ΑΓΟΡΕΣ

Ποια είναι η πολυτιμότερη εταιρεία πληρωμών στην Ευρώπη;

poia-einai-i-polytimoteri-etaireia-pliromon-stin-eyropi0

Ελάχιστες επιχειρήσεις επωφελήθηκαν της «έκρηξης» των αγορών μέσω Διαδικτύου εξαιτίας της πανδημίας όσο η ηλεκτρονική εταιρεία πληρωμών Adyen NV.

Η μετοχή της ολλανδικής Adyen καταγράφει άνοδο 120% από τις αρχές του έτους, σημειώνοντας τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιρειών υψηλής κεφαλαιοποίησης και εκτοξεύοντας τη χρηματιστηριακή της αξία κοντά στα 60 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την κεφαλαιοποίηση ορισμένων από τις κορυφαίες τράπεζες της Γηραιάς Ηπείρου, όπως ο ελβετικός τραπεζικός κολοσσός UBS, αναφέρει η «WSJ» σε σχετικό δημοσίευμα.

Η μετοχή της Adyen έχει ξεπεράσει σε επιδόσεις ακόμη και την PayPal Holdings, που επίσης έχει ευνοηθεί από τη στροφή των καταναλωτών προς τις ψηφιακές πληρωμές, έχοντας ανατιμηθεί περίπου 70% από τις αρχές του έτους.

Εν αντιθέσει με την PayPal, τις υπηρεσίες της οποίας χρησιμοποιούν εκατομμύρια καταναλωτές ανά τον κόσμο για την αποστολή χρημάτων και την αγορά προϊόντων μέσω Διαδικτύου, η Adyen αποτελεί «αφανή ήρωα», παρέχοντας την τεχνολογία που χρησιμοποιούν οι έμποροι για την επεξεργασία συναλλαγών μέσω πιστωτικών καρτών και άλλου είδους ψηφιακών πληρωμών. Εν αντιθέσει με άλους ανταγωνιστές που βασίζονται σε συναλλαγές εντός καταστήματος για το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων τους, σχεδόν το 90% το όγκου συναλλαγών της Adyen προέρχεται από online πωλήσεις, ένα πλεονέκτημα που αποτελεί πόλο έλξης για τους επενδυτές.

Εν μέσω πανδημίας, οι online πληρωμές αυξάνονται με ρυθμούς ταχύτερους σε σύγκριση με τις ψηφιακές πληρωμές εντός καταστήματος, καθώς οι καταναλωτές αποφεύγουν το συνωστισμό και ορισμένες χώρες επαναφέρουν περιοριστικά μέτρα, με κλείσιμο των επιχειρήσεων λιανικής. Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αγοράζουν online και ολοένα και περισσότεροι έμποροι υιοθετούν την τεχνολογία ψηφιακών πληρωμών για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και για τις συναλλαγές εντός καταστήματος.

Έως τα τέλη του έτους, το ποσοστό των συνολικών συναλλαγών σε μετρητά αναμένεται να υποχωρήσει στο 64% από 69% το 2019, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της McKinsey. Η πτώση ισοδυναμεί με τέσσερις-πέντε φορές τους ετήσιους μείωσης της χρήσης των μετρητών που παρατηρούνται τα τελεταία χρόνια, αναφέρει η McKinsey.

Tα καθαρά έσοδα της Adyen -στο πελατολόγιο της οποίας ανήκουν ονόματα όπως η Uber Technologies, Microsoft και eBay- ανακοίνωσε 27% αύξηση εσόδων στο πρώτο ήμισυ του έτους. Η Adyen και άλλες εταιρείες επεξεργασίας πληρωμών αναμένεται να χάσουν μέρος της «λάμψης» τους μόλις αρχίσει η ευρεία διανομή του εμβολίου, που θα προσφέρει στους ανθρώπους μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, χρησιμοποιώντας τα μετρητά για αγορές και ψυχαγωγία.