ΔΗΚΤΗΣ

Κατατίθεται στη Βουλή το σχέδιο νόμου με τις εξαγγελίες στη ΔΕΘ

Κατατίθεται στη Βουλή το σχέδιο νόμου με τις εξαγγελίες στη ΔΕΘ

Εντός της εβδομάδας κατατίθεται στη Βουλή το σχέδιο νόμου το οποίο θα περιλαμβάνει τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ. Συγκεκριμένα αναμένονται οι διατάξεις για την επέκταση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στις μεταφορές, στον καφέ και στα μη αλκοολούχα ποτά, στους κινηματογράφους και στο τουριστικό πακέτο έως τον Ιούνιο του 2022, καθώς και τη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στα γυμναστήρια και στις σχολές χορού από 24% σε 13% από 1ης Οκτωβρίου 2021 έως τον Ιούνιο του 2022. Επίσης θα κατατεθούν οι διατάξεις για την αναστολή πληρωμής του τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης από τον Οκτώβριο του 2021 έως τον Ιούνιο του 2022, ενώ από 1ης Οκτωβρίου 2021 μειώνεται κατά 50% ο φόρος στη συγκέντρωση κεφαλαίου. Δημοσιονομικό κόστος 18 εκατ. ευρώ ετησίως. Επίσης θα ορίζει την αύξηση του επιδόματος θέρμανσης κατά 17 εκατ. ευρώ, καθώς και την επιδότηση για το 4ο τρίμηνο του 2021 (μήνες Οκτώβριο έως Δεκέμβριο) για το σύνολο του πληθυσμού των πρώτων 300 Kwh με ποσό 30€/Mwh, με στόχο να αντισταθμισθεί σχεδόν το σύνολο της αναμενόμενης αύξησης του ρεύματος. Τέλος, με διάταξη που θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου μηδενίζεται ο φόρος στις γονικές παροχές και τις δωρεές για ποσά έως 800.000 ευρώ.

Τη βιωσιμότητα

των επιχειρήσεων ιατρικών και βιοτεχνολογικών προϊόντων απειλούν η επιβολή του clawback και η υποχρηματοδότηση των προϋπολογισμών του ΕΟΠΥΥ, με τον ΣΕΙΒ να μιλάει για κίνδυνο εμφάνισης ελλείψεων απαραίτητων ιατροτεχνολογικών προϊόντων για τους ασφαλισμένους του Οργανισμού. Ο Σύνδεσμος σε ανακοίνωσή του σημειώνει πως κάθε χρόνο το clawback, το οποίο αποτελεί ένα μέτρο έμμεσης φορολόγησης, αυξάνεται ανισομερώς παρά την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και τον καθορισμό ανώτατων τιμών αποζημίωσης από τον ΕΟΠΥΥ, ενώ τονίζει ότι από το clawback δεν εξαιρούνται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ούτε εκπίπτουν οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης και οι επενδυτικές δαπάνες των επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό ζητεί την απόσυρση της προείσπραξης του 70% του clawback ανά μήνα αλλά και τη διόρθωση των προϋπολογισμών του ΕΟΠΥΥ, με προσαρμογή σε πραγματικά στοιχεία.

Ανεβάζει ταχύτητες η Aegean

Η απόφαση της Aegean να επιταχύνει την παραλαβή των νέων αεροσκαφών Airbus A320 Νeo σχετίζεται με τις βάσιμες προβλέψεις για πιο δυναμική ανάκαμψη του τουρισμού το 2022. Ο αερομεταφορέας πρόκειται, μέχρι το καλοκαίρι του 2023, να έχει προσθέσει στον στόλο του συνολικά 30 αεροσκάφη A320 Neo. Η αεροπορική εκτιμά ότι η τουριστική σεζόν του 2022 θα ξεκινήσει νωρίτερα, ενδεχομένως από τα μέσα Μαρτίου – αρχές Απριλίου. Στην εποχή μετά την πανδημία, οι προκλήσεις σχετίζονται με το πότε θα επιστρέψει το επαγγελματικό ταξίδι, αλλά και με τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από τους ξένους αερομεταφορείς. 

«Μαγνήτης» τα έργα ΣΔΙΤ

Ο επερχόμενος «μποναμάς» για τις εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου αναμένεται να διαμορφώσει νέους «πρωταθλητές» στην επιχειρηματική σκηνή και μάλιστα για σειρά ετών. Δεν είναι μόνο τα κονδύλια που θα χρηματοδοτήσουν τα έργα τα οποία θα κατασκευαστούν κατά την επόμενη δεκαετία. Το κυριότερο είναι ότι ένα σημαντικό μέρος των νέων έργων που θα προστεθούν στα χαρτοφυλάκια των εταιρειών αφορά έργα παραχώρησης και ΣΔΙΤ. Δηλαδή έργα τα οποία αποφέρουν σταθερά έσοδα σε βάθος χρόνου, ενισχύοντας την ορατότητα μελλοντικών εσόδων και κερδών, και ταυτόχρονα προφυλάσσουν τις εταιρείες από τα ρίσκα που συνοδεύουν τον κλάδο. Μόνο τα έργα ΣΔΙΤ που διεκδικούν οι κατασκευαστικές εταιρείες ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ, με τη σχετική λίστα να εμπλουτίζεται διαρκώς. Αλλο 1 δισ. ευρώ αφορά τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, που επίσης θα υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ, ενώ με παραχώρηση ή ΣΔΙΤ θα υλοποιηθούν το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, η Αττική Οδός και οι επεκτάσεις αυτής. Συνολικά υπολογίζεται ότι θα ανατεθούν συμβάσεις της τάξεως των 7 δισ. ευρώ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, υπολογίζοντας και την παραχώρηση της Εγνατίας.