ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζημίες 2 δισ. ευρώ για την IAG το α΄ εξάμηνο

zimies-2-dis-eyro-gia-tin-iag-to-a-examino-561452545

Με μεγάλη αυτοσυγκράτηση και περίσκεψη η IAG, μητρική των British Airways, Iberia, Aer Lingus και Vueling, σχεδιάζει να επαναφέρει τα περισσότερα από τα αεροσκάφη του στόλου της στην ενεργό δράση, ενώ το πρώτο εξάμηνο του έτους επλήγη από ζημίες. Ειδικότερα, ο όμιλος εμφάνισε το δεύτερο τρίμηνο τρέχοντος λειτουργικές ζημίες 967 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τις συνολικές απώλειές του για τους πρώτους έξι μήνες σε 2,03 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του ΒΒC, η IAG σχεδιάζει να επαναφέρει το τρίτο τρίμηνο το 45% του συνόλου του προγράμματος πτήσεων που διεκπεραίωνε υπό κανονικές συνθήκες, ενώ, σημειωτέον, το πρώτο ήμισυ της χρονιάς το αντίστοιχο ποσοστό ήταν της τάξεως του 20% μόλις. Κι αυτό διότι στην πράξη καταργήθηκαν πολλοί περιορισμοί σε αρκετές από τις αγορές όπου δραστηριοποιούνται οι εταιρείες του ομίλου.

Επιφυλακτικότητα

Αξίζει να επισημανθεί πως οι κινήσεις της IAG είναι σαφώς πιο επιφυλακτικές από εκείνες των ανταγωνιστριών της που εκτελούν μικρής διάρκειας πτήσεις, όπως, λόγου χάρη, οι easyJet και Ryanair. Φανερώνουν δε το πόσο μεγάλη είναι η εξάρτησή της αφενός από τα επαγγελματικά ταξίδια, αφετέρου από τις μακράς διάρκειας πτήσεις, δύο υποκατηγορίες του κλάδου των αερομεταφορών που απαιτούν περισσότερο χρόνο για να ανακάμψουν. Συν τοις άλλοις, αποδεικνύεται πως η IAG είναι πιο διστακτική και σε συσχετισμό με την ευθέως ανταγωνιστική Air France- KLM, έναν εξίσου παλαιό αερομεταφορέα της Γηραιάς Ηπείρου. Η τελευταία, όπως ανακοίνωσε, σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει έως και το 70% της συνήθους χωρητικότητάς της φέτος το καλοκαίρι. Οπως γίνεται αντιληπτό, η μητρική των Β.Α. και Ιberia επιθυμεί διακαώς να αποκατασταθούν τα διατλαντικά ταξίδια, εξ ου και χαιρέτισε την πρόσφατη απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης του Μπόρις Τζόνσον να απαλλάξει από το καθεστώς της καραντίνας όσους πλήρως εμβολιασμένους επισκέπτες φθάνουν στο Ηνωμένο Βασίλειο προερχόμενοι από την Ε.Ε. και τις ΗΠΑ. «Το θεωρούμε ως το πρώτο σημαντικό βήμα για την πλήρη επαναλειτουργία του διατλαντικού ταξιδιωτικού διαδρόμου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Λουίς Γκαγιέγο. «Γνωρίζουμε ότι η ανάκαμψη θα είναι ανομοιόμορφη, αλλά είμαστε έτοιμοι να επωφεληθούμε από την αύξηση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια παράλληλα με την αύξηση των ποσοστών εμβολιασμού». Επίσης, ανέφερε πως η Β.Α. είχε 95% αύξηση στον αριθμό κρατήσεων για τα δρομολόγια από τις ΗΠΑ προς τη Βρετανία αμέσως μετά την ανακοίνωση των νέων ταξιδιωτικών κανονισμών.

Αναφορικά τώρα με τις φετινές ζημίες εξαμήνου πλέον των 2 δισ. ευρώ, αυτές φαίνονται βελτιωμένες εάν συγκριθούν με τις αντίστοιχες του πρώτου εξαμήνου του 2020. Την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου η IAG είχε δραστικά ελαττωμένα κατά 60% έσοδα, της τάξεως των 2,2 δισ. ευρώ, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι εμφάνισε έσοδα 5,3 δισ. ευρώ. Οπως επισημαίνει στο BBC η Λόρα Χόι, αναλύτρια μετοχών της Hargreaves Lansdown, η διοίκηση του αεροπορικού ομίλου «έχει κάνει εξαιρετική δουλειά μέσα σε πολύ άσχημες συνθήκες, αλλά αυτό δεν μπορεί να αποκρύψει ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πολύ δυσχερή θέση». Επιπλέον, πρόσθεσε, «το τελευταίο τμήμα των δραστηριοτήτων το οποίο θα ανακάμψει θα είναι εκείνο των μακράς διάρκειας πτήσεων, οπότε η θέση της IAG εντός ευρωπαϊκής αγοράς σημαίνει πως βρίσκεται στο έλεος πολλών διαφορετικών περιορισμών από διαφορετικές κυβερνήσεις. Η επιστροφή σε προ πανδημίας επίπεδα αναμένεται από το 2023 και μετά».