H αδυναμία του ΟΣΕ και της θυγατρικής του, ΕΡΓΟΣΕ, να ολοκληρώσει τα έργα σε εύλογο χρόνο οδηγεί σε απώλεια κοινοτικής χρηματοδότησης. Ηδη η E.E. σταμάτησε τη χρηματοδότηση της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης, μήκους 520 χιλιομέτρων. O επίτροπος Μισέλ Μπαρνιέ, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. Χρ. Φώλια, επισημαίνει ότι η αναστολή της κοινοτικής χρηματοδότησης αποφασίστηκε γιατί το έργο, ενώ είχε ενταχθεί αρχικά στα προγράμματα του Ταμείου Συνοχής, καθυστέρησε. Με την απόφαση αυτή η Ελλάδα χάνει 180 εκατ. ευρώ και παραμένει άγνωστο πότε θα αποκτήσει ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο στον βασικό άξονα της χώρας.
Επιπλέον, ο επίτροπος Μπαρνιέ, που έγινε γνωστός με το πρόστιμο που επέβαλε στην Ελλάδα για το Κτηματολόγιο, αποκαλύπτει τον περιορισμό και άλλων σιδηροδρομικών έργων, όπως το δίκτυο Θριάσιο – Ελευσίνα – Κόρινθος, καθώς και το έργου Ευαγγελισμός – Λεπτοκαρυά.