Πρωτιά Airbus στις παραδόσεις αεροσκαφών

Πρωτιά Airbus στις παραδόσεις αεροσκαφών

Την κορυφαία θέση της στην παγκόσμια αγορά διατήρησε τρίτη χρονιά στη σειρά η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική της Airbus, η οποία διεμβόλισε την αμερικανική Boeing, παραδίδοντας 611 αεροσκάφη μέσα στο 2021.

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την κορυφαία θέση της στην παγκόσμια αγορά διατήρησε τρίτη χρονιά στη σειρά η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική της Airbus, η οποία διεμβόλισε την αμερικανική Boeing, παραδίδοντας 611 αεροσκάφη μέσα στο 2021, ήτοι είχε μια αύξηση 8% εν συγκρίσει με το 2020, όπως φανερώνουν τα τελευταία στοιχεία της πρώτης. Οι αριθμοί δίνουν το σαφές προβάδισμα στην ευρωπαϊκή εταιρεία βάσει του κριτηρίου αυτού, όταν η αμερικανική Boeing παρέδωσε 340 αεροσκάφη το 12μηνο του 2021 (το 2020 είχε παραδώσει 157, 380 το 2019 και 806 το 2018, αριθμό-ρεκόρ στα χρονικά). Κι ενώ η Αirbus προηγείται στις παραδόσεις, νικήτρια στις νέες παραγγελίες είναι η Boeing. Oπως αναφέρει σχετικώς σε δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, η Boeing ολοκλήρωσε το 2021 με καθαρές παραγγελίες της τάξεως των 535 αεροσκαφών εξαιτίας ακυρώσεων και αλλαγών, ενώ αντιστοίχως 507 είχε εξασφαλίσει η Airbus, ήτοι σχεδόν διπλάσιες του 2020. Οι μεικτές παραγγελίες της Boeing ήταν για 909 αεροσκάφη το 2021, ήτοι διπλάσιες από εκείνες και των προηγούμενων δύο ετών, χάρις στην ανθεκτικότητα του 737 ΜΑΧ μετά τα πολύνεκρα δυστυχήματα και την καθήλωση όλων των συναφών αεροσκαφών διεθνώς και τη ζήτηση για αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων.  

Μετά τη δραστική μείωση της παραγωγής τους εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, οι κατασκευάστριες αεροσκαφών βλέπουν υψηλότερη ζήτηση για αεροπλάνα μεταφοράς φορτίων χάρις στην έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και για επιβατικά μεσαίων αποστάσεων – κι αυτό παρατηρείται ανεξαρτήτως των ανησυχιών σε διεθνή κλίμακα για τη ραγδαία εξάπλωση της μετάλλαξης «Ομικρον». Σε δημοσίευμα της περασμένης εβδομάδας του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ρόιτερς αναφέρεται ότι οι λογιστές της Airbus, οι οποίοι πρέπει να πιστοποιήσουν κάθε παράδοση, διχογνωμούσαν ανάμεσα στον αριθμό 605 ή 611 για τις παραδόσεις τζετ, αφότου κινήσεις της τελευταίας στιγμής ανέβασαν τον τελικό απολογισμό άνω των 600, που ήταν και ο επίσημος στόχος της διοίκησης. Το 2021 πωλήθηκαν συνολικά 771 αεροσκάφη από την Airbus.

Η αμερικανική Boeing πήρε τα ηνία το 2021 στο επίπεδο των νέων παραγγελιών.

Καθόλου τυχαία ο διευθύνων σύμβουλός της Γκιγιόμ Φορί χαρακτήρισε την επίδοση αυτή «πρώτους καρπούς της ανάκαμψης», προσθέτοντας πως «η ζήτηση είναι πραγματική». Οι τελευταίες αλλαγές πάντως, σε επίπεδο λογιστικών κανόνων, που επηρεάζουν το πώς καταχωρίζονται παραγγελίες, παραδόσεις και πωλήσεις τζετ, καθώς και οι ραγδαίες και αιφνίδιες ανατροπές, που επηρεάζουν τις τύχες των αεροπορικών εταιρειών, διαρκούσης της κρίσης της πανδημίας του κορωνοϊού, καθιστούν δυσχερέστερη τη σύγκριση των δύο κολοσσών της αεροναυπηγικής. Αναφορικά τώρα με τις αρχές του 2022, η ευρωπαϊκή εταιρεία ξεκινάει με καλούς οιωνούς, ήδη έχουν γίνει προσφάτως παραγγελίες από την Air France – KLM και την Qantas, ενώ η αμερικανική ανταγωνίστριά της εξακολουθεί να κυριαρχεί στις πωλήσεις αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Πάντως, η Airbus όντως έκλεισε τις πρώτες παραγγελίες της για το νέο Α350 για τη μεταφορά φορτίου, αν και το έκανε εν μέρει, ανταλλάσσοντας υφιστάμενες παραγγελίες για επιβατικά με τζετ εμπορικής χρήσης.

Πηγή: REUTERS, BLOOMBERG

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή