Οχι δημοψήφισμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα

Οχι δημοψήφισμα για τα ανθρώπινα δικαιώματα

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι τιμή και ευχαρίστηση της στήλης να παραχωρεί σήμερα τον χώρο του κύριου σημειώματος στον γενικό γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργο Καλαντζή, ο οποίος μας έστειλε την κάτωθι επιστολή:

«Ο κ. Α. Σπηλιωτόπουλος δήλωσε ότι θα διενεργήσει τοπικό δημοψήφισμα για το αν θα γίνει το τζαμί στον Ελαιώνα. Δεν είπε, όμως, τι πιστεύει ο ίδιος, μολονότι όποιος θέλει να είναι καπετάνιος πρέπει να έχει το θάρρος να πει πού οδηγεί το καράβι.

Για να μην εξευτελισθεί διεθνώς η χώρα αν γίνει δημοψήφισμα μόνο για το τζαμί στον Ελαιώνα, η μόνη λύση είναι να γίνεται τοπικό δημοψήφισμα για κάθε χώρο προσευχής στη χώρα μας, συμπεριλαμβανομένων και των δικών μας εκκλησιών. Ετσι, η εγγύηση της θρησκευτικής ελευθερίας, αντί να ανάγεται στο (μη αναθεωρητέο) άρθρο 13 του Συντάγματος και στο Κοινοβούλιο που εκφράζει τη βούληση του ελληνικού λαού συνολικά, θα καταλήξει να εξαρτάται από τοπικά δημοψηφίσματα. Αυτό σημαίνει ότι η πλειοψηφία θα αποφασίζει για τα δικαιώματα των μειοψηφιών με μόνο κριτήριο τη βούλησή της.

Ο κ. Α. Σπηλιωτόπουλος, ως βουλευτής της Ν.Δ., έχει ψηφίσει τον νόμο για την κατασκευή του τζαμιού στην Αθήνα και μάλιστα στη συγκεκριμένη τοποθεσία που αυτό θα γίνει. Το 2009 ανέλαβε υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είχε δηλαδή και τη δυνατότητα και την ευθύνη να διατυπώσει τη διαφωνία του και να αλλάξει τον νόμο για το τζαμί. Δεν το έπραξε. Είχε επίσης τη δυνατότητα να παρέμβει στο θέμα των άτυπων χώρων προσευχής των μουσουλμάνων μεταναστών. Δεν το έπραξε. Αφησε τα πράγματα ως είχαν και τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν.

Ο κ. Ν. Κακλαμάνης σήμερα τοποθετείται εναντίον της κατασκευής του τζαμιού στον Ελαιώνα. Αντιγράφω, χωρίς σχόλια, από ρεπορτάζ της εφημερίδας “Εθνος” στις 5/3/2010: “Ο δήμαρχος Αθηναίων Ν. Κακλαμάνης πρότεινε την κατασκευή μουσουλμανικού τεμένους στη θέση Ναυτικό Οχυρό, που βρίσκεται εντός του Ελαιώνα (…) Στον χώρο όπου ενδιαφέρεται ο δήμος να χτιστεί το μουσουλμανικό τέμενος, έκτασης 2-3 στρεμμάτων, λειτουργεί ο Κεντρικός Σταθμός Αυτοκινήτων Ναυτικού (ΚΣΑΝ) σε κτίριο της τελευταίας εικοσαετίας”.

Η θέση της Χρυσής Αυγής είναι συγκεκριμένη, αναμενόμενη και εντελώς σύμφωνη με τον βαθιά αντιχριστιανικό, ρατσιστικό και ναζιστικό χαρακτήρα της. Οι απόψεις των άλλων υποψηφίων δημάρχων είναι άγνωστες επί του θέματος, καθώς μάλλον φοβούνται να αντιμετωπίσουν την αλήθεια. Ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση προξενεί η συνεχής και γενικότερη αφωνία του ΣΥΡΙΖΑ. Με την τακτική αυτή, είτε χαρίζουν είτε αφήνουν έδαφος στη Χρυσή Αυγή για να επιβάλει την ατζέντα της στο θέμα της θρησκευτικής ελευθερίας.

Αντίθετα, ο νυν δήμαρχος κ. Γ. Καμίνης, αν και θα μπορούσε να σιωπήσει ή να ρίξει την ευθύνη για την κατάσταση με τα άτυπα τζαμιά σ’ εκείνους που τη δημιούργησαν και να νίψει τας χείρας του για τα τετελεσμένα που βρήκε, προτίμησε να μπει στη φωτιά. Επέλεξε να επιδιώξει λύσεις οι οποίες είναι απολύτως θετικές για την πόλη και τους πολίτες, λύσεις που εξυπηρετούν τα διεθνή συμφέροντα της χώρας και είναι σύμφωνες με το Σύνταγμα της χώρας, καθώς και με τις ευρωπαϊκές και διεθνείς συνθήκες.

Στην Αθήνα, όλοι ζούμε υπό τη σκιά του Παρθενώνα και όσων συμβολίζει. Οσα λέμε και πράττουμε πάντα θα έχουν μέτρο το εάν εξακολουθούν να κυριαρχούν σε τούτα τα χώματα οι μεγάλες αρχές της δημοκρατίας, του ανθρωπισμού και της ελευθερίας. Γιατί, όπως είπαν κάποτε οι πρόγονοί μας στους Πέρσες, εμείς είμαστε ελεύθεροι γιατί δεν υποτασσόμαστε σε βασιλείς, αλλά στον νόμο».

Η στήλη προσθέτει μόνον τρεις λέξεις: Πες τα, Χρυσόστομε!

Μνήμη Ζακ Λε Γκοφ

Για την αξία του έργου που άφησε ο σπουδαίος ιστορικός Ζακ Λε Γκοφ, που απεβίωσε προχθές, είμαι βέβαιος ότι διαβάσατε σε αρμοδιότερες στήλες. Από πλευράς μου, παροτρύνω τους φιλίστορες να αναζητήσουν το έξοχο βιβλίο του Γάλλου ιστορικού «Η Ευρώπη γεννήθηκε τον Μεσαίωνα;», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Πόλις». Γράφτηκε το 2004, όταν ο εκλιπών ήταν 80 ετών και δεν θα απέκλεια να ήταν αυτό το τελευταίο βιβλίο του. Στο συγκεκριμένο έργο, ο Λε Γκοφ μάς προσφέρει το απόσταγμα μιας ολόκληρης ζωής αφιερωμένης στη μελέτη του Μεσαίωνα, υπό το πρίσμα των ανοιχτών ζητημάτων της εποχής μας, σχετικά με τον χαρακτήρα και το μέλλον της Ευρώπης. Οποιοσδήποτε θέλει να ξέρει για τι ακριβώς μιλά, όποτε χρησιμοποιεί έννοιες όπως «Ευρώπη» και «Δύση», οφείλει να το διαβάσει.

Πάνω απ’ όλα, αξιοπρέπεια!

Ο Νικήτας Κακλαμάνης δήλωσε ότι κατεψήφισε το νομοσχέδιο, επειδή «η προσωπική [του] αξιοπρέπεια» έφθασε πλέον στα όριά της. Εντούτοις, παρακάτω στην ίδια συνέντευξη, είπε: «Αν με είχε στηρίξει η Ν.Δ., κατά 50% θα ψήφιζα το νομοσχέδιο». Θα μου πείτε: «Μα, το φανταζόμασταν αυτό. Χρειαζόταν να το πει κιόλας;». Βεβαίως, χρειαζόταν! Διότι έτσι μας έδωσε το πλαίσιο των συμφραζομένων εντός του οποίου νοείται η έννοια «αξιοπρέπεια», όπως τη χρησιμοποιεί…

Ποιο «σύστημα»;

Υπό το κράτος του κλονισμού που ομολογώ ότι έχω υποστεί, μετά τις αποκαλύψεις για τις επαφές Μπαλτάκου με τη Χρυσή Αυγή, μόνο μία φράση έχω για την υπόθεση επί του παρόντος: Αν το περιβόητο «σύστημα» είναι ο Μπαλτάκος, ουαί κι αλίμονο!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή