Ε.Ε.: Νέες κατηγορίες εις βάρος της Google – Κίνδυνος διάσπασης της εταιρείας

Ε.Ε.: Νέες κατηγορίες εις βάρος της Google – Κίνδυνος διάσπασης της εταιρείας

Η βασική κατηγορία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού έναντι της Google αφορά την κυρίαρχη θέση της αμερικανικής εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά των μηχανών αναζήτησης.

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κατηγορίες κατά της Google για φερόμενη στρέβλωση του ανταγωνισμού στον τομέα της διαφημιστικής τεχνολογίας, τονίζοντας ότι ίσως χρειαστεί να πουλήσει μέρος της διαδικτυακής διαφημιστικής δραστηριότητας, εξαπέλυσε η Κομισιόν.

Η βασική κατηγορία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού έναντι της Google αφορά την κυρίαρχη θέση της αμερικανικής εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά των μηχανών αναζήτησης. Αυτό της επιτρέπει να συλλέγει κρίσιμα στοιχεία, τα οποία επιτρέπουν στην Google να κάνει στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, όπως και να πουλά διαφημιστικό χώρο και διαφημιστικές τεχνολογίες.

Η πρώτη έρευνα εναντίον των επίμαχων πρακτικών ξεκίνησε μόλις το 2021 και αφορούσε το πώς η Google εμποδίζει την πρόσβαση των αντιπάλων της σε κρίσιμα δεδομένα των χρηστών, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιεί τα εν λόγω δεδομένα προς όφελός της.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διά της αρμόδιας επιτρόπου, Μαργκρέτ Βεστάγκερ, είπε ότι «η προκαταρκτική άποψή της είναι, επομένως, ότι μόνο η υποχρεωτική εκχώρηση από την Google μέρους των υπηρεσιών της θα αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό».

Σε απάντηση των ανακοινώση της επιτρόπου, ο αρμόδιος αντιπρόεδρος της Google, Νταν Τέιλορ, δήλωσε «Τα εργαλεία τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε στις διαφημίσεις δίνουν τη δυνατότητα σε ιστότοπους και εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και διευκολύνουν επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να προσεγγίσουν αποτελεσματικά νέους πελάτες. Η Google παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία αξίας για τους συνεργάτες της στις εκδόσεις και τη διαφήμιση – αυτόν τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο. Η έρευνα της Επιτροπής, που δεν είναι καινούργια, εστιάζει σε ένα περιορισμένο εύρος των δράσεων μας στον τομέα της διαφήμισης. Διαφωνούμε με την θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα απαντήσουμε αναλόγως».

Η διαφημιστική μονάδα της Google είναι η πιο επιτυχημένη, καθώς αντιπροσωπεύει περίπου το 80% των ετήσιων εσόδων της. Το 2022, οι πωλήσεις ανήλθαν σε περίπου 225 δισ. δολάρια.

H νέα κατηγορία εις βάρος της αμερικανικής εταιρείας θεωρείται η πλέον σημαντική της Κομισιόν για την τελευταία πενταετία και αντικατοπτρίζει την κλιμάκωση του μακροχρόνιου αγώνα εναντίον των αμερικανικών μονοπωλίων.

Με πληροφορίες από Reuters

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή