Η συντέλεια του κόσμου…

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ντουζίνες οι -ισμοί που καταποντίστηκαν με το πέρασμα του χρόνου, κι ας φάνταζαν ανίκητοι και αιώνιοι στα μάτια των πιστών τους. Ανάμεσα στους ελάχιστους που αντέχουν, διευρύνοντας συνεχώς το πλήρωμά τους, κορυφαία θέση κατέχει ο φαρισαϊσμός. Τα αποτυπώματά του διακρίνονται εύκολα σε κάθε πεδίο του βίου. Στην πολιτική, εθνική και διεθνή. Στη στάση που τηρούν τα ιερατεία των θρησκειών στα θέματα που ταλανίζουν την ανθρωπότητα – πόλεμοι, προσφυγιά κ.λπ. Στη «φιλανθρωπία» ή στην αιφνίδια «οικολογική αγωνία» ατόμων που πλούτισαν ανόμως, κανιβαλίζοντας ανθρώπους και τόπους.

Ας φύγουμε όμως από τη μεγάλη εικόνα κι ας πάμε σε μια κουκκιδίτσα της: στον ναό του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά της Πλάκας, όπου ο άμισθος ιερέας Αλέξανδρος Καριώτογλου εγκλημάτησε έγκλημα βαρύ. Επέλεξε για παπαδάκια δύο κορίτσια. Και εξανέστησαν οι φύλακες των κανόνων. Και συσκεφθέντες αξίωσαν την κεφαλήν του επί πίνακι ή έστω τον αποσκορακισμό του από τη χορεία των λειτουργών του Υψίστου, στους κόλπους της οποίας, όπως μας διδάσκουν οι ενοχλητικές ειδήσεις από το πεδίο της πραγματικότητας, η αγνότης και η τιμιότης ακμάζουν περίπου όσο και στα σώματα ασφαλείας, συνοριοφυλακής κτλ. Ο αχρείος. Ο κρυφοπροτεστάντης. Ακούς εκεί. Κορίτσια! Εύες δηλαδή. Σαλώμες. Μαγδαληνές αμετανόητες. Μιαρές εκ φύσεως. Χάσαμε ολόκληρο παράδεισο εξαιτίας της προγιαγιάς τους και ταλαιπωρούμαστε μαζί τους χωρίς να έχουμε φταίξει σε τίποτε, οι εξαπατημένοι. Εντάξει. Κάνουμε πέτρα την καρδιά και τις ανεχόμαστε στα μοναστήρια, να ψέλνουν, να απαγγέλλουν, να λατρεύουν τον Κύριο. Οχι και στους ναούς όμως. Δεν θα σηκωθούν τώρα τα πόδια, τα βρώμικα πόδια, να βαρέσουν την κεφαλή, την αγνή και σοφή κεφαλή.

Εκείνος ο Παύλος φταίει για όλα. «Ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Ελλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ»… Αυτά τα αιρετικά όμως τα είπε στους Γαλάτες της Μικρασίας, και τα λάτρεψε σαν μοναδικό του Ευαγγέλιο ο αιρεσιάρχης ο Λούθηρος. Σ’ εμάς εδώ, στους Κορινθίους, είπε τα σωστά, τα κανονικά: «Ο άνδρας είναι εικόνα και δόξα του Θεού, ενώ η γυναίκα είναι δόξα του άνδρα. Δεν δημιουργήθηκε ο άνδρας από τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα από τον άνδρα. Ούτε πλάστηκε ο άνδρας για χάρη της γυναίκας, αλλά η γυναίκα για χάρη του άνδρα». Πιο λιανά; Η γυναίκα είναι κατώτερη εκ γενετής, ισοβίως και εις τους αιώνας των αιώνων. Είναι ο Πειρασμός μεταμορφωμένος. Εκάς λοιπόν οι βέβηλες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή