ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Π. Παχατουρίδης : «Προσλαμβάνω συνεργάτες που είναι καλύτεροι από εμένα»

Π. Παχατουρίδης : «Προσλαμβάνω συνεργάτες που είναι καλύτεροι από εμένα»

Ο 31χρονος Πάνος Παχατουρίδης αναζήτησε την τύχη του μακριά από τα πάτρια εδάφη και τη βρήκε στο ευρωπαϊκό στρατηγείο της Google στο Δουβλίνο ως υπεύθυνος Στρατηγικών Συνεργασιών ΝΑ Ευρώπης και Υποσαχάριας Αφρικής. Στη συνέντευξη που ακολουθεί μιλάει στην «Κ» για την εμπειρία του.

– Από το Περιστέρι, στο στρατηγείο της Google στο Δουβλίνο. Ποια είναι τα σημαντικά μαθήματα που πήρατε σ’ αυτή τη διαδρομή;

– Θα ξεχώριζα τρία πράγματα: Το πρώτο είναι πως τίποτα δεν σου χαρίζεται, αν δεν προσπαθήσεις εσύ να το διεκδικήσεις. Το δεύτερο, πως και το timing είναι πολύ σημαντικό, αφού πολλές φορές η ικανότητα δεν είναι τίποτα χωρίς την ευκαιρία να την αποδείξεις. Και τέλος, το σπουδαιότερο κεφάλαιο που κουβαλάμε μαζί μας είναι η αξιοπιστία και η ειλικρίνειά μας. Μετά έρχονται οι γνώσεις και οι ιδέες.

– Πώς είναι να εργάζεστε σε μία τέτοια εταιρεία;

– Εδώ, όλος ο τρόπος δουλειάς είναι καθαρά ανθρωποκεντρικός. Το περιβάλλον εργασίας σέβεται απόλυτα τις ανάγκες του κάθε εργαζόμενου και φροντίζει να υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και τον ελεύθερο χρόνο του. Επίσης, είναι γνωστό πως η Google προωθεί την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων, όπως και τη διαφωνία ή την αντίθετη άποψη. Η δουλειά, βέβαια, είναι κατά βάση ομαδική, από τον σχεδιασμό και την οργάνωση μέχρι και την εκτέλεση.

– Με ποια κριτήρια προσλαμβάνετε τους συνεργάτες σας;

– Αυτό που κάνει κάποιον να ξεχωρίζει είναι το πόσο συνεργάσιμος φαίνεται μέσα στο πλαίσιο μιας ομάδας και τι καινούργιο μπορεί να φέρει για να ταράξει λίγο τα νερά και να «ενοχλήσει» την καθημερινότητα. Συνήθως, άλλωστε, μια ομάδα που δουλεύει μαζί για καιρό τείνει να αποκτά τον ίδιο τρόπο σκέψης και κάποιος που θα σπάσει αυτή την ηρεμία και την ομοιογένεια, μόνο καλό θα κάνει. Επίσης, καλό είναι να κοιτάς όποιος έρχεται να είναι καλύτερος από εσένα, γιατί έτσι και εσύ θα ξεβολευτείς και θα γίνεις καλύτερος. Οπως είχε πει ο Μακλ Ντελ (ιδρυτής της Dell), «Αν είσαι ο πιο έξυπνος σε ένα δωμάτιο, τότε είσαι στο λάθος δωμάτιο».

– Τι θα λέγατε σε συνομηλίκους σας Ελληνες που αναζητούν την επαγγελματική τους τύχη σε μια δύσκολη αγορά εργασίας;

– Γνωρίζοντας πόσο δύσκολη είναι η αγορά εργασίας, το βασικό είναι κάποιος να πιστεύει στην ικανότητά του, στο ταλέντο του και να συνεχίσει να το καλλιεργεί, ψάχνοντας συνέχεια γνώσεις και εμπειρίες, αφού το καθετί που κάνει θα είναι χρήσιμο. Επίσης, να σκέφτεται θετικά -η αρνητική σκέψη δεν οδηγεί σε θετικό αποτέλεσμα-, να μην κολλάει σε μια ενδεχόμενη αποτυχία, να της βγάζει τη γλώσσα και να συνεχίζει. Και να μη φοβάται να κάνει πράγματα τα οποία δεν θα τα σκεφτόταν στο παρελθόν, π.χ. να φύγει εκτός Ελλάδας για δουλειά. Ο καθένας μας είναι πιο δυνατός απ’ ό,τι ο ίδιος πιστεύει.

– Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα έχει ακουστεί πολύ άσχημα στο εξωτερικό. Ποια είναι τα θετικά στοιχεία μας που δεν έχουν αξιοποιηθεί σωστά;

– Δικαίως γι’ αυτά που έγιναν και γι’ αυτούς που αποφάσιζαν, αδίκως για τους πολίτες της. Ποια θετικά στοιχεία δεν έχουν αξιοποιηθεί σωστά, ας απασχολήσει αυτούς που πρέπει, εγώ θα αναφερθώ σε ένα που θα έπρεπε να μας προβληματίσει όλους: Στις ηλικίες 18-40 έχουμε ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά πτυχιούχων στην Ε.Ε. (πολύ μεγαλύτερο από τον μέσο όρο) και ένα από τα υψηλότερα ποσοστά γλωσσομάθειας. Την ίδια στιγμή, όμως, έχουμε και το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας νέων στην Ε.Ε. Εσείς τι λέτε, γι’ αυτό φταίει ο νέος που σπούδασε; Αν δεν είναι αυτό το σημαντικότερο κεφάλαιο που δεν αξιοποιούμε ως χώρα, τότε ποιο είναι;

– Συζητώντας με εκδότες ΜΜΕ, τι τους συμβουλεύετε σε μια εποχή που το Ιντερνετ έχει αλλάξει ολοκληρωτικά τον τρόπο με τον οποίο ενημερωνόμαστε και ψυχαγωγούμαστε;

– Θα τους συμβούλευα να δουν τις αλλαγές αυτές ως πρόκληση και όχι ως απειλή και αντί να προσπαθήσουν να προστατεύσουν διοικητικά και εμπορικά μοντέλα που είναι ήδη ξεπερασμένα, να βάλουν τον χρήστη και τις ανάγκες του στο κέντρο της προσοχής τους. Ετσι μόνο θα μπορέσουν να χτίσουν μαζί του μια σχέση, αφού πλέον οι επιλογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχουν πολλαπλασιαστεί.