ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το Facebook «εισβάλλει» στην εικονική πραγματικότητα

to-facebook-eisvallei-stin-eikoniki-pragmatikotita-2013790

Με μία κίνηση που αιφνιδίασε τους αναλυτές, το Facebook ανακοίνωσε χθες πως εξαγόρασε την Oculus Rift, μια αμερικανική εταιρεία που αναπτύσσει ένα οικονομικά προσιτό «σκάφανδρο» virtual reality, αρχικά για χρήση σε videogame. 

Η Oculus Rift πρωτοέκανε την εμφάνισή της στο Kickstarter, από το οποίο το 2012 κατάφερε να συγκεντρώσει 2,5 εκατ. δολάρια από απλούς ιδιώτες, για να αναπτύξει ένα headset εικονικής πραγματικότητας για τον μέσο καταναλωτή, με τιμή η οποία δεν θα ξεπερνά τα 300-350 δολάρια. Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, η εταιρεία παρουσίασε τη δεύτερη, σαφώς βελτιωμένη εκδοχή του «σκάφανδρου», την οποία θα διαθέσει σε προγραμματιστές από το καλοκαίρι, στα 350 δολάρια.

Συντάκτες από αμερικανικά σάιτ τεχνολογίας που είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τον Μάρτιο αυτή τη δεύτερη εκδοχή του headset, στο Game Developers Conference στο Σαν Φρανσίσκο, ανέφεραν πως είναι πολύ εξελιγμένη συγκριτικά με το πρωτότυπο μοντέλο, δίνοντας την αίσθηση στον παίκτη πως βρίσκεται «μέσα» στην πλοκή του παιχνιδιού. Κι αυτό γιατί όλο το οπτικό του πεδίο καλύπτεται από το ψηφιακό «σκηνικό» του βιντεογκέιμ, ενώ μια μικρή κλίση του κεφαλιού είναι αρκετή για να δει το ηλεκτρονικό περιβάλλον από νέα οπτική γωνία, όπως συμβαίνει και στον πραγματικό κόσμο.

Σκοπός της κυκλοφορίας ενός μοντέλου για προγραμματιστές είναι να αναπτυχθούν συμβατοί τίτλοι, οι οποίοι να είναι έτοιμοι όταν θα λανσάρει το πρώτο εμπορικό headset στην αγορά – κάτι που αναμένεται να γίνει σε περίπου 12 μήνες από σήμερα. Το Facebook, ωστόσο, αποφάσισε να μην περιμένει το λανσάρισμα του εμπορικού προϊόντος, και να εξαγοράσει την Oculus Rift από τώρα.

Σύμφωνα με τον Μαρκ Ζούκεμπεργκ, ο λόγος της εξαγοράς είναι πως «το σκάφανδρο θα αλλάξει τον τρόπο που παίζουμε, που επικοινωνούμε, ακόμη και που δουλεύουμε», ενώ η εξαγορά επεκτείνει το κοινωνικό δίκτυο στην πλατφόρμα του μέλλοντος, που είναι η εικονική πραγματικότητα, από τη σημερινή πλατφόρμα των «έξυπνων» συσκευών.

Από την άλλη πλευρά, η Oculus Rift υποστηρίζει πως, χάρις στα κεφάλαια από το Facebook, θα μπορέσει να κάνει το προϊόν της ακόμη καλύτερο και φθηνότερο.