Οι πρακτικές Ανθρώπινου Δυναμικού που υιοθέτησαν εν καιρώ πανδημίας οι κορυφαίες εταιρείες

Οι πρακτικές Ανθρώπινου Δυναμικού που υιοθέτησαν εν καιρώ πανδημίας οι κορυφαίες εταιρείες

4' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ζήσαμε λοιπόν να το δούμε κι αυτό. Όλοι ελπίζουμε πως βαδίζουμε πια προς το τέλος. Αν πάντως πρέπει να κρατήσουμε κάτι καλό από την ιστορία της πανδημίας, όσον αφορά τις δραματικές αλλαγές που επέφερε ο Covid-19 στους χώρους και στους τρόπους εργασίας μας, είναι οι πρακτικές που υιοθέτησαν εταιρείες όπως αυτές που διακρίθηκαν στη φετινή λίστα Best Workplaces, ώστε να είναι δίπλα στους ανθρώπους τους, με στόχο να κρατήσουν το ηθικό και τη δέσμευσή τους ψηλά και να συνεχίσουν με ομαλό τρόπο τη λειτουργία τους, μεταδίδοντας το μήνυμα της προσωπικής και επαγγελματικής στήριξης των εργαζομένων τους. Αποτελούν σίγουρα παραδείγματα προς μίμηση!

Οι διοικήσεις πολλών εταιρειών προχώρησαν αρχικά στη δημιουργία Ομάδων Διαχείρισης Κρίσης για την αντιμετώπιση και τη λήψη μέτρων κατά του κορωνοϊού. Είδαμε πολλές συνεργασίες με ιδιωτικά νοσοκομεία, κλινικές και διαγνωστικά κέντρα για τακτικούς προληπτικούς ελέγχους και μοριακά τεστ με κάλυψη του κόστους από τις εταιρείες. Στην αρχή του lockdown, κάποιες εταιρείες προχώρησαν σε πρόωρες πληρωμές και έκτακτες προκαταβολές μισθών για να μπορέσουν οι εργαζόμενοι να καλύψουν τις έκτακτες ανάγκες τους. Αρκετές εταιρείες παρείχαν κάλυψη βενζίνης για να έρχονται με το δικό τους αυτοκίνητο οι εργαζόμενοι στη δουλειά ή κάλυψη εξόδων κίνησης με ταξί για όσους υπαλλήλους δεν είχαν εταιρικό αυτοκίνητο ή δικό τους μέσο μετακίνησης, ώστε να αποφεύγουν τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Η εφαρμογή της τηλεργασίας συνοδεύτηκε από εξαιρετικά μέτρα στήριξης από την πλειονότητα αυτών των εργοδοτών. Είδαμε να προσφέρονται μεταξύ άλλων εργονομικές καρέκλες για εργασία από το σπίτι, τεχνολογικός εξοπλισμός (laptops, printers, scanners, οθόνες, ακουστικά κ.ά.) ή χρηματικό ποσό για την προμήθεια εξοπλισμού για την οργάνωση χώρου εργασίας στο σπίτι, πληρωμή των εξόδων μεταφοράς εξοπλισμού, κάλυψη των εξόδων σύνδεσης στο διαδίκτυο και απεριόριστος χρόνος ομιλίας μέσω κινητών.  

Σε τακτά χρονικά διαστήματα, προσφέρονταν (ή ακόμη καλύτερα, σε αρκετές περιπτώσεις, αποστέλλονταν στις οικίες των εργαζομένων) μάσκες, αντισηπτικά και γάντια. Διοργανώθηκαν ηλεκτρονικά διαλέξεις από ειδικούς σχετικά με την πανδημία, ανοιχτές συνεδρίες με ψυχολόγους, δημιουργήθηκαν newsletters για την επικαιρότητα και τις συστάσεις του ΕΟΔΥ, ενημερωτικοί οδηγοί και workshops με πρακτικές συμβουλές για αποτελεσματική εργασία από το σπίτι, ώστε να μην επιβαρύνεται η προσωπική ζωή, τακτικές e-συναντήσεις των ομάδων για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων, ενώ πραγματοποιήθηκαν και ενδοεταιρικές ανώνυμες έρευνες για την αποτύπωση των προβληματισμών και των απόψεων των εργαζομένων. Δημιουργήθηκαν νέες σελίδες εταιρικής κοινωνικής δικτύωσης για ανταλλαγή εμπειριών, καθιερώθηκε η αποστολή emails με daily tips, εμψυχωτικά μηνύματα από τη διοίκηση και άλλα πολλά.

Για να ενδυναμωθούν οι ομάδες, οργανώθηκαν διαδικτυακές εορταστικές εκδηλώσεις με παιχνίδια όπως Κυνήγι θησαυρού, Trivial pursuit και τουρνουά Taboo. Είδαμε Christmas Boxes αντί για Christmas Parties, e-Team Building events, όπως τα Pizza@Home και Virtual Coffees μεταξύ των εργαζομένων ώστε να μη χαθεί η επαφή και η χαλαρή επικοινωνία, με κάποιες εταιρείες να προσφέρουν και vouchers για δωρεάν καφέ και φαγητό, ενώ σβήστηκαν και διαδικτυακά κεράκια σε γενέθλια! Εστάλησαν δώρα ή δωροκάρτες στα παιδιά των εργαζομένων για τα Χριστούγεννα, από ένα μπουκάλι γαλλικό κρασί εστάλη σε όλους τους εργαζομένους της Groupama, ενώ είδαμε και προσφορά οικογενειακού χριστουγεννιάτικου δείπνου (από την Takeda Hellas), μέσω γνωστού catering, το οποίο παραδόθηκε στις οικίες όλων των εργαζομένων!

Η εταιρεία efood, μεταξύ άλλων, δημιούργησε για τους ανθρώπους της δύο οδηγούς με ποικιλία προτάσεων απασχόλησης. Ο πρώτος οδηγός περιλάμβανε προτάσεις σε θεματικές όπως: σινεμά, θέατρο, μουσική, βιβλία, μουσεία, Ted ex, χορός, συγγραφή και άλλα. Ο δεύτερος οδηγός απευθυνόταν στους γονείς και τα παιδιά τους και περιλάμβανε θεματικές όπως: θέατρο, χορός, ανάγνωση παραμυθιών, βιβλία, παιχνίδια-κατασκευές-δραστηριότητες, μαριονέτες, μουσεία, επιτραπέζια, παραστάσεις, αρχαίο θέατρο για παιδιά, μυθολογία για παιδιά, ζωγραφική, εκμάθηση αγγλικών, σινεμά, συγγραφή και διάφορα άλλα.

Πολλές εταιρείες επένδυσαν σημαντικά στην οργάνωση και στη διεξαγωγή διαδικτυακών εκπαιδεύσεων για την ανάπτυξη και επιμόρφωση των ανθρώπων τους. Ενδεικτικά, στην εταιρεία ΚΑΥΚΑΣ, τη χρονιά που πέρασε πραγματοποιήθηκαν πάνω από 300 ώρες online εσωτερικών εκπαιδεύσεων με πάνω από 3.500 συμμετέχοντες!

Στο πλαίσιο των πρακτικών ευεξίας, είδαμε πολλές προτάσεις εταιρειών για φυσική άσκηση από το σπίτι μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών, Virtual fitness breaks, Virtual yoga και Virtual Capoeira (από τη Dialectica), Virtual mindfulness και Holistic health sessions (από την Αtos), ενώ η Pfizer προσέφερε μια online εφαρμογή με εικονικές υπηρεσίες ευεξίας στους εργαζομένους και τα μέλη των οικογενειών τους για yoga, fitness, healthy cooking, meditation αλλά και προτάσεις για τη βελτίωση του ύπνου και τη σωστή διαχείριση του άγχους.

Κάποιες εταιρείες προχώρησαν στη δημιουργία Music channels και εταιρικών Playlists στο Spotify για την ψυχαγώγηση των ανθρώπων τους, ενώ οι εργαζόμενοι μοιράστηκαν με τους συναδέλφους τους συνταγές, βίντεο και φωτογραφίες από την καθημερινότητά τους σε εταιρικά blogs. Άλλες εταιρείες πάλι παρείχαν laptops στους εργαζόμενους γονείς για χρήση από τα παιδιά τους ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους όσο καιρό τα μαθήματά τους γίνονται διαδικτυακά.

Και τι γίνεται με όσους έπρεπε να δουλεύουν από το γραφείο; Υπήρξε φυσικά φροντίδα και γι’ αυτόν τον κόσμο με πρακτικές που στην πλειονότητά τους ήρθαν για να μείνουν και μετά το πέρας της πανδημίας. Τοποθετήθηκαν plexiglasses στους χώρους υποδοχής, συστήματα φιλτραρίσματος και καθαρισμού του αέρα, αντικαταστάθηκαν τα γυάλινα και μεταλλικά σκεύη κουζίνας με χάρτινα ποτήρια μιας χρήσης, πιάτα, ξύλινα μαχαιροπίρουνα κ.ο.κ. Αναρτήθηκαν αφίσες με τους κανόνες προστασίας και σήμανση σε κάθε κοινόχρηστο χώρο με τον αριθμό των ατόμων που μπορούν να φιλοξενηθούν σε αυτούς ανά πάσα στιγμή, καθώς και σχέδια σε εισόδους αιθουσών με την επιτρεπόμενη διάταξη την διαθέσιμων καθισμάτων. Στα γραφεία της AbbVie για παράδειγμα, στις εισόδους των meeting rooms/phone booths προστέθηκαν δύο χρωματικές ενδείξεις. Με την πράσινη δηλώνεται η προς χρήση αίθουσα, η οποία, κατόπιν της χρήσης της, η καρτέλα περιστρέφεται σε κόκκινη, προκειμένου να απολυμανθεί από το συνεργείο καθαρισμού και να επαναφερθεί στην πράσινη ένδειξη. 

Τέλος, ως αναγνώριση της ανταπόκρισης των ανθρώπων τους στον αυξημένο φόρτο εργασίας λόγω των συνθηκών, εταιρείες όπως η Διαμαντής Μασούτης και η DHL Express προέβησαν σε διανομή κερδών και παροχή έκτακτου μπόνους αντίστοιχα, δείχνοντας έτσι την ευγνωμοσύνη τους στον κόσμο τους.

Πηγή έμπνευσης λοιπόν οι εταιρείες αυτές για όλους εμάς και κυρίως για τους ίδιους τους ανθρώπους τους. Ας τις χειροκροτήσουμε, έστω και από μακριά, «κρατώντας τις αποστάσεις», αλλά πάντα με χαμόγελο και αισιοδοξία, γιατί με τέτοιους εργοδότες, το μέλλον της εργασίας προμηνύεται ευοίωνο..

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή