ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Παρέλαση που τίμησε τη μεγάλη επέτειο

Παρέλαση που τίμησε τη μεγάλη επέτειο

Εορταστικές εκδηλώσεις που θα μνημονεύονται για πολλά χρόνια, λόγω της ιστορικής συγκυρίας των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση, ήταν αυτές που έλαβαν χώρα το διήμερο 24-25 Μαρτίου στην ελληνική πρωτεύουσα, παρουσία υψηλών καλεσμένων, έντονων συμβολισμών αλλά και συναισθηματικής φόρτισης, όπως αποτυπώθηκε στα θερμά λόγια τόσο των επίσημων καλεσμένων όσο και των δεκάδων μηνυμάτων που κατέφθασαν από όλες τις γωνιές του πλανήτη. Οι υψηλού επιπέδου εκδηλώσεις, τόσο σε οργάνωση όσο και σε συμβολισμούς, δεν έγιναν βεβαίως ως διά μαγείας, αλλά προέκυψαν μετά συντονισμένη δουλειά όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Οι επετειακές εκδηλώσεις, όπως σημειώνουν στην «Κ» κυβερνητικές πηγές, ήταν με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένες ώστε πλην του αυτονόητου φόρου τιμής στο 1821 να αποδώσουν και τη σύγχρονη δυναμική της χώρας.

Παρέλαση που τίμησε τη μεγάλη επέτειο-1
Έπαρση της ελληνικής σημαίας στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης (φωτ. INTIME NEWS).

Σύσκεψη κάθε Δευτέρα

Εδώ και αρκετό καιρό, κάθε Δευτέρα λάμβανε χώρα σύσκεψη με αποκλειστικό θέμα την προετοιμασία των εκδηλώσεων, ώστε όλα να είναι έτοιμα μέχρι κεραίας. Προφανώς, η πανδημία σφράγισε τις εορταστικές εκδηλώσεις, καθώς δεν ήταν δυνατή η συμμετοχή των πολιτών σε αυτό το εθνικό γεγονός. Από εκεί και πέρα όμως και η διοργάνωση ήταν δωρική και εκ φύσεως βάσει του κυβερνητικού πλάνου. Το Μέγαρο Μαξίμου ήθελε να εκπέμψει μήνυμα σοβαρότητας, εθνικής ανάτασης και να αποτυπώσει τη σύγχρονη Ελλάδα. Για αυτό επιλέχθηκε να ξεκινήσουν όλα από την Εθνική Πινακοθήκη, συμβολίζοντας τη διαχρονική πολιτιστική δύναμη της χώρας. Την επομένη το πρωί, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης για την έπαρση της σημαίας και την ανάκρουση του Εθνικού Υμνου από την σοπράνο Αναστασία Ζαννή. Η παρέλαση που ακολούθησε είχε σκοπό να τιμήσει το παρελθόν αλλά και να διαφημίσει την Ελλάδα. Σύγχρονη αισθητική, λιτή, και συνολικά 20 κάμερες από την ΕΡΤ αποτύπωσαν την εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας. 

Τα πλάνα από ψηλά, καθώς μπήκαν κάμερες και μέσα στα F-16 αλλά και η συνεχής αποτύπωση του αττικού τοπίου, με τον Παρθενώνα σε πρώτο πλάνο, ήταν μέρος της σκηνοθεσίας που είχε στόχο να προβάλει την Ελλάδα ως σύγχρονο κράτος.

Παρέλαση που τίμησε τη μεγάλη επέτειο-2
Στιγμιότυπο από την παρέλαση που ακολούθησε και είχε σκοπό να τιμήσει το παρελθόν.

Αν κάποιος έκλεψε κατά κοινή ομολογία τις εντυπώσεις από τον διήμερο εορτασμό ήταν ο πρίγκιπας Κάρολος, ο οποίος συνοδευόταν από τη σύζυγό του δούκισσα της Κορνουάλης Καμίλα. Ο διάδοχος του βρετανικού θρόνου εκφώνησε δύο πολύ θερμές ομιλίες, με έντονο ελληνικό χρώμα, καθώς στην αντιφώνησή του στο δείπνο στο Προεδρικό έκλεισε με τον στίχο του Εθνικού Υμνου «χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά», ενώ αναφέρθηκε και στους δεσμούς αίματος της οικογένειάς του με την Ελλάδα. Οι εορταστικές εκδηλώσεις σφραγίστηκαν και από την επίσκεψη του Καρόλου στην Προεδρική Φρουρά, όπου τον συνόδευε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, που έδειξε πως η παρουσία του στη χώρα μας δεν ήταν διεκπεραιωτική αλλά από ουσιαστικό ενδιαφέρον.

Τα δώρα Μητσοτάκη

Στο Μαξίμου είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από το μήνυμα που εκπέμφθηκε κατά το διήμερο. Ο κ. Μητσοτάκης έδωσε στον πρίγκιπα Κάρολο και στη σύζυγό του, στον Ρώσο πρωθυπουργό κ. Μισούστιν, στη Γαλλίδα υπουργό κ. Παρλί και στον Κύπριο πρόεδρο κ. Αναστασιάδη το «Ιστορικόν Λεύκωμα Της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821». Οι δύο τόμοι αποτελούνται από 700 έγχρωμες σελίδες μεγάλης μορφής που εκτυπώνονται σε εικονογραφημένο χαρτί περιλαμβάνοντας 400 μοναδικούς πίνακες, 600 σπάνια χαρακτικά, παλιούς χάρτες και ένα χρονολόγιο των επαναστατικών γεγονότων. Το εξώφυλλο του πρώτου τόμου κοσμεί το έργο του Θεόδωρου Βρυζάκη (1819-1878) «Μάχη στα στενά των Δερβενακίων», ενώ το εξώφυλλο του δεύτερου τόμου κοσμεί «η Eξοδος του Aρεως», του Κωνσταντίνου Βολανάκη (1837-1907).