ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ναυτιλιακές: Βγαίνουν πιο δυνατές από τη φουρτούνα της πανδημίας;

naytiliakes-vgainoyn-pio-dynates-apo-ti-foyrtoyna-tis-pandimias0

Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει κληθεί να αντιμετωπίσει τον τελευταίο χρόνο μεγάλο μεγάλες φουρτούνες. Ωστόσο αποδεικνύεται εξαιρετικά ανθεκτική και ευέλικτη, με αποτέλεσμα οι μετοχές των εταιρειών του κλάδου να έχουν εξελιχθεί σε μεγάλους κερδισμένους της αγοράς. 

Η ταχεία ανάρρωση του μεταποιητικού κλάδου στην Κίνα, η σταδιακή ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου και τα ισχυρά σχέδια δημοσιονομικής τόνωσης στις ανεπτυγμένες οικονομίες έχουν στηρίξει τις ναυτιλιακές, που κερδίζουν το ενδιαφέρον των επενδυτών. Μάλιστα η ζήτηση για υψηλής αξίας αγαθά από την Κίνα είναι τόσο υψηλή, ώστε ωθεί προς τα πάνω και τους ναύλους. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Wall Street Journal καθοριστικό ρόλο έχει διαδραματίσει και η απόφαση των παιχτών της αγοράς να συγκροτήσουν συμμαχίες. Αυτή τη στιγμή το 80% της αγοράς καλύπτεται από μόλις τρεις συμμαχίες: 2M, THE και Ocean. 

Υπό τις συνθήκες αυτές οι μετοχές κινούνται ανοδικά και αυτή η τάση προβλέπεται να έχει συνέχεια. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της κινεζικής Cosco Shipping Holdings, που ανήκει στη συμμαχία Ocean. Οι μετοχές της κινούνται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2015, έχοντας δει την αξία τους να υπερδιπλασιάζεται φέτος. Οι υψηλότεροι ναύλοι σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες τιμές πετρελαίου είχαν ως αποτέλεσμα τα καθαρά κέρδη της το τρίμηνο, που έληξε τον Σεπτέμβριο, να απογειωθούν 82% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Οι επενδυτές δεν μπορούσαν να επικροτήσουν την επίδοση αυτή. 

Ένας μεγάλος κίνδυνος προέρχεται από τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές, οι οποίες ίσως να ενοχληθούν από τον αντίκτυπο των υψηλότερων ναύλων στους εξαγωγείς τους, προειδοποιεί η WSJ. Ωστόσο προς το παρόν η αγορά φαίνεται να αντισκέτεται.