ΤΑΞΙΔΙΑ

Το μέλλον του τουρισμού: Τί ψάχνει ο νέος παγκόσμιος ταξιδευτής;

to-mellon-toy-toyrismoy-ti-psachnei-o-neos-pagkosmios-taxideytis-2379154

Κάλια Κωνσταντινίδου*

Σε αυτή τη φάση, είναι πιο ξεκάθαρο από ποτέ ότι πρέπει να προετοιμαστούμε για να καλωσορίσουμε ένα νέο είδος ταξιδιώτη, τον Νέο Παγκόσμιο Ταξιδευτή (ΝΠΤ), και να αξιολογήσουμε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη του. Σε αυτή την προσπάθεια θα πρέπει κανείς να έχει υπόψη του ότι οι έννοιες του «high end» και του «jet set» δεν θα καθορίζονται πλέον από τα υλικά αγαθά και τις υποκείμενες επιθυμίες, αλλά από τις εμπειρίες και τα συλλογικά ενδιαφέροντα.

Ο ΝΠΤ θα αναζητά ταξίδια που θα προσφέρουν ιδιωτικότητα σε χώρους απόλυτα απολυμασμένους και ασφαλείς, αλλά και ταξίδια που θα τον βοηθούν να στηρίξει τοπικές κοινωνίες. Δεν θα αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως καταναλωτή, αλλά θα ταξιδεύει για να συμβάλει σε ουσιαστικούς σκοπούς και για να βοηθά άλλους ανθρώπους να εξελιχθούν. Δεν θα εμπιστεύεται εύκολα και, ως εκ τούτου, οι ξενοδοχειακές αλυσίδες θα πρέπει να αυτο-επαναπροσδιοριστούν, επιδεικνύοντας διαφάνεια και ρεαλισμό. Θα γίνει πιο ευσυνείδητος στον τρόπο που ταξιδεύει, αποφεύγοντας προορισμούς υψηλής ζήτησης και προτιμώντας προορισμούς που αναζητούν νέες και καινοτόμες λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και την ανάπτυξη βιώσιμων τουριστικών εμπειριών, προϊόντων και υπηρεσιών.


Ο τουριστικός κλάδος θα χρειαστεί να προσαρμοστεί και να μεταλλαχθεί, προκειμένου να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες του ΝΠΤ και να δώσει προτεραιότητα στην τεχνολογική ασφάλεια και στη δημιουργία εμπιστοσύνης έναντι άλλων στοιχείων που μπορεί να καθιστούν μια ταξιδιωτική εμπειρία αρμονική. Η αναβίωση των ταξιδιών θα φέρει ηλεκτρονικά διαβατήρια, ιατρικούς ελέγχους και καινοτόμα προϊόντα καθαρισμού, που θα προστατεύουν τους ταξιδιώτες σε περίπτωση σωματική επαφής με άλλους συνταξιδιώτες. Τα ξενοδοχεία, οι αεροπορικές εταιρείες και οι πάροχοι κρουαζιέρας θα πρέπει να αναζητήσουν λύσεις που θα δώσουν στους ταξιδιώτες προσωπικούς χώρους, στους οποίους θα αισθάνονται ασφαλείς από άποψη υγιεινής.

Στο μυαλό όλων υπάρχει η κρυφή ελπίδα ότι η πανδημία θα λειτουργήσει ως ένα είδος αφύπνισης για τους ανθρώπους του τουρισμού ώστε να συνεργαστούν μεταξύ τους, αλλά και για τις κυβερνήσεις ώστε να συνεργαστούν αποτελεσματικά με τον ιδιωτικό τομέα. Ο ΝΠΤ θα είναι πολύ πιο προσεκτικός σε ό,τι αφορά την ασφάλιση υγείας και τις πολιτικές ταξιδίων και θα ακολουθεί προσεκτικά τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας καθώς θα σχεδιάζει τα ταξίδια του, νοσταλγώντας τις εποχές που μπορούσε να ταξιδεύει ελεύθερα και με ασφάλεια.

Η Κάλια Κωνσταντινίδου είναι ιδιοκτήτρια και αντιπρόεδρος της Kanava SA

Διαβάστε ακόμη: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ, ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