να μετακινούνται από και προς την εργασία τους και με τα παλαιά έντυπα φόρμες – άδειες κυκλοφορίας εργαζομένου. Αρκεί να το επιτρέπει και ο καιρός…

Ρεκόρ ζήτησης για ιταλικά ομόλογα 

Η Ιταλία είδε την επενδυτική ζήτηση για τη διπλή έκδοση ομολόγων, στην οποία προχώρησε χθες, να εκτινάσσεται σε επίπεδα ρεκόρ, με τις αγορές να δείχνουν ότι εγκρίνουν ξεκάθαρα την έλευση του Μάριο Ντράγκι στο «τιμόνι» της χώρας. Συγκεκριμένα, η γειτονική χώρα βγήκε στις αγορές με ένα νέο 10ετές ομόλογο και ένα 30ετές (συνδεδεμένο με τον πληθωρισμό) ομόλογο, προσελκύοντας προσφορές άνω των 134 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο βιβλίο προσφορών που έχει δει ποτέ ιταλική κοινοπρακτική έκδοση, με τα 110 δισ. ευρώ εξ αυτών να αφορούν μόνο το 10ετές. Η απόδοση του νέου 10ετούς διαμορφώθηκε μόλις 4 μ.β. πάνω από την απόδοση του υφιστάμενου 10ετούς ιταλικού ομολόγου, η οποία διαμορφώνεται κοντά στο 0,53%. Η φράση «whatever it takes» («ό,τι χρειαστεί») που συνοδεύει τον Ντράγκι, από τη στάση που τήρησε κατά το ξέσπασμα της κρίσης χρέους στην Ευρωζώνη, και το γεγονός ότι αποτελεί ένα μεγάλο υποστηρικτή των αγορών, έχουν προκαλέσει το τελευταίο διάστημα επενδυτική… μανία για τα ιταλικά ομόλογα.