ΤΑΞΙΔΙΑ

Το μέλλον του τουρισμού: Το κλειδί είναι η ποιότητα της εμπειρίας

quentin-desurmont-2

Quentin Desurmont* 

Σε μια προσπάθεια να κατανοήσω πώς διαμορφώνεται το τοπίο υπό τις νέες συνθήκες, ξεκινώ κάνοντας ο ίδιος μια βαθιά ενδοσκόπηση. Οι απαντήσεις είναι ξεκάθαρες και παρέχουν μια αξιόπιστη εικόνα για τις επόμενες μέρες του κλάδου της φιλοξενίας:

1. Αυτή τη στιγμή οι άνθρωποι αισθάνονται πιο ευάλωτοι από ποτέ. Συνειδητοποιούν ότι δεν είναι ανίκητοι. Δεν είμαστε υπεράνθρωποι και δεν μπορούμε να αποφύγουμε τις βασικές αδυναμίες μας.

2. Η οικογένεια έχει γίνει πιο σημαντική από ποτέ. Η καραντίνα αύξησε το δέσιμο με τους δικούς μας ανθρώπους και μας επανασύστησε σε αυτούς που αγαπάμε, καθιστώντας σαφή όλα αυτά που χάναμε τόσο καιρό με τον πιο προφανή τρόπο.

3. Κατανοήσαμε πιο βαθιά ότι δεν θα ζούμε για πάντα και ότι ο χρόνος είναι το πιο πολύτιμο πράγμα στον κόσμο. Μάθαμε να επικεντρωνόμαστε περισσότερο στα σημαντικά.

4. Η αειφορία ενσωματώθηκε ως βασική αξία της ανάπτυξης που έρχεται. Τώρα περισσότερο από ποτέ, γίνεται κατανοητό το πραγματικό νόημα του σεβασμού προς το οικοσύστημα που μας περιβάλλει.

Όλα τα παραπάνω επηρεάζουν σημαντικά τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων των πελατών μας σε ό,τι αφορά τον τρόπο που ταξιδεύουν. Οι προορισμοί, οι εμπειρίες και τα concepts έχουν σημασία περισσότερο από ποτέ. Το ταξίδι δεν είναι πλέον ένα διάλειμμα από τη ζωή μας. Αρχίζει να γίνεται σημαντικό μέρος της.

Τα κοντινά, περιφερειακά ταξίδια θα έχουν μεγαλύτερη ζήτηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα μεγάλες αλλαγές στον τουρισμό πολυτελείας. Η ιδέα ότι τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων αφορούν τους πιο εύπορους ταξιδιώτες ανήκει στο παρελθόν. Οι άνθρωποι θα σταματήσουν (και πρέπει να σταματήσουν) να ταξιδεύουν στην άλλη άκρη του κόσμου μόνο και μόνο για να κλειστούν σε ένα φανταχτερό resort, που δεν έχει καμία σχέση με την τοπική ατμόσφαιρα και εμπειρία. Το να απομονώνεται κανείς σε ένα θέρετρο έχει νόημα μόνο εάν γίνεται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου ταξιδιωτικού concept και εφόσον προσδίδει ουσιαστική προστιθέμενη αξία σε αυτό που απολαμβάνει ο επισκέπτης. Ένας έμπειρος travel designer μπορεί να δημιουργήσει αξία και μέσα από προτάσεις εντός της χώρας προέλευσης του πελάτη του. Το σημείο-κλειδί είναι η ποιότητα της εμπειρίας και η σύνδεσή της με τις εκάστοτε ανάγκες του συγκεκριμένου ταξιδιώτη.

* Ο Quentin Desurmont είναι ιδρυτής και πρόεδρος της Traveller Made

Διαβάστε ακόμη: ΥΠΕΡΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΤΕΛΟΣ… ΜΕΧΡΙ ΝΕΩΤΕΡΑΣ