ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης: «Εχουμε γνώση και τη δύναμη»

11s4mits

Για θετική εξέλιξη «εθνικών διαστάσεων» έκανε λόγο ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για την ΑΟΖ, κατά την εισαγωγή στην ομιλία του στην Ολομέλεια, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως η συμφωνία αποτελεί «υπόδειγμα συνεννόησης που αντιμετωπίζει εκκρεμότητα 40 ετών, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί διεθνές γεγονός που αποκαθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και εγγράφεται ως ιστορικό, πολιτικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή». Ο πρωθυπουργός ευχήθηκε η συμφωνία με την Ιταλία να αποτελέσει την αφορμή για παρόμοιες συμφωνίες «και μεταξύ άλλων κρατών της περιοχής μας», επισημαίνοντας ότι η χθεσινή εξέλιξη δεν ήρθε τυχαία και ξαφνικά, αλλά είναι αποτέλεσμα συστηματικής και αθόρυβης δουλειάς. Πριν μπει στο θέμα της Παιδείας, ο πρωθυπουργός έκλεισε λέγοντας πως «η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να έχει εθνική αυτοπεποίθηση γιατί έχει πάντα μαζί της το διεθνές δίκαιο», καταλήγοντας με ένα έμμεσο μήνυμα προς την Αγκυρα, με την επισήμανση πως η χώρα έχει «τη γνώση, την υπερηφάνεια και τη δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματά της όποτε, όπου και όπως πρέπει».

Ο πρωθυπουργός ξεκινώντας να μιλά για το νομοσχέδιο τόνισε πως η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί «όρο εθνικής επιβίωσης». Ο κ. Μητσοτάκης ευχαρίστησε εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές και γονείς «που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα» και ανέφερε πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μια μεγάλη κατάκτηση και ένα σύγχρονο, συμπληρωματικό εργαλείο για το μέλλον. Απαντώντας εμμέσως στους επικριτές του νομοσχεδίου που προέρχονται κυρίως από τον χώρο του συνδικαλισμού, ανέφερε πως πριν έρθει στη Βουλή, δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση και κατατέθηκαν συνολικά 14.716 σχόλια και πολλές από τις παρατηρήσεις βρήκαν τη θέση τους στο νομοσχέδιο. Αναφερόμενος στην καθιέρωση των εργαστηρίων θεματικών δραστηριοτήτων τόνισε πως «σκοπός μας δεν είναι μόνο να διαμορφώσουμε παιδιά που θα έχουν πρόσβαση και κατοχή της γνώσης, αλλά να διαμορφώσουμε σωστούς και υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους», συμπλήρωσε.

Οσον αφορά τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τα επιχειρήματα όσων διαφωνούν «παντελώς ανυπόστατα», ενώ ανέφερε πως στις πιο πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα παιδιά διδάσκονται δεύτερη γλώσσα από την ηλικία των 4 ετών και πως αυτή είναι η πρόθεση της κυβέρνησης.

Οσον αφορά το έτερο θέμα που προκάλεσε συζητήσεις, αυτό της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, ο πρωθυπουργός απάντησε με ένα ρητορικό ερώτημα. «Δεν αντιλαμβάνομαι όμως γιατί το σχολείο να αυτοπεριορίζεται στη μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους», είπε και απέναντι στο επιχείρημα ότι η διαγωγή θα συνοδεύει το παιδί για όλη του τη ζωή, αντέταξε πως το ίδιο συμβαίνει και με τον βαθμό του απολυτηρίου.

Τέλος, αναφερόμενος στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που αποτελούν κορωνίδα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, διάβασε απόσπασμα του οραματιστή, Αριστερού μεταρρυθμιστή της Παιδείας Δημήτρη Γληνού το 1927 και σημείωσε πως τότε «όλοι αντιλαμβάνονταν και πρώτα η Αριστερά ότι το πρότυπο σχολείο, που δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές με ιδιαίτερες δεξιότητες να μπορούν να ανταγωνιστούν άλλα παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες, δεν ήταν μηχανισμός παραγωγής ελίτ ή διακρίσεων», προσθέτοντας πως έδινε τη ευκαιρία ανέλιξης «πρωτίστως σε παιδιά από φτωχές οικογένειες που δεν είχαν και δεν έχουν τη δυνατότητα να βρουν καταφύγιο στην ιδιωτική εκπαίδευση».

Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στο ζήτημα της εξωστρέφειας, λέγοντας πως στόχος είναι να προσελκύσουμε στα δημόσια πανεπιστήμιά μας αλλοδαπούς φοιτητές οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και θα κάνουν την Ελλάδα εκπαιδευτικό κέντρο της Μεσογείου.