Εργασιακές εξισώσεις

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η διά ζώσης επαναλειτουργία των σχολείων πρόσθεσε στην αγωνία των εκπαιδευτικών το να διαχειριστούν τα κρούσματα στους μαθητές προσέχοντας μην κολλήσουν και οι ίδιοι, και την έγνοια των καταλήψεων. Κωμικοτραγικές σκηνές εκτυλίχθηκαν χθες σε λύκειο της Αττικής, με μερίδα μαθητών να θέλουν να κάνουν κατάληψη για «τα ελλιπή προληπτικά μέτρα κατά του κορωνοϊού» και την ίδια στιγμή άλλοι μαθητές να ζητούν να μην κάνουν ούτε τηλεμαθήματα τα πρωινά, ώστε να μπορούν να πηγαίνουν στο φροντιστήριο! Πλην όλων αυτών, οι εκπαιδευτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν μεγάλο γραφειοκρατικό φόρτο. Το σχολείο έχει καταντήσει δυσβάσταχτο. «Εάν δεν ήταν η αβεβαιότητα για την επιβίωση, θα τα είχα βροντήξει…» παραδέχονται πολλοί εκπαιδευτικοί.

Ευρύτερα, τους τελευταίους μήνες, κυρίως λόγω της εμφάνισης της πανδημίας που όξυνε τις δυσκολίες στον χώρο της εργασίας, παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο το φαινόμενο που οι ειδικοί ονομάζουν «The Great Resignation» ή, πιο απλά, «Big Quit». Πρόκειται για μαζικές παραιτήσεις από τη δουλειά εκατομμυρίων ανθρώπων, κυρίως νέων κάτω των 40, επειδή δεν είναι ικανοποιημένοι από τις απολαβές τους, όσο και για λόγους «τοξικότητας» (bullying, αναξιοκρατία, έλλειψη κινήτρων κ.ά.) στο περιβάλλον εργασίας. «Κάποιοι θα πουν αβασάνιστα ότι οι νέοι είναι κακομαθημένοι και τεμπέληδες. Δεν λαμβάνουν όμως υπόψη τους ότι η νέα γενιά ζει σε ένα κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον μεγάλης ανασφάλειας, χωρίς ελπίδα και προοπτική, αφού είναι η πρώτη γενιά σε δεκαετίες που φοβάται ότι θα ζήσει χειρότερα από την προηγούμενή της», παρατηρεί η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ).

Το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται και στον χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης. Το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ ετοιμάζει έρευνα για το ζήτημα του εργασιακού κλίματος και της επαγγελματικής ικανοποίησης στην ιδιωτική εκπαίδευση, με στόχο την ανάδειξη των προβλημάτων και τις δέουσες πολιτικές αποφάσεις για την αντιμετώπισή τους.

Τα συμπεράσματα θα είναι πολύτιμα, ενώ η απόφαση της ΟΙΕΛΕ υποδηλώνει πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη καταγραφής του εργασιακού περιβάλλοντος εν μέσω πανδημίας και στα δημόσια σχολεία. Τον Ιούνιο του 2020, με το τέλος της σχολικής χρονιάς, το ΙΕΠ είχε εξαγγείλει έρευνα σχετική με την τηλεκπαίδευση και τις επιπτώσεις της σε μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και στο οικογενειακό περιβάλλον. Τα αποτελέσματά της… αναζητούνται, ενώ υπουργείο Παιδείας και εκπαιδευτικές ομοσπονδίες συνεχίζουν το άσπρο – μαύρο. Η υπουργός Νίκη Κεραμέως δηλώνει ότι η Ελλάδα κατετάγη στην έκτη θέση μεταξύ των 29 χωρών του ΟΟΣΑ ως προς την ανταπόκριση του εκπαιδευτικού συστήματος στην πανδημία, ενώ ΟΛΜΕ και ΔΟΕ θεωρούν πως μόνο εάν γίνουν επιπλέον διορισμοί θα γίνουν όλα ρόδινα, όπως τα περιγράφει το υπουργείο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT