ΣΥΡΙΖΑ: Η Θ. Τζάκρη παρέδωσε το κατηγορητήριο για Καραμανλή στον γραμματέα της Κ.Ο. της Ν.Δ.

ΣΥΡΙΖΑ: Η Θ. Τζάκρη παρέδωσε το κατηγορητήριο για Καραμανλή στον γραμματέα της Κ.Ο. της Ν.Δ.

«Μιλάμε για ακόμα ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης», σημειώνουν κυβερνητικές πηγές

5' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το κατηγορητήριο του ΣΥΡΙΖΑ για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, αναφορικά με το δυστύχημα των Τεμπών, παρέδωσε η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Θεοδώρα Τζάκρη, στον γραμματέα της Κ.Ο. της Ν.Δ., Σταύρο Καλαφάτη.

Οπως αναφέρει σε δήλωσή της, ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά από την κυβέρνηση να δεσμευθεί ότι θα ψηφίσει τη συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής και «ότι δεν θα προσπαθήσει να συγκαλύψει τις ευθύνες του κ. Καραμανλή, έτσι ώστε να οδηγηθεί αυτός στη δικαιοσύνη μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης».

Σύμφωνα με τη γραμματέα της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, οι πράξεις και παραλείψεις του πρώην υπουργού Μεταφορών, «κατά την άποψή μας πληρούν την αντικειμενική και την υποκειμενική υπόσταση των κακουργημάτων της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 ΠΚ, της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ.1δ’ και στ’ ΠΚ και της έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ».

Κυβερνητικές πηγές: «Επικοινωνιακό πυροτέχνημα»

Την ίδια στιγμή, κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για «ακόμα ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης». 

«Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδας, όποιος θεωρεί ότι υπάρχουν ενδείξεις ενοχής για πράξη ή παράλειψη από πολιτικά πρόσωπα, έχει τη δυνατότητα να συντάξει κατηγορητήριο, το οποίο θα περιέχει και πρόταση για σύσταση προκαταρκτικής εξέτασης και αφού συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό υπογραφών, να το φέρει στην Ολομέλεια της Βουλής, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία. Μέχρι να ακολουθηθεί η ανωτέρω διαδικασία, μιλάμε απλώς για ακόμα ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

ΣΥΡΙΖΑ: Αναλυτικά το κατηγορητήριο για τον Κ. Καραμανλή

ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΑΧΙΛ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΕ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΔΟΛΟ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 299 Π.Κ,  ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 291 ΠΑΡ. 1Δ) ΚΑΙ ΣΤ) Π.Κ. ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 306 ΠΑΡ. 2 Π.Κ.

Ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο του 2019 έως και την 28η Φεβρουαρίου 2023, με την ιδιότητα του υπουργού Μεταφορών & Υποδομών (η οποία του είχε ανατεθεί κατόπιν διορισμού από τον Πρωθυπουργό), ενώ:

α) είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, απορρέουσα από τον νόμο, την ιδιότητά του και τις εξ αυτής αρμοδιότητες, και β) ενώ γνώριζε τη μη ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου από τις έγγραφες γνωστοποιήσεις αρμόδιων οργάνων του ΟΣΕ, και όφειλε να προβεί σε συγκεκριμένες αποφάσεις και ενέργειες, με σκοπό τη διασφάλιση της ομαλής, ασφαλούς και απρόσκοπτης λειτουργίας της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας, εντούτοις, κατά το ανωτέρω διάστημα (7/2019 -2/2023) παρέλειψε να προβεί στις κάτωθι ενέργειες, γνωρίζοντας και αποδεχόμενος, ότι χωρίς τις ενέργειες αυτές, διαταράσσεται η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και τίθεται σε κίνδυνο ζωής και σωματικής ακεραιότητας αόριστος αριθμός προσώπων, που κάνουν χρήση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας.

Εάν δε, προέβαινε στις ενδεδειγμένες ενέργειες ασφαλούς λειτουργίας του δικτύου, σύμφωνα με την νομική του υποχρέωση και την εγγυητική ευθύνη που είχε εκ της ιδιότητας του υπουργού για τη δημόσια ασφάλεια, είναι βέβαιο ότι δεν θα επερχόταν, ως αποτέλεσμα των παράνομων και κατά συρροή παραλείψεών του, το αποτέλεσμα της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών την 28η Φεβρουαρίου 2023, οι εξ αυτής θάνατοι 57 ανθρώπων και οι σωματικές βλάβες των επιζώντων.

Ειδικότερα:

1. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε ότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα (θέση Ζάχαρη) είχε καταστραφεί από πυρκαγιά τον Ιούλιο του 2019, δεν προέβη σε οιαδήποτε ενέργεια, καίτοι όφειλε, για την αποκατάσταση της κομβικής σημασίας ζημίας αυτής. Οπως άλλωστε ρητώς αναφέρεται και στο «Πόρισμα Γεραπετρίτη», αν είχε αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα και ως εκ τούτου καθίσταται πρόδηλη και σαφής, η ουσιώδης παράλειψή του ως άνω υπουργού.

2. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε την παύση από το 2020 της λειτουργίας του δευτεροβάθμιου οργάνου ελέγχου και ρύθμισης της κυκλοφορίας στην οδό Καρόλου (Αθήνα), ουδέν έπραξε για την επαναλειτουργία του που ήταν απολύτως αναγκαία για την ασφάλεια των συγκοινωνιών.

3. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε ότι το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ήταν έτοιμο προς λειτουργία ήδη από τον Ιούλιο 2022, ουδέποτε το έθεσε σε λειτουργία.

4. Ο Κώστας Καραμανλής δεν υλοποίησε/ολοκλήρωσε τη Σύμβαση 717/2014, με συνέπεια τη μη λειτουργία του συστήματος φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, καθώς και του συστήματος ETCS ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΠΕΔΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ. Αντιθέτως δε, παρέτεινε για τρία (3) επιπλέον έτη την υλοποίηση της άνω σύμβασης, καίτοι γνώριζε ότι τούτο οδηγούσε αναπόδραστα στην καθυστέρηση ενεργοποίησης των προαναφερόμενων συστημάτων ασφάλειας.

5. Ο Κώστας Καραμανλής δεν θέσπισε νέους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας, καίτοι όφειλε βάσει των οδηγιών 2016/797 και 2016/798, παραβιάζοντας έτσι τα άρθρα 59 και 60 του ν. 4632/2019.

6. Ο Κώστας Καραμανλής εξέδωσε στις 30-5-2022 Υπουργική Απόφαση με την οποία αυθαίρετα άλλαξε τις προϋποθέσεις για τη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, καταργώντας το όριο ηλικίας, ως στοιχείο άμεσα συνδεόμενο με την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας και του επιβατικού κοινού, γνωρίζοντας ότι τοποθετώντας παρανόμως τον εν λόγω σταθμάρχη στη θέση αυτή, έθεσε σε άμεση διακινδύνευση τα έννομα αγαθά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ασφάλειας των πολιτών.

7. Ο Κώστας Καραμανλής αν και γνώριζε ότι ήταν αναγκαία η υπηρεσία δύο σταθμαρχών στους κεντρικούς σταθμούς, αποδέχθηκε τη λειτουργία αυτών μόνο με ένα σταθμάρχη.

8. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε παντελώς την Εμπιστευτική Επιστολή που του απεστάλη στις 6-9-2021 από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητή Φ. ΤΣΑΛΙΔΗ, με την οποία ο τελευταίος τον προειδοποιούσε με εμφατικό και σαφή τρόπο για το σύνολο των ανωτέρω ελλείψεων/καθυστερήσεων κ.λπ., επισημαίνοντάς του τον «ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μέγιστης σοβαρότητας».

9. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε τις συγκεκριμένες υποδείξεις σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας των συγκοινωνιών μέσων σταθερής ασφάλειας που περιέχονταν στις από 7-9-2021, 9-3-2022, και 1-11-2022 Εξώδικες Δηλώσεις – Γνωστοποιήσεις της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, των οποίων είχε λάβει προσωπικά ο ίδιος γνώση!

10. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε παντελώς τις σχετικές υποδείξεις του πορίσματος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, του οποίου είχε λάβει γνώση ήδη από τις 4-10-2021.

11. Ο Κώστας Καραμανλής παρότι ήταν άριστος γνώστης της ανωτέρω περιγραφομένης κατάστασης δεν προχώρησε, ως όφειλε, στη λήψη άμεσων διορθωτικών αποφάσεων-μέτρων, ώστε να υπάρχει ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρόμου όπως:

• Το κλείσιμο σταθμών για ενίσχυση κεντρικών σταθμών με πεπειραμένο προσωπικό.
• Τη μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.
• Τη μείωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων.

Επειδή, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βάσιμα πιστεύει ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις περί του ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έχει τελέσει τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ, της έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ, της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ και της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ, με τις ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις του.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Οπως, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί της «Ποινικής Ευθύνης Υπουργών», ως ισχύουν, συσταθεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά του πρώην υπουργού κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης των εγκλημάτων: α) της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ, β) της κακουργηματικής έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ, γ) της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ ΠΚ και δ) της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ.

Η Γραμματέας της Κ.Ο. ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΑΚΡΗ

Πηγή: ΕΡΤ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή