Στη Σούδα μέρος του πολεμικού στόλου – Δημοπρατείται ο νέος ναύσταθμος

Στη Σούδα μέρος του πολεμικού στόλου – Δημοπρατείται ο νέος ναύσταθμος

Στόχος είναι ο Ναύσταθμος Κρήτης να μπορεί να εξυπηρετήσει φρεγάτες, πυραυλακάτους, μικρότερα πλοία επιφανείας, καθώς και υποβρύχια.

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πράσινο φως για την έναρξη της διαδικασίας αναβάθμισης του Ναυστάθμου Κρήτης του Πολεμικού Ναυτικού στη Σούδα έδωσε ουσιαστικά χθες ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας Γιάννης Κεφαλογιάννης, υπογράφοντας τη δημοπράτηση για το πρώτο έργο στην κατεύθυνση της επέκτασης των υποδομών των ναυτικών εγκαταστάσεων. Το πρώτο έργο αφορά την κατασκευή ενός προβλήτα, ώστε να αυξηθεί η δυνατότητα ελλιμενισμού και εξυπηρέτησης και άλλων πολεμικών πλοίων. Σημειώνεται ότι το σύνολο του προϋπολογισμού των έργων συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης του Ναυστάθμου Κρήτης αγγίζει τα 188 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι βασική φιλοδοξία είναι η μετατροπή του Ναυστάθμου Κρήτης στη Σούδα (δεν έχει καμιά σχέση με τις ναυτικές διευκολύνσεις προς τους Αμερικανούς στην άλλη πλευρά του κόλπου στο Μαράθι) στη δεύτερη μόνιμη μεγάλη βάση του Π.Ν., μαζί με εκείνον της Σαλαμίνας. Τα έργα περιλαμβάνουν επέκταση υφιστάμενων προβλητών και τη δημιουργία νέων κρηπιδωμάτων, αλλά και την ανέγερση οικίσκων που θα φιλοξενήσουν τα πληρώματα των πλοίων που θα βρίσκονται ελλιμενισμένα στον Ναύσταθμο Κρήτης. Στα έργα που θα πραγματοποιηθούν προβλέπεται και η δημιουργία επισκευαστικών υποδομών, που αυτή τη στιγμή υφίστανται μόνο στη Σαλαμίνα.

Ενας από τους βασικούς στόχους της αναβάθμισης της Σούδας συνδέεται με την ανάγκη ταχύτερης πρόσβασης των μονάδων του Π.Ν. στην Ανατολική Μεσόγειο και, βεβαίως, αποσυμφόρηση του Ναυστάθμου της Σαλαμίνας όπου αυτή τη στιγμή βρίσκεται η συντριπτική πλειονότητα του στόλου, με εξαίρεση ελάχιστες μονάδες, όπως η Διοίκηση Ταχέων Σκαφών στην Αμφιάλη, μόνιμη βάση των ταχέων περιπολικών κατευθυνόμενων βλημάτων. Ενα ασφαλές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων που απαιτούνται είναι παρακινδυνευμένο, ωστόσο ένας γενικός στόχος είναι μέχρι το 2030 να μπορούν να βρίσκονται στη Σούδα σε μόνιμη βάση ναυτικές μονάδες διαφόρων τύπων ταυτόχρονα.

Εν ολίγοις, στόχος είναι η Σούδα να μπορεί να εξυπηρετήσει φρεγάτες, πυραυλακάτους, μικρότερα πλοία επιφανείας, ακόμη και υποβρύχια. Η αναβάθμιση του Ναυστάθμου Κρήτης είναι μια υπόθεση στην οποία διαδοχικές ηγεσίες του Π.Ν. έχουν επενδύσει αρκετή προσπάθεια και πόρους, ενώ στο παρελθόν κάποια απαραίτητα έργα συντήρησης έγιναν και με τη βοήθεια των Αμερικανών. Δεδομένου ότι τα συνεργεία επισκευών αποτελούν ίσως τις πιο κρίσιμες και βαριές υποδομές (πέρα βέβαια από τις σταθερές, όπως είναι τα κρηπιδώματα και οι προβλήτες) που πρέπει να μεταφερθούν, στο Π.Ν. παραμένει έντονη η ιδέα μετακίνησης ενός τύπου πλοίων επιφανείας στον Ναύσταθμο της Σούδας και ταυτόχρονα μεταφορά κάθε συνδεδεμένης με αυτό δραστηριότητας. Για παράδειγμα, να ελλιμενίζονται εκεί μόνιμα οι φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ ή στο μέλλον οι νέες FDI του Π.Ν. Εννοείται ότι ο Ναύσταθμος θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να εξυπηρετήσει και οποιοδήποτε άλλο πλοίο του στόλου παραμείνει σ’ αυτόν για κάποιο χρονικό διάστημα.

Οι νέες υποδομές θα ενισχύσουν εκ των πραγμάτων και τις νατοϊκές δυνατότητες, καθώς πέρα από τα πλοία του Π.Ν. θα έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν και να εξυπηρετούνται πολεμικές μονάδες συμμαχικών χωρών. Με δεδομένο μάλιστα ότι η Ανατολική Μεσόγειος βρίσκεται στο σταυροδρόμι κρίσεων, με τη μεσανατολική να είναι μόνο η τελευταία από αυτές, καθίσταται σαφές ότι η γεωπολιτική αξία της Κρήτης, ως εκ τούτου και των στρατιωτικών εγκαταστάσεων που μπορεί να φιλοξενήσει, αυξάνεται γεωμετρικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή