Τραγωδία στα Τέμπη: Πόλεμος κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ για την ηλικία του σταθμάρχη

Τραγωδία στα Τέμπη: Πόλεμος κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ για την ηλικία του σταθμάρχη

Το όριο των 48 ετών που προβάλλει ως κώλυμα η αξιωματική αντιπολίτευση είναι επιθυμητή, αλλά όχι απαραίτητη προϋπόθεση, όπως διευκρίνισε ο υπουργός Εσωτερικών Μ. Βορίδης

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υπήρχε ή όχι όριο ηλικίας που αγνοήθηκε στην περίπτωση του 59χρονου Β.Σ., ο οποίος προσελήφθη τον Ιούνιο του 2022 για τη θέση του σταθμάρχη Λάρισας; Τα δεδομένα της έρευνας κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι τα 48 έτη ήταν επιθυμητή, όχι όμως και απαραίτητη προϋπόθεση για την επιστροφή του στον ΟΣΕ. Και ο δεύτερος δημόσιος υπάλληλος εξάλλου που, όπως και ο Β.Σ., επέστρεψε στον οργανισμό μέσω του προγράμματος κινητικότητας (πρόκειται για διοικητικό υπάλληλο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) έχει συμπληρώσει το 49ο έτος της ηλικίας του.

Το θέμα ανέκυψε έπειτα από ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ και συγκεκριμένα του τομεάρχη Διαφάνειας Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος κατήγγειλε ότι η πρόσληψη του 59χρονου είναι «εξόφθαλμα παράνομη». Και αυτό διότι σύμφωνα με τον κ. Ραγκούση, η συγκεκριμένη θέση είχε ηλικιακό όριο τα 48 έτη. «Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία θέσεων του 1ου κύκλου κινητικότητας του 2022 και συγκεκριμένα για την κάλυψη της θέσης με κωδικό 1645713805, Δ.Ε. Σταθμαρχών, ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κι εγγράφως υποψηφίους με όριο ηλικίας έως 48 έτη», αναφέρεται σε ανακοίνωση του τομεάρχη Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ.

Από την αλληλουχία των εγγράφων που παραθέτει προκύπτουν τα εξής: Η απόφαση για την πρόσληψη του Β.Σ. και ακόμη οκτώ δημοσίων υπαλλήλων μέσω της κινητικότητας δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τον Ιούνιο του 2022. Στο επίμαχο ΦΕΚ η θέση που κατέλαβε ο 59χρονος έχει συγκεκριμένο κωδικό, ο οποίος και αναφέρεται (164571…). Κάνοντας χρήση του κωδικού ο κ. Ραγκούσης πραγματοποίησε αναζήτηση σε βάση δεδομένων, στην οποία αναφέρονται τα αναλυτικά στοιχεία θέσεων του 1ου κύκλου κινητικότητας του 2022.

Μέσω της συγκεκριμένης αναζήτησης προέκυψε ότι στην περιγραφή της θέσης (αγγλιστί job description) αναφέρονται τρεις παράμετροι: «Υγεία», «χειρισμός Η/Υ», «ηλικία έως 48 ετών». «Εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος, που ήταν ηλικιακά πολύ μεγαλύτερος, δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο κ. Ραγκούσης.

Στην καταγγελία απάντησε δημόσια ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης επισημαίνοντας ότι στις προσλήψεις μέσω μετατάξεων – κινητικότητας δεν ισχύει ηλικιακό όριο. Ή ακριβέστερα το ηλικιακό όριο είναι επιθυμητή, αλλά όχι απαραίτητη προϋπόθεση. «Τα λεγόμενα επιθυμητά προσόντα δεν αποτελούν νομικές προϋποθέσεις, παρά μόνο επιθυμητές κατευθύνσεις που αναζητά ο οργανισμός, τα οποία όμως προφανώς δεν τον κωλύουν από το να κάνει επιλογές, καθώς δεν αποτελούν τυπικές προϋποθέσεις είτε για πρόσληψη είτε για μετάταξη και οι οποίες ορίζονται μόνο από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο», αναφέρεται στην ανακοίνωση-απάντηση του υπουργείου Εσωτερικών.

Υπουργική απόφαση

Κυβερνητικός αξιωματούχος με γνώση του θέματος πρόσθεσε ότι εάν ο αριθμός των υποψηφίων υπερκάλυπτε τις 18 θέσεις σταθμαρχών που ζητούσε μέσω κινητικότητας ο ΟΣΕ, τότε είναι πιθανόν στη διαδικασία επιλογής να αξιολογούνταν και η ηλικία του υποψηφίου. Κάτι που δεν έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση καθώς μόλις δύο δημόσιοι υπάλληλοι ζήτησαν να μεταταγούν ως σταθμάρχες στον οργανισμό. Στην απάντησή του πάντως το υπουργείο Εσωτερικών επικαλείται απόφαση που υπέγραψε ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τον Μάιο του 2022 που ορίζει ότι «τα όρια ηλικίας δεν καταλαμβάνουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους».

Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση υπεγράφη πράγματι στις 30 Μαΐου και αφορά τον νέο εσωτερικό κανονισμό του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Στο άρθρο 33 αναφέρεται επί λέξει ότι «η μετάταξη επιτρέπεται εφόσον ο υπό μετάταξη κατέχει τα απαιτούμενα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα για τη θέση στην οποία μετατάσσεται, εκτός της ηλικίας». Η υπουργική απόφαση πάντως υπεγράφη σε χρόνο μεταγενέστερο της υποβολής αιτήματος για μετάταξη από τον 59χρονο σταθμάρχη Λάρισας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή