Μητσοτάκης για μη κρατικά ΑΕΙ: Ριζική τομή στην εκπαίδευση – Ονομαστική ψηφοφορία για όλα τα άρθρα

Μητσοτάκης για μη κρατικά ΑΕΙ: Ριζική τομή στην εκπαίδευση – Ονομαστική ψηφοφορία για όλα τα άρθρα

Δριμεία κριτική στα κόμματα της αντιπολίτευσης. «Είναι μια ρύθμιση που έρχεται να κερδίσει χαμένο έδαφος και χαμένο χρόνο», τόνισε ο πρωθυπουργός

7' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η Βουλή καλείται σήμερα να εγκρίνει μια ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση», ανέφερε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του στη Βουλή για το νομοσχέδιο που αφορά τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός άσκησε δριμεία κριτική στα κόμματα της αντιπολίτευσης και προανήγγειλε ότι η Ν.Δ. θα ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία για όλα τα άρθρα του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως είπε ο πρωθυπουργός, αφορά κατά 85% την ενίσχυση των δημόσιων ΑΕΙ. 

Αναλυτικά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του ασκώντας δριμεία κριτική στον Δημήτρη Κουτσούμπα σε σχέση με τη χθεσινή αναφορά του σε «sugar daddies», που είχε προκαλέσει σειρά αντιδράσεων. «Υπέθεσα ότι ζητήσατε τον λόγο για να ζητήσετε συγγνώμη για την απαράδεκτη, σεξιστική τοποθέτησή σας, η οποία αποδεικνύει ότι το ΚΚΕ παραμένει η πιο αναχρονιστική δύναμη μέσα σε αυτή την αίθουσα», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός πριν ξεκινήσει την επιχειρηματολογία του για το νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, η ρύθμιση της κυβέρνησης «από τη μια, προσφέρει στους νέους περισσότερες επιλογές για να σπουδάσουν στον τόπο τους, από την άλλη, φιλοδοξεί να εντάξει την Ελλάδα στον διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστήριξε ότι «είμαστε οι τελευταίοι που έχουμε ένα σκληρό κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση», εκτίμησε ότι «όλες αυτές οι αλλαγές έχουν τη συντριπτική στήριξη της ελληνικής κοινωνίας» και εξέφρασε την άποψη ότι «η εποχή που κάποιοι έκαναν καριέρα φωνάζοντας “έξω οι εταιρείες από τα πανεπιστήμια” έχει περάσει ανεπιστρεπτί».

Ανέλυσε, κατόπιν, τις προδιαγραφές και τις εγγυήσεις του νομοσχεδίου, κατηγορώντας την αντιπολίτευση, επισημαίνοντας ότι «κάποιοι θυμήθηκαν σήμερα την ποιότητα των υποψηφίων, όταν καταψήφιζαν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής».

Επικαλούμενος τον Αντώνη Μανιτάκη, υπογράμμισε ότι δεν τίθεται θέμα συνταγματικότητας για το νομοσχέδιο: «Η απαγόρευση της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων εξακολουθεί να ισχύει ατόφια, λέει ο Αντώνης Μανιτάκης», είπε ο πρωθυπουργός.

Απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, ο πρωθυπουργός είπε τα εξής: «Κύριε Φάμελλε, έχετε έναν πρόεδρο ο οποίος σπούδασε σε μη κρατικό πανεπιστήμιο. Ο κ. Κασσελάκης, ο οποίος σπούδασε σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο, αν ερχόταν το πανεπιστήμιό του να κάνει παράρτημα στην Ελλάδα, θα έλεγε όχι. Πόση υποκρισία; Φαντάζομαι ότι ο ίδιος άλλες σκέψεις θα είχε, αλλά μόλις βούτηξε στον μικρόκοσμο του ΣΥΡΙΖΑ προσαρμόστηκε».

