ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η μάχη των έξυπνων ρολογιών

i-machi-ton-exypnon-rologion-2044306

Μετά τα smartphone και τα tablet, τα «έξυπνα» ρολόγια αποτελούν το επόμενο γκάτζετ στο οποίο είναι έτοιμοι να δώσουν «μάχη» οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές ηλεκτρονικών, διεκδικώντας έτσι μια θέση στον… καρπό εκατομμυρίων χρηστών σε όλο τον κόσμο. Η ολοένα μεγαλύτερη δημοφιλία των smartwatch, οι πωλήσεις των οποίων μόνον φέτος θα φτάσουν το 1,5 εκατ. σύμφωνα με τον οργανισμό Consumer Electronics Association, εξηγεί γιατί ακόμη και η Apple, μεγάλη απούσα μέχρι σήμερα από την κατηγορία, παρουσίασε την περασμένη Τρίτη το πρώτο της «έξυπνο» ρολόι Apple Watch. Ενα μοντέλο το οποίο θα «αναμετρηθεί» με καινούργιες συσκευές που ανακοίνωσαν τις τελευταίες εβδομάδες σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι τεχνολογικοί κολοσσοί, οι οποίες ενσωματώνουν κι αυτές ό,τι πιο εξελιγμένο σε hardware και λογισμικό.

«Η πιο προσωπική συσκευή που κατασκευάσθηκε ποτέ», όπως χαρακτηρίζει το Apple Watch η εταιρεία, θα λανσαρισθεί το 2015 στα 349 δολάρια, σε δύο μεγέθη και τρεις εκδόσεις. Είναι συμβατό με το iPhone 5 και τα νεότερα smartphone της Apple. Για να είναι αρκετά ευέλικτο στη χρήση, διαθέτει οθόνη αφής και ένα περιστρεφόμενο πλήκτρο στο πλάι, ενώ παράλληλα υποστηρίζει και φωνητικές εντολές.

Επιπλέον, μπορεί να μετρά τους καρδιακούς παλμούς και τη φυσική δραστηριότητα, αναλαμβάνοντας επίσης τον ρόλο «ψηφιακού πορτοφολιού» για πληρωμές σε καταστήματα με συμβατά τερματικά. Κάτι εξαιρετικά χρήσιμο για όσους δεν αγοράσουν τα καινούργια iPhone 6 και iPhone 6 Plus, τα μόνα smartphone της εταιρείας που υποστηρίζουν τη συγκεκριμένη λειτουργία Apple Pay.

Πολύ νωρίτερα θα κυκλοφορήσει το καινούργιο Gear S της Samsung, το οποίο αναμένεται στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, χωρίς όμως να έχει γίνει γνωστή η τιμή του. Η καινοτομία του ρολογιού της κορεατικής εταιρείας είναι πως δέχεται κάρτα SIM, με συνέπεια να ενσωματώνει αρκετές από τις λειτουργίες ενός τηλεφώνου. Ετσι, ακόμη κι αν κανείς έχει αφήσει το κινητό του στο σπίτι, με το smartwatch θα μπορεί να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις, να στέλνει και να δέχεται SMS, να λαμβάνει ενημερώσεις από τις εφαρμογές του ή τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και να πλοηγείται.

Ολα αυτά γίνονται είτε με φωνητικές εντολές είτε μέσω του εικονικού πληκτρολογίου στη 2’’ οθόνη του, η οποία είναι αρκετά φωτεινή και έχει κυρτό σχήμα ώστε να «αγκαλιάζει» τον καρπό. Παράλληλα, είναι το πρώτο ρολόι που μετρά και την υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία, ενώ βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Tizen.

Στον αντίποδα, το επίσης νέο SmartWatch 3 της Sony χρησιμοποιεί το λειτουργικό Android Wear της Google, κάνοντας την εμφάνισή του στην Ελλάδα το αργότερο μέχρι τον Δεκέμβριο, περίπου στα 200 ευρώ. Διαθέτει οθόνη 1,6 ιντσών, στην οποία εκτός από μηνύματα, ειδοποιήσεις και πληροφορίες για τον καιρό, ο χρήστης μπορεί να δει τις μετρήσεις από τους βιοαισθητήρες που ενσωματώνει η συσκευή, όπως την απόσταση που διήνυσε.

Η συσκευή έχει αποθηκευτικό χώρο 4 GB, για να λειτουργεί σαν MP3 player ακόμη και χωρίς το τηλέφωνο, ενώ είναι αδιάβροχη και ανθεκτική στη σκόνη. Η μπαταρία της διαρκεί 2 ημέρες για τυπική χρήση, και διαθέτει μικρόφωνο ώστε να υποστηρίζει φωνητικές εντολές και τηλεφωνικές κλήσεις, όταν είναι συγχρονισμένη με ένα συμβατό Android smartphone.

Διαφορετικό ντιζάιν από τις παραπάνω συσκευές έχει το G Watch R της LG, αφού διαθέτει στρογγυλή οθόνη 1,3 ιντσών. Ετσι, αν και θυμίζει περισσότερο τα παραδοσιακά ρολόγια χειρός, χάρις στο Android Wear υποστηρίζει όλες τις «έξυπνες» λειτουργίες ενός smartwatch, ενώ είναι επίσης εξοπλισμένο με μετρητή καρδιακών παλμών, βαρόμετρο και μπαταρία με αυτονομία έως και 2 ημέρες.

Τη στιγμή που η LG δεν έχει ανακοινώσει την κυκλοφορία του γκάτζετ, η Motorola στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού λανσάρισε το δικό της Moto 360 πριν από δέκα ημέρες στα 250 δολάρια, με το διαθέσιμο στοκ να εξαντλείται σε μόλις 2 ώρες. Το αδιάβροχο ρολόι έχει επίσης στρογγυλή οθόνη, ενώ μπορεί να φορτίζεται και ασύρματα. Αξιοποιεί το Android Wear, υποστηρίζει φωνητικές εντολές, μετρά τους σφυγμούς και τον αριθμό των βημάτων, με την αυτονομία όμως μόλις στις 24 ώρες.

Είσοδο στα smartwatch έκανε και η Asus με το ZenBook, ένα «έξυπνο» ρολόι με 1,6’’ τετράγωνη οθόνη που θα κυκλοφορήσει στα τέλη της χρονιάς, «παντρεύοντας» το λειτουργικό Android Wear με το γραφικό περιβάλλον ZenUI της εταιρείας.

Και περικάρπια

Τα «έξυπνα» ρολόγια δεν είναι το μόνο προϊόν στη νεοεμφανιζόμενη κατηγορία των wearable συσκευών, δηλαδή των γκάτζετ που φοριούνται για να μετρούν βιολογικές παραμέτρους ή να δίνουν πιο εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες από το smartphone. Εξίσου δημοφιλή είναι τα «έξυπνα» βραχιόλια, που «παρακολουθούν» μεταξύ άλλων τις θερμίδες που κατανάλωσε κανείς ή την ποιότητα του ύπνου του και τα οποία, σύμφωνα με την εταιρεία CCS Insigh, μαζί με τα smartwatch θα αντιστοιχούν στο 87% των wearable γκάτζετ που θα πωλούνται σε μια τετραετία.

Αυτό εξηγεί γιατί η Epson παρουσίασε πρόσφατα το Pulsense και η Sony αποκάλυψε το Smartband Talk, ένα «έξυπνο» περικάρπιο με οθόνη e-ink, υποστήριξη φωνητικών εντολών και δυνατότητα τηλεφωνικών κλήσεων όταν συνδέεται με το smartphone. Μάλιστα, το Smartband Talk θα καταφθάσει στην Ελλάδα τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο, κοντά στα 150 ευρώ. Ενα ανάλογο βραχιόλι ειδικά για γυναίκες, το MICA, ανακοίνωσε πρόσφατα και η Intel, διακοσμημένο με πολύτιμους λίθους και με ντιζάιν που παραπέμπει σε κόσμημα. Το MICA θα κάνει «ντεμπούτο» στην Αμερική τα Χριστούγεννα, με τιμή λίγο κάτω από τα 1.000 δολάρια, ενώ θα διαθέτει κυρτή οθόνη αφής από ζαφείρι, για να προβάλει ειδοποιήσεις, SMS και υπενθυμίσεις.

Η Intel ποντάρει επίσης στα «έξυπνα» ακουστικά με τα SMS Audio BioSport που, εκτός από το να αναπαράγουν μουσική, μετρούν τους σφυγμούς και δεν χρειάζονται φόρτιση. Τους καρδιακούς παλμούς καταγράφει και το T-shirt για αθλητές του τένις, που δοκίμασε στο πρόσφατο τουρνουά US Open ο οίκος Ralph Lauren, με τον ιδρυτή του να δηλώνει στους New York Times πως μέσα στο 2015 θα κυκλοφορήσουν αρκετά περισσότερα «έξυπνα» ρούχα, ακόμη και για όσους δεν αθλούνται.