ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Boeing 737 MΑΧ επέστρεψε 20 μήνες μετά

Mαϊάμι - Νέα Υόρκη η πρώτη πτήση που πραγματοποίησε η American Airlines

to-boeing-737-mach-epestrepse-20-mines-meta-561211363

Πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από το τελευταίο τραγικό δυστύχημα με το 737 ΜΑΧ της Boeing και χθες το εν λόγω αεροσκάφος βρέθηκε και πάλι στους αιθέρες. Πρόκειται για την πτήση «αριθμός 718» της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας American Airlines, η οποία από το αεροδρόμιο του Μαϊάμι κατευθύνθηκε στο Λα Γκουάρδια της Νέας Υόρκης, όπως σχετικά αναφέρει σε δημοσίευμά του το αμερικανικό ενημερωτικό δίκτυο του CNBC.  «Πετάμε με το Boeing 737 MΑΧ», ανακοίνωσε από το πιλοτήριο ο κυβερνήτης Σον Ρόσκεϊ, ενώ ορισμένοι εκ των επιβαινόντων, 87 στο σύνολο, χειροκρότησαν.

Ανάμεσά τους συγκαταλέγονταν ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, υπάλληλοι και το πλήρωμα του αεροσκάφους. «Εχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στο αεροσκάφος, στο οποίο επιβαίνει και η γυναίκα μου», συμπλήρωσε ο Σον Ρόσκεϊ. Κατά τις προβλέψεις της Αmerican Airlines, αυτή θα διενεργεί ένα δρομολόγιο ημερησίως με το εν λόγω αεροσκάφος ανάμεσα στα δύο αεροδρόμια και σταδιακά θα αυξήσει τις πτήσεις, ώστε τις προσεχείς εβδομάδες να εξυπηρετεί και άλλες πόλεις των ΗΠΑ, ενώ αναλόγως κινούνται και άλλοι αερομεταφορείς. Λόγου χάριν, πτήσεις με 737 ΜΑΧ θα ξεκινήσει από 11 Φεβρουαρίου η United Airlines από το Ντένβερ στο Χιούστον, δύο κομβικά αεροδρόμια γι’ αυτήν, ενώ  θα ακολουθήσει από το δεύτερο τρίμηνο του 2021 και η Southwest Airlines. Σημειωτέον, όπως τονίζει το Ρόιτερς, πως μετά τον Μάρτιο του 2019 όλα τα 737 ΜΑΧ σε όλο τον κόσμο καθηλώθηκαν.

Εκτός Ηνωμένων Πολιτειών, ο βραζιλιάνικος αερομεταφορέας Gol, ο οποίος διαθέτει στόλο αποκλειστικά με Boeing 737, ήταν και ο πρώτος στον κόσμο που μέσα στον Δεκέμβριο χρησιμοποίησε τα 737 ΜΑΧ. Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρεται σχετικά με την νέα εκδοχή του αναβαθμισμένου και επιδιορθωμένου μοντέλου, αυτό έχει μεγαλύτερη αυτάρκεια καυσίμου. Συνολικά έχουν παραγγελθεί από τις αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο περισσότερα από 3.000 αεροσκάφη. Η σοβαρότερη και δραματικότερη κρίση στην ιστορία της αμερικανικής αεροπλοΐας έφθασε στο τέλος της μόλις πριν από έναν μήνα, όταν έδωσε το πράσινο φως για να πετάξει ξανά το 737 ΜΑΧ ο αρμόδιος φορέας εποπτείας, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας.

Είχαν προηγηθεί μετατροπές που έκανε η κατασκευάστρια εταιρεία Boeing, ώστε να καταστήσει το αεροσκάφος ασφαλέστερο. Και στα δύο θανατηφόρα συμβάντα τον Οκτώβριο του 2018 με την πτήση 610 της Lion Air στην Ινδονησία και την πτήση 302 της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο του 2019, οι πιλότοι πάλευαν να διαχειριστούν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πτήσεως, το οποίο κατά λάθος τέθηκε σε κίνηση. Οπως αποδείχθηκε στις έρευνες, που ακολούθησαν των δυστυχημάτων, υπήρχαν ελλείψεις ως προς την κατασκευή του 737  ΜΑΧ, τον σχεδιασμό του και την πιστοποίησή του από τους αρμόδιους φορείς στης ΗΠΑ. Ως συνέπεια η φήμη και το κύρος τόσο της Boeing όσο και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπλοΐας αμαυρώθηκαν ιδιαζόντως, ενώ παράλληλα ψηφίστηκαν νέοι νόμοι για την αυστηρότερη διεξαγωγή ελέγχων κατά την πιστοποίηση αεροσκαφών. Πάντως, όπως αναφέρει τέλος το CNBC, η Αmerican Airlines και άλλοι αερομεταφορείς, που χρησιμοποιούν και πάλι το ΜΑΧ, έχουν δηλώσει πως αν κάποιοι, που έχουν κάνει κρατήσεις σε αυτό, τελικώς δεν αισθάνονται άνετα να πετάξουν, μπορούν άνευ επιβάρυνσης να αλλάξουν πτήση.