Aνάσα πνοής για την Αθήνα

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντυπωσιάζομαι µε τον δημόσιο καβγά για τα έργα της οδού Βασιλίσσης Ολγας. Κρύβει και μικροπολιτικές σκοπιμότητες, ενώ αγνοεί την κόλαση που ζούμε καθημερινά στους μποτιλιαρισμένους δρόμους. Στον κατάλογο των έργων που έδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ έργο για την Αθήνα. Δεν είναι τωρινό. Στα τελευταία 25 χρόνια η πρωτεύουσα έχει εγκαταλειφθεί στο έλεος της ασφυκτικά αυξανόμενης κυκλοφορίας. Κάθε μέρα διαβάζουμε για το «χάος», για τις «καθυστερήσεις» και τα μόνα μέτρα είναι η ασπιρίνη των γερανών που τοποθετούνται στον Κηφισό!

Διαβάσαμε ότι πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή της εσωτερικής περιφερειακής λεωφόρου της Θεσσαλονίκης, που «θα αλλάξει την εικόνα της πόλης». Η περιφερειακή λεωφόρος του Παρισιού ολοκληρώθηκε πριν από 50 χρόνια. Για την περιφερειακή λεωφόρο της Αθήνας κουβέντα, αν και το ερέθισμα υπάρχει από το 1980. Τότε υποβλήθηκε από τέσσερις ελληνικές μελετητικές εταιρείες στο ΥΠΕΧΩΔΕ η μελέτη που είχε ανατεθεί για αυτοκινητόδρομο εσωτερικού δακτυλίου. Ο εκπρόσωπος των εταιρειών, μηχανικός Μάκης Ασημάκης, την επανακατέθεσε τον Ιούλιο 2023 επικαιροποιημένη. Με την περιφερειακή εκτροπή των ακτινικών μετακινήσεων θα ζωντανέψει το κέντρο που αργοπεθαίνει.

Το έργο δεν απαιτεί πλέον το δυσβάστακτο κόστος και τις κοινωνικές αντιδράσεις των απαλλοτριώσεων, αφού θα χρησιμοποιεί είτε σήραγγες είτε υπάρχουσες οδούς. Ομως το κόστος παραμένει υψηλό. Εκτιμάται σε 2 δισ. για πρόβλεψη και βαριά κυκλοφορία, ώστε να εξυπηρετούνται και λεωφορεία τα οποία περνούν αναγκαστικά σχεδόν όλα από το κέντρο.

Λόγω κόστους το έργο μπορεί να κατασκευαστεί μόνο με συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων (ΣΔΙΤ) και διοδίων, όπως έγινε με την Αττική Οδό (τμήμα του εξωτερικού δακτυλίου) που εκτόνωσε την κυκλοφορία και αποδείχθηκε η πιο επιτυχημένη επιχείρηση της χώρας, αλλά που σήμερα ασφυκτιά και αυτή. Απαλλοτριώσεις για τη δημιουργία χοανών σταθμών διοδίων σε κάθε μια από τις 15-20 εισόδους δεν θα απαιτηθούν αν τα διόδια γίνουν μόνο ηλεκτρονικά, όπως σε μεγαλουπόλεις του εξωτερικού.

Η πρόταση Ασημάκη είχε υποβληθεί και το 2020 προς την τότε ηγεσία του υπ. Μεταφορών, η οποία όμως δεν ασχολήθηκε με το θέμα. Πιστεύω ότι ο κ. Σταϊκούρας έχει την ευαισθησία να αντιληφθεί την κοινωνική αναγκαιότητα αυτού του έργου για μια πόλη που η ζωή της έχει καταντήσει ανυπόφορη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή