Αστικές αναπλάσεις και μεγάλα έργα υποδομής αλλάζουν την εικόνα της χώρας

Αστικές αναπλάσεις και μεγάλα έργα υποδομής αλλάζουν την εικόνα της χώρας

Επεκτάσεις του Μετρό, οδικοί άξονες, Ελληνικό, Βοτανικός, σύγχρονα κτίρια γραφείων και καινούργια ξενοδοχεία διαμορφώνουν νέα δεδομένα και δημιουργούν υπεραξίες.

11' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξένοι που επισκέπτονται την Ελλάδα ύστερα από τουλάχιστον μία δεκαετία καταλήγουν σε μια κοινή διαπίστωση: ότι η χώρα, παρά τις δυσκολίες που έχει περάσει, έχει αλλάξει δραστικά. Οι μεταβολές στη φυσιογνωμία της είναι ιδιαίτερα εμφανείς στην Αθήνα, καθώς και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα όπου ο τουρισμός απελευθέρωσε σε σύντομο χρονικό διάστημα το ελατήριο μεγάλων επενδύσεων. Πρόκειται για αναπτύξεις ακινήτων, αναπλάσεις αλλά και μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται ήδη ή βρίσκονται στη γραμμή εκκίνησης, αλλάζοντας το πρόσωπο της χώρας. Ως εκ τούτου, εγκαταλελειμμένα επί χρόνια ακίνητα δίνουν τη θέση τους σε νέα ξενοδοχεία και οι τελευταίοι αδόμητοι χώροι ετοιμάζονται να φιλοξενήσουν υπερσύγχρονα κτίρια γραφείων. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων δεκαετιών που βρίσκεται σε εξέλιξη και είναι ικανό να μεταμορφώσει την κοινωνία και την οικονομία: η νέα γραμμή 4 του Μετρό, ένα έργο που τροφοδοτεί νέο γύρο επενδύσεων σε real estate και υποδομές. Ποια είναι, όμως, τα μεγαλύτερα πρότζεκτ που βρίσκονται σε εξέλιξη ή πρόκειται να αρχίσουν να υλοποιούνται το προσεχές διάστημα;

Νέες γραμμές Μετρό

Η επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό ανήκει στα έργα με ιδιαίτερα υψηλή πολλαπλασιαστική επίδραση. Αυτό γίνεται αντιληπτό εάν ληφθεί υπόψη ότι οι σταθμοί Μετρό ενισχύουν τις τιμές των ακινήτων και προσελκύουν χρήσεις εμπορίου και αναψυχής στην περιοχή όπου βρίσκονται. Το νέο τμήμα του Μετρό από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή, με μήκος 13 χλμ., είναι ύψους 1,158 δισ. ευρώ, όση είναι δηλαδή η αξία της προσφοράς που υπέβαλε –με έκπτωση 12%– το σχήμα Άβαξ-Ghella και Alstom. Υπολογίζεται ότι η γραμμή 4 θα εξυπηρετεί συνολικά περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 60.000 ημερησίως.

Αυτή τη στιγμή, έχει αναπτυχθεί το μεγαλύτερο μέρος των εργοταξίων της νέας γραμμής του Μετρό, που περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, δηλαδή Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. Εκτός του η νέα γραμμή θα εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας, η κατασκευή τεσσάρων σταθμών σε Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό θα επιτρέψει την αποσυμφόρηση των υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό (π.χ. στο Σύνταγμα) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση από Αθηναίους και τουρίστες.

Επίσης, η γραμμή 4 θα εξυπηρετεί την πρόσβαση σε νοσοκομεία, στα Δικαστήρια Ευελπίδων, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στο Υπουργείο Πολιτισμού, στη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ, στο Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), στο Βρετανικό Συμβούλιο και στην Πανεπιστημιούπολη. Όταν το έργο ολοκληρωθεί, δηλαδή σε οκτώ χρόνια βάσει του συμβατικού χρονοδιαγράμματος, θα τεθούν σε λειτουργία 20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό.

Το Μετρό δεν μεταμορφώνει μόνο την Αθήνα, αλλά και τη Θεσσαλονίκη. Εκεί η βασική γραμμή, που θα ολοκληρωθεί τέλη του 2023, θα ξεκινά από την οδό Μοναστηρίου και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, διαθέτοντας 13 σταθμούς σε μήκος 9,6 χιλιομέτρων. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά με πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα), μήκους 15 χιλιομέτρων. Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός της βασικής γραμμής και της επέκτασης του Μετρό είναι της τάξεως των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ακόμη στα σχέδια υπάρχει η δημιουργία δύο νέων γραμμών προς και από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και προς και από τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Το Μετρό προβλέπεται να έχει 18 υπερ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, δίχως οδηγό, πλήρως κλιματιζόμενους και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπροσθέτως, με τη λειτουργία του έργου στο σύνολό του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Αεροδρόμιο στο Καστέλι

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης είναι ένα από τα έργα με ιδιαίτερα σημαντική επίδραση στη βελτίωση των υποδομών της χώρας. Ο αερολιμένας, που βρίσκεται στη φάση της κατασκευής, θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο του Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» και θα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος της Ελλάδας, με δυνατότητα εξυπηρέτησης έως και 18 εκατ. επιβατών ετησίως (κατά την έναρξή του θα εξυπηρετεί 10 εκατ. επιβάτες, με πρόβλεψη τα 15 εκατ.). Το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου ανέρχεται στα 520 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το ελληνικό Δημόσιο κατέβαλε τα 180 εκατ. ευρώ. Μέτοχοι του νέου αεροδρομίου είναι το ελληνικό Δημόσιο με 45,9%, η ΤΕΡΝΑ με 32,46% και η ινδική GMR με 21,64%. Η περίοδος παραχώρησης, που ξεκίνησε το 2020, εκτείνεται σε 35 χρόνια, στα οποία περιλαμβάνονται η πενταετής κατασκευαστική περίοδος, με την παραχώρηση να εκπνέει το 2055. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, με μήκος διαδρόμου 3,2 χλμ. και δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ. Ο αεροσταθμός θα διαθέτει 19 πύλες επιβίβασης, εκ των οποίων οι οκτώ θα είναι συνδυαστικής χρήσης για πτήσεις εντός και εκτός Σένγκεν.

Εγνατία Οδός και επέκταση λεωφόρου Κύμης

Δύο ακόμη σημαντικά έργα υποδομής περιλαμβάνουν την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και το έργο της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ, η 35ετής περίοδος παραχώρησης της Εγνατίας Οδού με ανάδοχο την κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα – Egis εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του πρώτου εξαμήνου. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει και στην υλοποίηση μείζονος σημασίας παρεμβάσεων και έργων συντήρησης και αναβάθμισης του οδικού άξονα που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους Έβρου.

Το δεύτερο οδικό έργο περιλαμβάνει την επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, που θα επιτρέψει να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά η έξοδος της Αττικής Οδού προς Λαμία και Πειραιά. Πρόκειται για οδικό άξονα μήκους περίπου 3,8 χιλιομέτρων που υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 30.000-35.000 οχήματα και διαθέτει προϋπολογισμό 244,58 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Θα ξεκινάει από τον κόμβο 10 (λεωφ. Κύμης) και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά, περιλαμβάνοντας μία σήραγγα υπόγειας εξόρυξης 1,25 χλμ. και μία σήραγγα με τη μέθοδο cut and cover 1,15 χλμ. Το έργο θα υλοποιήσει η κοινοπραξία των εταιρειών ΤΕΡΝΑ-Intrakat και Άκτωρ. Εκτιμάται ότι η σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την εθνική οδό, που αποτελεί ένα από τα έργα για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα, θα ολοκληρωθεί σε περίπου τέσσερα χρόνια.

Επίσης, το τρένο πηγαίνει πιο κοντά στην Πάτρα μέσω του έργου Ροδοδάφνη-Ρίο, του οποίου η σύμβαση προϋπολογισμού 129,5 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Όμιλος Μυτιληναίος υπογράφηκε πρόσφατα. Η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και η εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο που προβλέπει το έργο, αναβαθμίζει την ασφάλεια, τη μεταφορική ικανότητα του δικτύου και την καλύτερη εξυπηρέτηση και άνεση του επιβατικού κοινού.

Αστικές αναπλάσεις και μεγάλα έργα υποδομής αλλάζουν την εικόνα της χώρας-1

Αστικές αναπλάσεις

Στη γραμμή εκκίνησης βρίσκεται ένας μεγάλος αριθμός αστικών παρεμβάσεων και αναπλάσεων. Η μεγαλύτερη από αυτές, που όταν ολοκληρωθεί θα προσελκύσει στην Αττική επιπλέον 1 εκατομμύριο επισκέπτες σε ετήσια βάση, αφορά τη Μητροπολιτική Παρέμβαση στο Ελληνικό. Ο ρυθμός υλοποίησης των κατασκευαστικών εργασιών αυξάνεται συνεχώς, με την πρώτη πενταετία του έργου να είναι καθοριστικής σημασίας για τη μετέπειτα πορεία του. Κι αυτό επειδή κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η Lamda Development θα πρέπει να έχει αναπτύξει τις χρήσεις που αποφέρουν έσοδα, δηλαδή τα εμπορικά κέντρα, τις κατοικίες και τη μαρίνα.

Οι κατοικίες αποτελούν την «καρδιά» της επένδυσης. Αφενός επειδή θεμελιώνουν τον οικιστικό χαρακτήρα της και αφετέρου διότι η προπώληση, από τα σχέδια, των βιλών, των condos και των διαμερισμάτων του οικιστικού πύργου θα αποφέρει έσοδα της τάξεως των 450 εκατ. ευρώ μέχρι και το 2023. Πού θα αναπτυχθούν; Σε δύο παραλιακές συνοικίες όπου βρισκόταν το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας.

Σε αυτήν δηλαδή που βρίσκεται κοντά στο σημείο όπου θα πραγματοποιηθεί η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος και είναι γνωστή ως γειτονιά της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας. Εκεί θα δημιουργηθεί κτίριο με ύψος έως 50 μ. και 15 ορόφους, που θα διαθέτει περίπου 250 κατοικίες με «πρόσωπο» στο Μητροπολιτικό Πάρκο. Και στη συνοικία που γειτνιάζει με τον Άλιμο –γι’ αυτό επεκτείνεται οικιστικά ο δήμος– όπου θα κατασκευαστούν πολυκατοικίες 4-5 ορόφων με συνολικά περίπου 500 διαμερίσματα.

Το οικιστικό κομμάτι περιλαμβάνει, δίπλα στη μαρίνα του Ελληνικού, την ανάπτυξη 28 πολυτελών βιλών. Σε κοντινή απόσταση από αυτές θα κατασκευαστεί ο πύργος κατοικιών, 220 μέτρων, Riviera Tower που θα διαθέτει 50 ορόφους, ισόγειο 2.000 τετραγωνικών, 400 θέσεις στάθμευσης, 400 αποθήκες και 159 διαμερίσματα. Η έναρξη κατασκευής του Riviera Tower τοποθετείται το 2023 και ο ορίζοντας ολοκλήρωσης είναι το 2026.

Στην πρώτη φάση θα αναπτυχθούν συνολικά 1.500 κατοικίες, από τις οποίες 1.000 θα διατεθούν για μεσαίες εισοδηματικές κατηγορίες.

Η μεγαλύτερη, όμως, παρέμβαση που δρομολογείται στον Δήμο Αθηναίων αφορά τη Διπλή Ανάπλαση Λεωφόρου Αλεξάνδρας-Βοτανικού. Προβλέπει την αξιοποίηση των εκτάσεων στον Βοτανικό, όπου θα ανεγερθεί το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού και ένα εμπορικό κέντρο, και ταυτόχρονα την ανάπλαση της περιοχής του υφιστάμενου γηπέδου, που βρίσκεται επί της Λ. Αλεξάνδρας, πλησίον του σταθμού Μετρό των Αμπελοκήπων. Ήδη σε εξέλιξη βρίσκεται η δημοπράτηση της αρένας του Παναθηναϊκού, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2026. Το γήπεδο θα ικανοποιεί τις ελληνικές και διεθνείς απαιτήσεις της FIFA-UEFA κατηγορίας 4, θα είναι δυναμικότητας τουλάχιστον 38.500 θέσεων και θα περιλαμβάνει 1.300 θέσεις σε σουίτες, 325 υπόγειες θέσεις πάρκινγκ και 7 εμπορικά καταστήματα. Το συνολικό κόστος της Διπλής Ανάπλασης, μαζί με τα έργα για την ανάπτυξη ενός πάρκου πρασίνου στη Λ. Αλεξάνδρας, υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 300 εκατ. ευρώ.

Τα οφέλη της Διπλής Ανάπλασης μεγεθύνονται λόγω των έργων που βρίσκονται στο αρχικό στάδιο υλοποίησης ή σχεδιάζονται στην περιοχή του Βοτανικού. Πρόκειται για την παρέμβαση που δρομολογεί η εταιρεία Dimand στο ακίνητο 50 στρεμμάτων όπου βρίσκονταν οι εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας. Στο ακίνητο, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τα οικόπεδα που θα φιλοξενήσουν το γήπεδο του Παναθηναϊκού και πολυάριθμες εμπορικές χρήσεις, βρισκόταν η πρώην Softex, με την εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων με επικεφαλής τον Δημήτρη Ανδριόπουλο να σχεδιάζει την κατασκευή κτιρίων γραφείων.

Σε κοντινή απόσταση από τον Βοτανικό, στον Ελαιώνα, η Noval Property δρομολογεί την υλοποίηση τουριστικού, πολιτιστικού, συνεδριακού, ιατρικού, εμπορικού και επιχειρηματικού πόλου. Πρόκειται για επένδυση 117 εκατ. ευρώ που έχει εγκριθεί, προ διετίας, από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων. Θα περιλαμβάνει δύο ξενοδοχεία, μουσείο, κέντρο τεχνολογικής έρευνας και ανάπτυξης, αθλητικές υποδομές και καταστήματα εστίασης και αναψυχής.

Επίσης, το έργο της ανάπλασης των εγκαταστάσεων της ΠΥΡΚΑΛ στην περιοχή της Δάφνης συνιστά μια μεγάλη παρέμβαση αναβάθμισης μιας αμιγώς οικιστικής περιοχής. Με βάση το σχέδιο που έχει ανακοινωθεί, προωθείται η ανάπτυξη της ΠΥΡΚΑΛ μέσω ΣΔΙΤ, με το ύψος της επένδυσης να εκτιμάται σε 250 εκατ. ευρώ. Στη θέση των σημερινών εγκαταστάσεων δρομολογείται η δημιουργία ενός επιχειρηματικού πάρκου, μέσω της ανακατασκευής των υφιστάμενων ακινήτων και της ανάπτυξης νέων. Επίσης, θα δημιουργηθεί και ένα πάρκο πρασίνου επιφάνειας 80 στρεμμάτων. Από τη μετακίνηση σειράς υπουργείων και υπηρεσιών στην ΠΥΡΚΑΛ, το Δημόσιο προσδοκά εξοικονόμηση 1 δισ. ευρώ σε βάθος 25 ετών, καθώς θα αποχωρήσει από δεκάδες ακίνητα που μισθώνει σήμερα στο κέντρο της Αθήνας.

Νοτιότερα, στα παλιά «Αστέρια» της Γλυφάδας, η Grivalia Hospitality αναπτύσσει το ολοκληρωμένο συγκρότημα One & Only Aesthesis. Το τουριστικό θέρετρο αναμένεται να ολοκληρωθεί την επόμενη χρονιά, με την αρχιτεκτονική του μελέτη να προβλέπει ότι στο δυτικό όριο της έκτασης θα αναπτυχθούν ανεξάρτητες κατοικίες, ενεργειακά αυτόνομες, με ιδιωτικό υπαίθριο χώρο και χώρο στάθμευσης. Η ανάπτυξη είναι προϋπολογισμού άνω των 150 εκατ. ευρώ, ενώ οι 100 καμπάνες του συγκροτήματος, που αποτελούσαν σημείο αναφοράς τη δεκαετία του 1960, θα μετατραπούν σε 95 επιπλωμένα διαμερίσματα, επειδή δέκα από αυτές θα συνενωθούν ανά δύο.

Στο Hilton, η ΤΕΜΕΣ, συμφερόντων του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου, υλοποιεί τις κατασκευαστικές εργασίες για τη μετατροπή του ξενοδοχείου Hilton σε έναν ολοκληρωμένο διεθνή προορισμό με μικρότερη δυναμικότητα δωματίων, αλλά με πολυτελείς κατοικίες και δραστηριότητες ψυχαγωγίας και πολιτισμού. Η επένδυση σε κτιριακές εγκαταστάσεις, υποδομές και εξοπλισμό θα ξεπεράσει τα 130 εκατ., επιπλέον των 145 εκατ. που έχει ήδη δαπανήσει η ΤΕΜΕΣ από το 2016 και μετά, για την εξαγορά του ακινήτου. Συνολικά δηλαδή η επένδυση στο εμβληματικό ξενοδοχείο της πρωτεύουσας θα υπερβεί τα 275 εκατ. και ενδέχεται, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, να προσεγγίσει στην τελική της φάση τα 300 εκατ. ευρώ. Η ανακατασκευή του Hilton περιλαμβάνει τη δημιουργία του νέου πολυτελούς ξενοδοχείου Conrad, που θα διαθέτει 280 δωμάτια και σουίτες, τη δημιουργία 50 πολυτελών κατοικιών, οι οποίες θα λειτουργήσουν υπό τα brands Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences της Hilton, ανάπλαση του τελευταίου ορόφου, επέκταση δίπλα στον χώρο της πισίνας, η οποία είχε συμπεριληφθεί και στον αρχικό σχεδιασμό της δεκαετίας του 1960, δημιουργία θεματικών εμπορικών χώρων, εγκαταστάσεων ψυχαγωγίας και ευεξίας, καθώς και σύγχρονης λέσχης μελών σε χώρους 5.500 τ.μ.

Το νέο ολοκληρωμένο συγκρότημα προγραμματίζεται να ανοίξει τις πύλες του στα τέλη του 2024, επιδιώκοντας να εισαγάγει στην πρωτεύουσα ένα καινοτόμο αναπτυξιακό μοντέλο μεικτής χρήσης και να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της αλλά και για επισκέπτες. Τη λειτουργία του ξενοδοχείου και την υποστήριξη των πολυτελών κατοικιών θα αναλάβει η Hilton Worldwide και τα δύο κορυφαία luxury brands της, Conrad και Waldorf Astoria.

Επίσης, από τις πλέον φιλόδοξες οικιστικές αναπτύξεις που ωριμάζουν αυτή την περίοδο στην Αττική είναι και το έργο με τον τίτλο «Saronida Olympos Golf Project», που έχει ενταχθεί στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων.  Περιλαμβάνει την ανάπτυξη συγκροτήματος ξενοδοχείου, παραθεριστικών κατοικιών και γκολφ σε έκταση 6.000 στρεμμάτων στη Σαρωνίδα, με προϋπολογισμό 840 εκατομμυρίων ευρώ. Αφορά πρακτικά τη δημιουργία ενός νέου προορισμού με σημαντικές υποδομές. Και αυτό διότι περιλαμβάνει σημαντικά ανταποδοτικά έργα για την τοπική κοινωνία, μεταξύ των οποίων κέντρα υγείας, σχολεία και άλλες υποδομές, αλλά και εκτεταμένη αναδάσωση του ορεινού και ημιορεινού τμήματος της παραθαλάσσιας αυτής έκτασης. Προβλέπει ακόμη τουριστικό λιμένα, καθώς και εγκαταστάσεις παραγωγής Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Φορέας της επένδυσης είναι η Βήτα Ανάπτυξης Ακινήτων, γνωστή και από τη συνεργασία της με τα αραβικών συμφερόντων κεφάλαια που εμπλέκονται στο πρότζεκτ του Αστέρα και στη Μύκονο.

Logistics

Ύστερα από την κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης, αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο από την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair Cargo. Εκτιμάται ότι μέσα στην επόμενη χρονιά θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες κατασκευαστικές εργασίες του έργου, του οποίου ο προϋπολογισμός εκτιμάται ότι θα μπορούσε να αγγίξει τα 180 εκατ. ευρώ, εάν ληφθεί υπόψη η αύξηση των τιμών των δομικών υλικών. Με τα σημερινά δεδομένα, το σύνολο της επένδυσης ανέρχεται σε 158,4 εκατομμύρια ευρώ, με το κατασκευαστικό κόστος να τοποθετείται κοντά στα 110 εκατομμύρια ευρώ. Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν 3.000 νέες θέσεις εργασίας στο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, που θα αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία προβλέπεται ότι θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων. Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, που αντιστοιχεί σε συμβατική αξία 109 εκατ. ευρώ, θα υλοποιήσει η Μytilineos.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT