«Προσγείωση» της ελληνικής οικονομίας βλέπει η Capital Economics

«Προσγείωση» της ελληνικής οικονομίας βλέπει η Capital Economics

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Φρένο» στην εξαιρετικά ισχυρή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας βλέπει η Capital Economics τους επόμενους μήνες, καθώς η εξωτερική και η εγχώρια ζήτηση συρρικνώνονται. Ετσι, από ανάπτυξη της τάξης του 6,5% φέτος ο οίκος εκτιμά πως το 2023 η ανάπτυξη θα είναι μηδενική, με την ύφεση τους πρώτους μήνες του επομένου έτους να είναι αναπόφευκτη, αλλά σίγουρα πιο ρηχή από αυτήν της Ευρωζώνης στο σύνολό της. Οπως επισημαίνει, o αριθμός των τουριστών και οι δαπάνες κινήθηκαν κοντά στα προ COVID επίπεδα αυτό το καλοκαίρι, αλλά είναι πιθανό να μειωθούν το επόμενο έτος λόγω της ύφεσης σε άλλα μέρη της Ευρώπης, ενώ οι εξαγωγές πρόκειται επίσης να επιβραδυνθούν και η εγχώρια ζήτηση είναι πιθανό να συρρικνωθεί. Πάντως, όπως τονίζει, αν και η Ελλάδα έχει τον υψηλότερο δείκτη χρέους στην Ευρωζώνη, τα δημόσια οικονομικά της φαίνονται βιώσιμα βραχυπρόθεσμα.

Αναβαθμίζονται ψηφιακά τα ΚΕΠ

Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε το έργο του εκσυγχρονισμού των ΚΕΠ που διεκπεραιώνουν 1.057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης. Το έργο του Ταμείου Ανάκαμψης προβλέπει την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ, αλλά και την περαιτέρω ψηφιοποίησή τους. Κεντρικό ρόλο έχει το σύστημα διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα που θα συνοδεύεται από διαδικτυακή εφαρμογή κλεισίματος ραντεβού από απόσταση. Μέσω της ίδιας εφαρμογής οι συναλλασσόμενοι θα ενημερώνονται και για τον αριθμό προτεραιότητας.

Μείωση προστίμων στα μέσα μεταφοράς μέσω gov.gr

Μέσω της πλατφόρμας gov.gr θα έχουν τη δυνατότητα οι πολίτες και χρήστες μέσων μαζικής μεταφοράς να υποβάλλουν αίτηση για μείωση ή διαγραφή του προστίμου που τους έχει επιβληθεί. Αφότου ταυτοποιηθούν οι ενδιαφερόμενοι με τους κωδικούς Taxisnet, θα πρέπει να συμπληρώσουν τον αριθμό του προστίμου και την ημερομηνία παράβασης. Η αίτηση απαιτείται να συνοδεύεται με τους λόγους για τη μείωση του προστίμου, με τους πολίτες να ενημερώνονται μέσω sms και email.

Η Περιφερειακή Υμηττού προς Ελληνικό

Τον σχεδιασμό της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό θα αναλάβει για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών η «Ελληνικό Α.Ε.» (δηλαδή η Lamda Development). Οπως ανακοίνωσε χθες στο Olympia Forum ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, με τη δωρεά της μελέτης «γλιτώνουμε τουλάχιστον τρία χρόνια. Αυτό είναι μια σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Γιατί εμείς δεν έχουμε ιδεοληψίες». Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, τα σχεδιαζόμενα οδικά έργα στην Αττική, δηλαδή οι επεκτάσεις της λεωφόρου Κύμης προς εθνική οδό, της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Ελληνικό και της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, «πρέπει να “τρέξουν” πολύ γρήγορα γιατί, αν τα έργα δεν γίνουν άμεσα, το 2030 η Αθήνα θα είναι απροσπέλαστη πόλη».

«Πετάει» το αεροδρόμιο της Αθήνας

Για ακόμη μία φορά, στη μεγαλύτερη συνάντηση του κλάδου των αερομεταφορών «Routes World 2022» που πραγματοποιήθηκε στο Λας Βέγκας, το αεροδρόμιο της Αθήνας κατέκτησε με τις ψήφους των αεροπορικών εταιρειών την πρώτη θέση στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική φέτος κατηγορία των 10-17,5 εκατ. επιβατών. Τα βραβεία Routes είναι μοναδικά στο είδος τους, καθώς η ψήφος και η διαδικασία απόφασης ανήκουν αποκλειστικά στις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες επιβραβεύουν την αριστεία στην αεροπορική ανάπτυξη παγκοσμίως. Στην ίδια κατηγορία με το αεροδρόμιο της Αθήνας ήταν υποψήφια για διάκριση τα αεροδρόμια του Μονάχου, της Ρώμης (Fiumicino) και της Βιέννης. Μεταξύ των επιδόσεων του αεροδρομίου της Αθήνας ξεχώρισαν η εντυπωσιακή ανάπτυξη και ανάκτηση της επιβατικής κίνησης στον απόηχο των επιπτώσεων της πανδημίας στο αεροπορικό ταξίδι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή