Θερμή υποδοχή του κ. Ανωμερίτη στο Λονδίνο

Θερμή υποδοχή του κ. Ανωμερίτη στο Λονδίνο

2' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ε ίναι ίσως η πρώτη φορά που ο υπουργός Ναυτιλίας αιφνιδίασε την πλοιοκτησία. Ο κ. Γ. Ανωμερίτης, ο οποίος πρόσφατα ανακοίνωσε τη δέσμη των μέτρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου, κέρδισε σαφώς τις εντυπώσεις στη χθεσινή συνάντησή του με τους Ελληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, των οποίων η παρουσία υπήρξε εντυπωσιακή στην αίθουσα τελετών του Grocer’s Hall στο City του Λονδίνου. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι ήταν εκεί το σύνολο του ελληνικού εφοπλισμού που δραστηριοποιείται στη βρετανική πρωτεύουσα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είχαν προηγηθεί οι θετικές, για τα μέτρα, δηλώσεις τόσο του προέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Σπύρου Αλεξανδράτου όσο και του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Γιάννη Λύρα. Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχάσουμε τη θερμή ανταλλαγή φιλοφρονήσεων μεταξύ του υπουργού και του προέδρου του Committee, κ. Επ. Εμπειρίκου.

Τα μέτρα

Οπως ειναι γνωστό, ο κ. Ανωμερίτης έχει ήδη εξαγγείλει την πρώτη δέσμη των μέτρων, σημαντικότερο των οποίων κρίνεται η μείωση της φορολογίας των πλοίων κατά 75%. Η σχετική διάταξη θα περιλαμβάνεται στην εγκριτική πράξη νηολόγησης των πλοίων και στόχος είναι η διαμόρφωση της φορολογίας των πλοίων στο 20% του μέσου όρου της φορολογίας που ισχύει στη Μ. Βρετανία, τη Νορβηγία, τη Μάλτα, τη Λιβερία και την Κύπρο. Κατά πληροφορίες, στην κεκλεισμένων των θυρών συζήτηση του υπουργού με το προεδρείο του Committee συζητήθηκαν αρκετά θέματα, με τον υπουργό να αιφνιδιάζει ευχάριστα, λέγοντας ότι «όλα συζητούνται από μηδενική βάση». Η πλοιοκτησία ζήτησε να συζητηθεί το θέμα της επιδότησης των θέσεων εργασίας στα πλοία, κατά το προτυπο του ΟΑΕΔ, για τους δόκιμους και ανθυποπλοιάρχους και τρίτους μηχανικούς, ενώ ετέθη εκ νέου το ζήτημα της απασχόλησης πέντε Ελλήνων ναυτικών και απαλλαγή της υποχρέωσης να ναυτολογούνται κατώτερα ελληνικά πληρώματα. Στο ζήτημα αυτό η πλοιοκτησία αποδίδει ιδιαίτερη σημασία αλλά το υπουργείο επιφυλάσσεται, αφού είναι δύσκολο αυτή τη στιγμή να πει κάποιος ότι απομακρύνονται από τα ποντοπόρα πλοία οι ναύτες, οι μάγειροι και οι θαλαμηπόλοι.

Από μηδενική βάση

Από μηδενική βάση και με ανοιχτό το θέμα των ιδιωτικών σχολών, συζητείται πλέον η ναυτική εκπαίδευση, την οποία ταλαιπώρησε αφάνταστα η θητεία του κ. Αθ. Τσουρουπλή στο ΥΕΝ. Συζητείται επίσης η επανίδρυση των ναυτικών λυκείων και η δυνατότητα εξέλιξης στο βαθμό του πλοιάρχου και εκείνων που δεν έχουν φοιτήσει στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και η ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών λυκείων. Η φοίτηση των σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού θα περιορισθεί σε τρία έτη, δύο για τη θεωρητική κατάρτιση και δύο εξάμηνα υποχρεωτικής θαλάσσιας υπηρεσίας. Ο,τι, πάντως και αν συζητήθηκε χθες, το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον στη νέα δέσμη μέτρων, την οποία έχει προαναγγείλει ο κ. Ανωμερίτης για τον ερχόμενο μήνα και αναμένεται να αφορά την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, τη ναυτική εκπαίδευση, τη συνεχή κατάρτιση, την απασχόληση των ναυτικών, την κοινωνική πτυχή της ναυτιλίας, το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και την άντληση πόρων από την κεφαλαιαγορά. Ο κ. Ανωμερίτης στην ομιλία του σημείωσε ακόμη ότι προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού και των υποδομών και των θεσμών θα γίνουν αλλαγές που θα αφορούν την αναδιάρθρωση του ΥΕΝ, τη δημιουργία εθνικής λιμενικής πολιτικής, την ολοκλήρωση νέων συστημάτων ελέγχου της ναυσιπλοΐας με τη λειτουργία των περιφερειακών VTS και του εθνικού VΤΜΙS.

«Αλλάζουμε τα πάντα στον Πειραιά, ώστε να λειτουργεί ως σύγχρονη και λειτουργική πόλη, ως διεθνές ναυτιλακό κέντρο. Ευελπιστούμε εάν η απόφαση ληφθεί χωρίς πολιτική σκοπιμότητα, ο Πειραιάς να είναι η έδρα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας, την οποία διεκδικεί με αξιώσεις κυρίως η Λισσαβώνα», σημείωσε ο υπουργός, τονίζοντας παράλληλα ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα μετάσχει σε σύσκεψη του Οργανισμού της Αθήνας, η οποία θα αφορά σε θέματα μεγάλων αλλαγών στον Πειραιά.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT