Hyundai i20
Το ανανεωμένο Hyundai i20 επιστρέφει με αλλαγές που ξεκινούν από δευτερεύοντα μέρη του αμαξώματος, όπως οι προφυλακτήρες, οι νέοι προβολείς με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και οι ανασχεδιασμένοι τροχοί των 16 και 17 ιντσών. Τρία νέα χρώματα για τις επιφάνειες του αμαξώματος έρχονται να συμπληρώσουν την ανανεωμένη και πέρα από κάθε αμφιβολία δυναμικότερη εικόνα του αυτοκινήτου, περνώντας τη σκυτάλη στον αναβαθμισμένο θάλαμο επιβατών. Πέρα από τις νέες επενδύσεις και τους πιο «ζωντανούς» χρωματικούς συνδυασμούς, το Hyundai i20 έρχεται με αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η βασική εκδοχή του οποίου προσφέρεται με οθόνη αφής 4,2 ιντσών και η πλουσιότερη με οθόνη 10,25 ιντσών. Μάλιστα, στις πλουσιότερες εκδόσεις, ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων με διαγώνιο επίσης 10,25 ίντσες. Ουσιαστικότερες θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τις παρεμβάσεις στον κατάλογο με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, ο οποίος περιλαμβάνει πλέον και το σύστημα αυτόνομης πέδησης. Προσφέρεται κατ’ αποκλειστικότητα με τον υπερτροφοδούμενο κινητήρα βενζίνης του 1,0 λίτρου, απόδοσης 100 ή 120 ίππων, και σε εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Έρχεται τον Οκτώβριο
Dacia Spring
Ξεκινά αυτό το διάστημα στην Ελλάδα η διάθεση του ηλεκτρικού Dacia Spring. Κάτω από το συμπαγές, SUV αμάξωμά του κρύβεται ένα εξαιρετικά άνετο αυτοκίνητο, με χώρους για τέσσερις επιβάτες, πολύ καλό χώρο αποσκευών (290 λίτρα) για τις διαστάσεις του (3,73 μ. μήκος) και ένας αποδοτικός και αξιόπιστος ηλεκτροκινητήρας. Στην Ελλάδα το Spring διατίθεται στην κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση Extreme, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με τον εντελώς καινούργιο ηλεκτροκινητήρα ELECTRIC 65 (65hp) και με ένα επίσης νέο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο εξασφαλίζει καλύτερες επιταχύνσεις και καλύτερη ανάκτηση ενέργειας για μεγαλύτερη αυτονομία. Στην κίνηση στην πόλη το Spring Extreme ELECTRIC 65 επιταχύνει από 0 έως 50 km/h σε 3,9 δλ., δηλαδή 1,9 δευτερόλεπτα ταχύτερα από το Spring ELECTRIC 45. Αντιστοίχως, στον ανοιχτό δρόμο ο χρόνος που χρειάζεται για την ενδιάμεση επιτάχυνση από τα 80 στα 120 km/h έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό (13,5 δλ. σε σχέση με τα 26 δλ.). Χάρη στον νέο κινητήρα ELECTRIC 65, το Spring Extreme εξασφαλίζει αυτονομία της τάξεως των 220 χλμ. σε μεικτό κύκλο και 310 χλμ. σε αστικό κύκλο. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τις 14,5 kWh/100 χλμ., νούμερο το οποίο πέφτει στο ασυναγώνιστο 10,4 kWh/100 χλμ. όταν το Spring κινείται στην πόλη. Παράλληλα, με το καλώδιο και την πρίζα της έκδοσης Extreme η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 13½ ώρες μέσω μιας απλής οικιακής παροχής ρεύματος, χρόνος που πέφτει σε κάτι λιγότερο από 60 λεπτά, αν αξιοποιηθεί η προαιρετική δυνατότητα ταχείας φόρτισης (DC) για μέχρι και το 80% φόρτισης της μπαταρίας. Διαθέσιμο άμεσα
Renault Clio
Το δημοφιλές Renault Clio ανανεώθηκε αισθητικά και αναβαθμίστηκε τεχνολογικά, ξεκινώντας την πορεία του στην ελληνική αγορά. Η σχεδίαση του ανανεωμένου Clio ακολουθεί τη νέα ταυτότητα της γαλλικής εταιρείας και είναι πιο τολμηρή, για να τονίσει τη δυναμική του. Οι διαστάσεις του δεν έχουν διαφοροποιηθεί. Στο εσωτερικό οι αλλαγές εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στις νέες οικολογικές ταπετσαρίες και διακοσμητικές φάσες, ενώ νέος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών. Αλλαγές συναντάμε και στο λογισμικό του συστήματος πολυμέσων, για ακόμα μεγαλύτερη συνδεσιμότητα και βελτιωμένη ταχύτητα απόκρισης στις εντολές του οδηγού και του συνοδηγού. Η γκάμα κινητήρων του δεν έχει διαφορές και συνεχίζει να αποτελείται από τον 1,0 TCe με τους 90 ίππους, τον 1,0 TCe διπλού καυσίμου (LPG) με 100 ίππους και αυτονομία που πλησιάζει τα 1.200 χλμ., τον 1,5 Blue dCi των 100 ίππων και την υβριδική E-Tech με τον 1,6 βενζίνης, τα δύο ηλεκτρομοτέρ, τους 145 ίππους και στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο. Τα επίπεδα εξοπλισμού έχουν εμπλουτιστεί με επιπλέον χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας, ενώ είναι και πιο εύκολα και απλά στην επιλογή τους. Το ίδιο ισχύει και με τα πακέτα εξατομίκευσης. Τέλος, όλες οι εκδόσεις του νέου Renault Clio καλύπτονται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά τους, με την αντίστοιχη της μπαταρίας της υβριδικής έκδοσης να είναι οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ. Διαθέσιμο άμεσα
Skoda Kamiq
Μια νέα αρχή πραγματοποιεί το Skoda Kamiq μετά την απόφαση της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας όχι μόνο να ανανεώσει την εικόνα του, αλλά και να αναβαθμίσει τον κατάλογο του εξοπλισμού του. Στο αμάξωμα του αυτοκινήτου ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα είναι εκείνος που κάνει τη διαφορά, φιλοξενώντας στις δύο άκρες του τους προβολείς τεχνολογίας LED. Ακόμα πιο ψηλά συναντά κανείς τα παράλληλα προς το έδαφος φώτα ημέρας, τα οποία και συμπληρώνουν τη σχεδιαστική του ταυτότητα. Οι νέες ζάντες αλουμινίου φτάνουν σε διάμετρο έως και τις 18 ίντσες. Περνώντας στο εσωτερικό, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο φινίρισμα των επενδύσεων, είτε αυτές αφορούν τα καθίσματα είτε τμήματα του ταμπλό, σε μια γενικότερη προσπάθεια να ενισχυθεί η ποιότητα κατασκευής που αντιλαμβάνεται ο οδηγός και ο συνοδηγός στο cockpit. Νέοι είναι και οι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, ενώ ψηλότερα συναντά κανείς την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής με διαγώνιο που φτάνει στις κορυφαίες εκδόσεις τις 9,2 ίντσες, η οποία συνδυάζεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (βασικός εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις). Στα μηχανικά τμήματα δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές. Κινητήρας TSI του 1,0 λίτρου σε εκδόσεις των 95 και 115 ίππων και τετρακύλινδρος TSI του 1,5 λίτρου, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και διαθέτει τεχνολογία αδρανοποίησης κυλίνδρων. Έρχεται μέχρι το τέλος της χρονιάς
Toyota Yaris Hybrid 130
Μια νέα, ισχυρότερη υβριδική έκδοση με 130 ίππους και πλήθος εξοπλιστικών αναβαθμίσεων απέκτησε το γνωστό σε όλους Toyota Yaris. Οι 15 επιπλέον ίπποι σε σχέση με τη γνωστή μας έκδοση των 115 ίππων προκύπτουν από την ενσωμάτωση ενός ισχυρότερου ηλεκτρικού μοτέρ και την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου. Σύμφωνα με την Toyota, η έκδοση Hybrid 130 είναι αισθητά ταχύτερη στις επιταχύνσεις εν κινήσει, την ίδια στιγμή που η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται στα 9,2 δευτερόλεπτα (-0,5 δλ.). Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην γκάμα του αναβαθμισμένου Toyota Yaris θα διατηρηθεί και η υβριδική έκδοση των 115 ίππων, η οποία φυσικά έχει επικαιροποιήσει τις εξοπλιστικές προδιαγραφές της. Ειδικότερα, το ανανεωμένο Toyota Yaris εξοπλίζεται με ένα νέο σύστημα αυτόνομης πέδησης, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης του ψηφιακού κλειδιού, όπως και τον χειρισμό κάποιων βασικών υποσυστημάτων (π.χ. κλιματισμός) μέσω εφαρμογής στο τηλέφωνο. Τέσσερις διαφορετικές επιλογές προσφέρονται για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με τη διάμετρο της τελευταίας να ξεκινά από τις 9 ίντσες και να φτάνει έως και τις 10,5 ίντσες, ενώ αντιστοίχως ο πίνακας οργάνων μπορεί να φτάσει έως και τις 12,3 ίντσες. Σε ό,τι αφορά την εικόνα του αυτοκινήτου, το νέο χρώμα αμαξώματος Nepture Blue και οι ανασχεδιασμένες ζάντες των 17 ιντσών δίνουν τον τόνο, ενώ ανάλογης έκτασης είναι και οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί ώστε να αναβαθμιστεί ο διάκοσμος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Έρχεται τους επόμενους μήνες
Mercedes CLA
Μια νέα αρχή πραγματοποιεί η μέχρι σήμερα γνωστή Mercedes CLA, με αφορμή την επικαιροποίηση των προδιαγραφών της. Σε επίπεδο σχεδιασμού, οι ουσιαστικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο ρύγχος του αυτοκινήτου, την ίδια στιγμή που στον θάλαμο επιβατών τον πρώτο λόγο έχει το πάνελ των ψηφιακών οθονών μεγέθους 7,0 και 10,25 ιντσών. Αναβαθμισμένο επιστρέφει και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX, το οποίο προσφέρει επιπλέον δυνατότητες παραμετροποίησης και εξατομίκευσης. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, στη βάση της γκάμας των ανανεωμένων Mercedes CLA Coupe και CLA Shooting Brake τοποθετούνται τα νέα ήπια υβριδικά σύνολα βενζίνης, χωρητικότητας 1.332 κ.εκ. και απόδοσης 136 ίππων ή 163 ίππων, ενώ ένα σκαλί ψηλότερα βρίσκεται το δίλιτρο σύνολο βενζίνης με ισχύ 190 ή 224 ίππους. Η βενζινοκίνητη γκάμα των νέων CLA Coupe και CLA Shooting Brake συμπληρώνεται από τις plug-in υβριδικές διαμορφώσεις με συνδυαστική ισχύ 218 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία 82 χιλιομέτρων. Με χωρητικότητα 1.991 κ.εκ., ο τετρακύλινδρος κινητήρας diesel είναι εκείνος που σηκώνει το βάρος των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, ξεκινώντας από τους 116 ίππους και φτάνοντας στην ισχυρότερη διαμόρφωσή του τους 190 ίππους. Αναβαθμίσεις, ωστόσο, παρουσιάζουν και οι κορυφαίες εκδόσεις των CLA Coupe και CLA Shooting Brake, οι οποίες φέρουν την υπογραφή της AMG και έναν δίλιτρο-υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης με απόδοση 306 ή 421 ίππους. Μάλιστα, στην έκδοση των 306 ίππων (CLA 35), ο κινητήρας των 2,0 λίτρων έχει αποκτήσει ένα ήπια υβριδικό σύστημα, το οποίο ενισχύει το έργο του θερμικού κινητήρα με την επιπλέον ισχύ των 14 ίππων. Έρχεται μέσα στο φθινόπωρο
MG4
Η MG επιστρέφει στην Ελλάδα και το MG4 είναι το ηλεκτρικό χάτσμπακ που ξεχωρίζει. Το αυτοκίνητο έχει ήδη λάβει πέντε αστέρια ασφαλείας από τον ευρωπαϊκό, ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP. Διακρίνεται για τον compact και μοντέρνο χαρακτήρα του, χωρίς να υστερεί στους τομείς της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας. Στο εσωτερικό του, εκτός από τις δύο ευκρινείς ψηφιακές οθόνες για το σύστημα πολυμέσων και τον πίνακα οργάνων, ξεχωρίζει επίσης και η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα που έχει λειτουργικό και εργονομικό χαρακτήρα. Με μήκος 4.287 χλστ., το MG4 είναι διαθέσιμο σε συνολικά τρεις πισωκίνητες εκδόσεις ισχύος και μπαταριών, με τη βασική να κινείται από ηλεκτροκινητήρα 168 ίππων και να ενσωματώνει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 51 kWh, που εξασφαλίζει έως και 350 χλμ. αυτονομίας. Η δεύτερη έκδοση αποδίδει 204 PS, με την αυτονομία από την μπαταρία των 64 kWh να ανέρχεται σε 450 χλμ., ενώ η κορυφαία έκδοση παράγει 245 ίππους, με μπαταρία 77 kWh που επιτρέπει τη διάνυση άνω των 500 χλμ. με μία φόρτιση. Το MG4 επιτρέπει ταχεία φόρτιση διάρκειας 35 λεπτών για το «γέμισμα» της μπαταρίας από το 10% στο 80%, με μέγιστη ισχύ φόρτισης 150kW. Πέρα από τις τρεις πισωκίνητες εκδόσεις του MG4, υπάρχει και μια πανίσχυρη τετρακίνητη έκδοση υπό την ονομασία XPower, με δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν 429 ίππους και 600 Nm, επιτρέποντας την επιτάχυνση του μοντέλου στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Διαθέσιμο άμεσα
Opel Astra Electric
Σύντομα περιμένουμε από την Opel τη νέα έκδοση του μικρομεσαίου Astra, την ηλεκτρική Astra e, με αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χλμ. Το νέο ηλεκτρικό Opel Astra αναμένεται τόσο με πεντάθυρο hatchback αμάξωμα, όσο και στην πρακτικότερη έκδοση Sports Tourer – για την κίνησή του φροντίζει η νέα γενιά ηλεκτρομοτέρ του Ομίλου Stellantis. Η απόδοση του νέου ηλεκτρικού κινητήρα φτάνει τους 156 ίππους και τα 270 Nm και παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 54 kWh. Στον τομέα των επιδόσεων, το νέο Opel Astra Electric διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal και Sport, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 170 χλμ./ώρα, τη στιγμή που τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν τελική 150 χλμ./ώρα ή 160 χλμ./ώρα. Από πλευράς αυτονομίας το νέο ηλεκτρικό Astra μπορεί να διανύσει σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP 416 χλμ. και η φόρτιση της μπαταρίας μέχρι το 80% μπορεί να πραγματοποιηθεί σε 30 λεπτά με σύνδεση σε ταχυφορτιστή 100 kW. Επιπλέον, στον βασικό του εξοπλισμό διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW (OBC). Στην καμπίνα του ηλεκτρικού Opel Astra ξεχωρίζει ο διαφοροποιημένος ψηφιακός πίνακας οργάνων για τις αντίστοιχες πληροφορίες και το σύστημα πολυμέσων με το εμπλουτισμένο μενού για τις λειτουργίες του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και τις επιλογές φόρτισης. Έρχεται τον επόμενο μήνα
DS 9
Σε απολύτως στοχευμένες παρεμβάσεις προχώρησε η DS Automobiles, ώστε να ενισχύσει περαιτέρω το προφίλ της κορυφαίας πρότασης που διαθέτει τη δεδομένη χρονική στιγμή στην γκάμα της. Η επιβλητική σε διαστάσεις και προδιαγραφές DS 9 επιστρέφει ανανεωμένη, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον σε μια ξεχωριστή κατηγορία αυτοκινήτων, όπως είναι αυτή της πολυτελούς λιμουζίνας. Στην ανανεωμένη έκδοση, η DS 9 έχει να παρουσιάσει αλλαγές οι οποίες κατά κύριο λόγο αφορούν τον διαθέσιμο εξοπλισμό. Ειδικότερα, ανασχεδιασμένος παρουσιάζεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο εσωτερικό, την ίδια στιγμή που πίσω από την εκθαμβωτική οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας, μεγέθους 12,3 ιντσών, κρύβεται ένα παντελώς νέο λειτουργικό σύστημα. Το τελευταίο προσφέρει νέες, εκτεταμένες δυνατότητες σε όλα τα πεδία και μια αναβαθμισμένη εμπειρία χρήσης. Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές επιστρέφει από το πρόσφατο παρελθόν το plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο αποδίδει είτε 250 είτε 360 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση, εκείνη της έκδοσης με τους 250 ίππους, ο τετρακύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης του 1,6 λίτρου συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ στην ακόμα πιο ισχυρή έκδοση των 360 ίππων το υβριδικό σύνολο απαρτίζεται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, κερδίζοντας με το σπαθί του τον χαρακτηρισμό του ισχυρότερου. Σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών εκδόσεων του DS 9, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15,6 kWh προσφέρουν τη δυνατότητα να καλύψεις έως 75 χιλιόμετρα με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Έρχεται τον επόμενο μήνα