Εντονη ήταν και η επίθεση του πρωθυπουργού προς το ΠΑΣΟΚ: «Κύριε Ανδρουλάκη, αλλάξατε γνώμη παρά το γεγονός ότι προσπαθήσαμε να εντάξουμε στο νομοσχέδιο όλους τους προβληματισμούς που είχατε εκφράσει πριν ξεκινήσει αυτή η συζήτηση», είπε ο πρωθυπουργός χαρακτηρίζοντας τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ αρνητικό πρωταγωνιστή όλης αυτής της υπόθεσης

«Η Ν.Δ. θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας για όλα τα άρθρα που αφορούν την ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου. Πόσα από αυτά θα ψηφίσετε, κ. Ανδρουλάκη;», συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης και επισήμανε:

«Η παρουσία μη κρατικών ΑΕΙ θα είναι ένα θετικό παράδειγμα, με εργαστήρια και βιβλιοθήκες απέναντι σε καταλήψεις κουκουλοφόρων. Αυτή τη σύγκριση τρέμετε όλοι εσείς που κάνατε καριέρες στα αμφιθέατρα».

Τέλος, ο πρωθυπουργός μίλησε για μια ρύθμιση που έρχεται να κερδίσει χαμένο έδαφος και χαμένο χρόνο και εξέφρασε την πεποίθηση ότι «δεν μπορεί η Ελλάδα να παραμένει δέσμια δογμάτων και αναχρονιστικών αντιλήψεων». 

Ολόκληρη η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη:

Τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του πρωθυπουργού:

  • Αναφορά στην παρέμβαση του κ. Κουτσούμπα: Υπέθεσα ότι ζητήσατε τον λόγο για να ζητήσετε συγγνώμη για την απαράδεκτη, σεξιστική τοποθέτησή σας, η οποία αποδεικνύει ότι το ΚΚΕ παραμένει η πιο αναχρονιστική δύναμη μέσα σε αυτή την αίθουσα. 
  • Ισως φαντασιώνεστε την Ελλάδα ως κομμουνιστική χώρα, γιατί αλλού συνέβαιναν αυτά που περιγράψατε χτες. 
  • Δεν θα παραμένετε άλλο στο απυρόβλητο, όταν με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο μιλάτε κατά των γυναικών. 
  • Η Βουλή καλείται σήμερα να εγκρίνει μια ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση. 
  • Επιτέλους διαμορφώνεται στη χώρα μας το πλαίσιο να δημιουργηθούν μη κρατικά ΑΕΙ. 
  • Πρόκειται για μια επιλογή με διπλή κατεύθυνση και με παράλληλους στόχους. 
  • Από τη μια, προσφέρει στους νέους περισσότερες επιλογές για να σπουδάσουν στον τόπο τους. 
  • Από την άλλη, φιλοδοξεί να εντάξει την Ελλάδα στον διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη. 
  • Το θεμέλιο αυτής της μεταρρύθμισης είναι η ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου.
  • Στο δημόσιο πανεπιστήμιο αναφέρεται το 85% των άρθρων του εν λόγω νομοσχεδίου.
  • Για πρώτη φορά δρομολογείται η απογραφή της περιουσίας των πανεπιστημίων.
  • Ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση πόρων προς όφελος των πανεπιστημίων. 
  • Το ΔΠΘ αναδεικνύεται σε Μητροπολιτικό. Παίρνει τη θέση που του ανήκει. 
  • Εκσυγχρονίζουμε δυναμικά το Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η χώρα αποκτά έναν σημαντικό πυλώνα. 
  • Τα πανεπιστήμιά μας πρέπει να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτονομία, πρέπει να ανοιχτούν δημιουργικά με περισσότερους φοιτητές, να συνδέονται με την αγορά εργασίας και με την έρευνα. 
  • Ολες αυτές οι αλλαγές έχουν τη συντριπτική στήριξη της ελληνικής κοινωνίας. 
  • Η εποχή που κάποιοι έκαναν καριέρα φωνάζοντας «έξω οι εταιρείες από τα πανεπιστήμια» έχει περάσει ανεπιστρεπτί. 
  • Η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας μη κρατικών ΑΕΙ έχει προφανή επιδίωξη να παύσουν χιλιάδες Ελληνες φοιτητές να ξοδεύουν πολύτιμους πόρους εντός της πατρίδας μας και παράλληλα να επενδύσουν στον τόπο μας οργανισμοί που θα βοηθήσουν τη συνολική ανάπτυξη της επένδυσης. 
  • Καθιερώνουμε στην πατρίδα μας αυτό που ισχύει μέχρι και στη Βόρεια Κορέα. 
  • Είμαστε οι τελευταίοι που έχουμε ένα σκληρό κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση. 
  • Αυτή η μεταρρύθμιση είναι και μια δικαίωση για τη ΔΑΠ, που την υπερασπίστηκε πρώτη το 1987. 
  • Οπως συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις, έτσι και αυτή πολιορκείται από μύθους που πρόθυμα σπεύδουν να αγκαλιάσουν ετερόκλητες φωνές από την αντιπολίτευση. 
  • Είναι αναγκαίες, λοιπόν, κάποιες διευκρινίσεις. 
  • Οι προδιαγραφές και οι εγγυήσεις που μπαίνουν είναι ίσως οι αυστηρότερες στην Ευρώπη. 
  • Την τελική ευθύνη αδειοδότησης θα έχει πάντα το υπουργείο Παιδείας. 
  • Είναι σωστό να διαχωριστούν τα πραγματικά ποιοτικά ιδρύματα, από αναξιόπιστους φορείς. 
  • Κι εδώ θα ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, σε συνδυασμό με τα κριτήρια των ξένων πανεπιστημίων που εκτιμώ ότι θα είναι αυστηρά. 
  • Κάποιοι θυμήθηκαν σήμερα την ποιότητα των υποψηφίων, όταν καταψήφισαν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. 
  • Τι ζητάτε; Να καταργηθεί η Βάση Εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια και να θεσπιστεί στα μη κρατικά; 
  • Και πώς γίνεται να το ζητάνε αυτοί που υποστήριζαν την εισαγωγή όλων χωρίς εξετάσεις στα πανεπιστήμια;
  • Παραλογισμός η κατηγορία περί ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης. 
  • Εμείς προβλέπουμε το 10% των εισακτέων στα μη κρατικά ΑΕΙ να είναι με υποτροφία.
  • Οσον αφορά τη συνταγματικότητα του νομοσχεδίου: μιλάμε για μια ρητή πρόβλεψη ξένων ιδρυμάτων που θα λειτουργούν ως παραρτήματα αναγνωρισμένων ιδρυμάτων. 
  • Θα δραστηριοποιούνται στη βάση των συνταγματικών επιταγών και του ενωσιακού δικαίου. 
  • Αυτό το επιβεβαιώνει η πλειοψηφία των συνταγματολόγων. 
  • Η απαγόρευση της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων εξακολουθεί να ισχύει ατόφια, λέει ο Αντώνης Μανιτάκης. 
  • Η ζωή έχει αποδείξει ότι η συνταγματική επιταγή εξελίσσεται και οφείλει να προσαρμόζεται με το ενωσιακό δίκαιο. 
  • Χρέος της Πολιτείας είναι να περιφρουρήσει συνολικά τον χαρακτήρα της Ανώτατης Παιδείας. 
  • Κύριε Φάμελλε, έχετε έναν πρόεδρο ο οποίος σπούδασε σε μη κρατικό πανεπιστήμιο. 
  • Ο κ. Κασσελάκης, ο οποίος σπούδασε σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο, αν ερχόταν το πανεπιστήμιό του να κάνει παράρτημα στην Ελλάδα, θα έλεγε όχι. Πόση υποκρισία; 
  • Φαντάζομαι ότι ο ίδιος άλλες σκέψεις θα είχε, αλλά μόλις βούτηξε στον μικρόκοσμο του ΣΥΡΙΖΑ προσαρμόστηκε. 
  • Η πολυφωνία σας κ. Ανδρουλάκη μετατρέπεται σε πλήρη παλινωδία. 
  • Είστε ο αρνητικός πρωταγωνιστής αυτής της ιστορίας. 
  • Ο κ. Βενιζέλος επιχειρηματολόγησε για την ανάγκη ψήφισης της σχετικής νομοθεσίας. Αυτό είπατε αρχικά κι εσείς. 
  • Κύριε Ανδρουλάκη, αλλάξατε γνώμη παρά το γεγονός ότι προσπαθήσαμε να εντάξουμε στο νομοσχέδιο όλους τους προβληματισμούς που είχατε εκφράσει πριν ξεκινήσει αυτή η συζήτηση. 
  • Ξεχάσατε ότι το 85% του νομοσχεδίου αφορά την ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου. 
  • Αυτό το αποτέλεσμα είναι ο απόλυτος πολιτικός σουρεαλισμός κ. Ανδρουλάκη. 
  • Η Ν.Δ. θα καταθέσει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας για όλα τα άρθρα που αφορούν την ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου. Πόσα από αυτά θα ψηφίσετε, κ. Ανδρουλάκη;
  • Ο Γιώργος Παπανδρέου το 2004 ήταν υπέρ της αλλαγής του α. 16. Τι έγινε το 2007; Υπό την πίεση διαφόρων φωνών έκανε πίσω. Και τώρα διαφωνεί και με την αναθεώρηση του Συντάγματος και με την ίδρυση μη κρατικών ΑΕΙ.
  • Αυτοί που πολεμούν το νομοσχέδιο, δεν εμπιστεύονται το δημόσιο πανεπιστήμιο. 
  • Η παρουσία μη κρατικών ΑΕΙ θα είναι ένα θετικό παράδειγμα, με εργαστήρια και βιβλιοθήκες απέναντι σε καταλήψεις κουκουλοφόρων. Αυτή τη σύγκριση τρέμετε όλοι εσείς που κάνατε καριέρες στα αμφιθέατρα.
  • Γνωρίζετε ότι αυτή η αντίθεση των δύο εικόνων θα κάνει και τους φοιτητές του δημόσιου πανεπιστημίου να απαιτήσουν τέτοιες συνθήκες. 
  • «Ετσι πρέπει να γίνει και έτσι θα γίνει», για να χρησιμοποιήσω έναν στίχο των «μπαχαλάκηδων». 
  • Η Αστυνομία μπαίνει στα πανεπιστήμια, γιατί αυτή η κυβέρνηση άλλαξε τον νόμο για το πανεπιστημιακό άσυλο. 
  • Η μέριμνα της κυβέρνησης για τη δημόσια εκπαίδευση είναι διαρκής. Ειδικά για την Ανώτατη Παιδεία, οι παρεμβάσεις μας λειτουργούν παράλληλα με άλλες πολιτικές για τους νέους. 
  • Αυτό που είναι κρίμα είναι ότι χάνεται μια ευκαιρία για μια διακομματική συναίνεση που πολλές φορές προσπαθήσαμε να διαμορφώσουμε. 
  • Είναι ένα βήμα που ανοίγει νέους ορίζοντες για τη νέα γενιά. 
  • Είναι μια ρύθμιση που έρχεται να κερδίσει χαμένο έδαφος και χαμένο χρόνο. 
  • Δεν μπορεί η Ελλάδα να παραμένει δέσμια δογμάτων και αναχρονιστικών αντιλήψεων. 
  • Στα 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, η τομή αυτή μετατρέπει σε ευκαιρία μια διαχρονικά αδυναμία της Μεταπολίτευσης, φέρνοντας την ελληνική πραγματικότητα πιο κοντά στην ευρωπαϊκή. 
  • Οσοι διαφωνούν μένουν υποστηρικτές της καθήλωσης και της αδράνειας.
  • Είμαι περήφανος που η Ν.Δ. αντιταχθήκε όλες αυτές τις δεκαετίες σε μια Ελλάδα διεθνή νησίδα της εκπαιδευτικής απομόνωσης.
  • Σήμερα, ψηφίζουμε μια τομή με την οποία συμφωνεί η πλειοψηφία των Ελλήνων. 
  • Θετική ψήφος για μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη πρόσβαση στη γνώση. 
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή