Η πρώτη bear market εδώ και μια γενιά «χτυπά» τα ομόλογα

Η πρώτη bear market εδώ και μια γενιά «χτυπά» τα ομόλογα

Υπό την πίεση των κεντρικών τραπεζών που είναι αποφασισμένες να καταπνίξουν τον πληθωρισμό ακόμη και με το κόστος μιας ύφεσης, τα παγκόσμια ομόλογα κατρακύλησαν στην πρώτη bear market εδώ και μία γενιά

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υπό την πίεση των κεντρικών τραπεζών που είναι αποφασισμένες να καταπνίξουν τον πληθωρισμό ακόμη και με το κόστος μιας ύφεσης, τα παγκόσμια ομόλογα κατρακύλησαν στην πρώτη bear market εδώ και μία γενιά. Ο Παγκόσμιος Δείκτης Συνολικής Απόδοσης του Bloomberg για κρατικά και εταιρικά ομόλογα επενδυτικής βαθμίδας έχει υποχωρήσει περισσότερο από 20% από την κορυφή του 2021, στη μεγαλύτερη πτώση από τότε που ξεκίνησε, το 1990. Αξιωματούχοι από τις ΗΠΑ μέχρι την Ευρώπη υπογράμμισαν τη σημασία της αυστηρότερης νομισματικής πολιτικής τις τελευταίες ημέρες, βασιζόμενοι στο ισχυρό μήνυμα του προέδρου της Fed, Τζερόμ Πάουελ, στο συμπόσιο του Jackson Hole. Ο πληθωρισμός και οι απότομες αυξήσεις των επιτοκίων που εφαρμόστηκαν από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ως απάντηση έθεσαν τέλος στην bull market της αγοράς ομολόγων, που είχε διαρκέσει τέσσερις δεκαετίες. Αυτό δημιουργεί ένα ιδιαίτερα δύσκολο περιβάλλον για τους επενδυτές φέτος, με ομόλογα και μετοχές να βυθίζονται παράλληλα.

Η Ryanair, οι επιδοτήσεις και η… τρικυμία σε κουτάλι

Η Ryanair ανακοίνωσε πως κλείνει τη βάση της στην Αθήνα από τα τέλη Οκτωβρίου και μετά (για τον χειμώνα, διότι θα επιστρέψει το καλοκαίρι, προεξοφλούν όλοι), επιρρίπτοντας ευθύνες στην έλλειψη κινήτρων από την κυβέρνηση και τους οργανισμούς διαχείρισης των αεροδρομίων. Επιδοτήσεων, δηλαδή. Πρόκειται για μία αεροπορική χαμηλού κόστους, που έχει δεχθεί συχνά κριτική για τις προσφερόμενες υπηρεσίες, η οποία φέρνει εξ ορισμού χαμηλού προϋπολογισμού επισκέπτες στη χώρα. Σε προορισμούς που στέναξαν και στενάζουν φέτος κάτω από τον μεγάλο αριθμό των ταξιδιωτών και μάλιστα υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως δείχνουν τα στοιχεία της τράπεζας της Ελλάδος για τη μέση κατά κεφαλήν δαπάνη ανά ταξίδι. Εσωτερικά δρομολόγια έχει πάψει να εκτελεί ουσιαστικά από το 2018. Επομένως, «οι ανακοινώσεις της με το κλασικό για την εταιρεία καταγγελτικό ύφος, όπως και η πραγματική σημασία των αποφάσεών της, ισοδυναμούν με… τρικυμία σε κουτάλι», σχολίαζαν σκωπτικά φορείς του ελληνικού τουρισμού αλλά και της βιομηχανίας των αερομεταφορών στα τέλη της εβδομάδας.

Logistic center στη Θεσσαλονίκη 

Συναντήσεις με παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης που καταθέτουν προτάσεις ενόψει και της ΔΕΘ έχει τις τελευταίες ημέρες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με τους περισσότερους να εστιάζουν σε μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, σε θέματα φορολογίας, ανταγωνιστικότητας και εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού. Εκτός από τον ΣΒΕ ο κ. Μητσοτάκης συναντήθηκε και με τη διοίκηση του ΣΕΒΕ (Σύνδεσμος Εξαγωγέων) η οποία πρότεινε, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία logistic center στη Θεσσαλονίκη, τη βελτίωση σημείων του αναπτυξιακού νόμου και τη μείωση των εταιρικών φορολογικών συντελεστών από 22% σε 20% για τα κέρδη του 2023.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή