Στις 4 Οκτωβρίου πέφτει στο νερό η πρώτη ελληνική Belharra

Στις 4 Οκτωβρίου πέφτει στο νερό η πρώτη ελληνική Belharra

Στο ναυπηγείο της Λοριάν στη βορειοδυτική Γαλλία θα βρεθούν οι υπουργοί Αμυνας Ελλάδας και Γαλλίας καθώς και ο Αρχηγός ΓΕΝ

3' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις 4 Οκτωβρίου προγραμματίζεται να λάβει χώρα η επίσημη τελετή καθέλκυσης της πρώτης ελληνικής φρεγάτας FDI Belharra κλάσης «ΚΙΜΩΝ». Στο ναυπηγείο της Λοριάν στη βορειοδυτική Γαλλία θα βρεθούν οι υπουργοί Αμυνας Ελλάδας και Γαλλίας καθώς και ο Αρχηγός ΓΕΝ, ενώ, αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, στην τελετή αναμένεται να παραστούν ο Eλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν.

Η F-601 «ΚΙΜΩΝ» είναι η πρώτη ελληνική φρεγάτα που θα βγει από τη ναυπηγική κλίνη της Group Naval και το δεύτερο πλοίο από την έναρξη του προγράμματος. Θα ακολουθήσει η τοποθέτηση του PSIM (Panoramic Sensors and Intelligence Module), δηλαδή του ιστού στον οποίο βρίσκονται το κέντρο μάχης με το σύστημα CMS SETIS, τον θάλαμο επεξεργασίας και διαμεταγωγής πληροφοριών και το Sea Fire, το πρώτο ψηφιακό ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών που επιτρέπει τον εντοπισμό και την ταυτόχρονη διαχείριση δεκάδων στόχων σε ζώνη 300 χιλιομέτρων με κάλυψη 360 μοιρών.

Καθώς η «ΚΙΜΩΝ» αποκτά «σάρκα και οστά» προγραμματίζεται η σταδιακή ενεργοποίηση των συστημάτων της, με το SETIS – το σύστημα διαχείρισης μάχης – να τίθεται σε λειτουργία στα τέλη του έτους. Μια από τις καινοτομίες του προγράμματος ναυπήγησης είναι ότι συγκροτήματα, όπως το PSIM, κατασκευάζονται και δοκιμάζονται εκτός πλοίου και όταν τοποθετηθούν είναι σχεδόν λειτουργικά, γεγονός που επιτρέπει την ολοκλήρωση της FDI σε μόλις 36 μήνες.

Προβληματισμός για την καθυστέρηση

Η είδηση ότι οι θαλάσσιες δοκιμές της γαλλικής FDI «Amiral Ronarc’h» θα καθυστερήσουν για κάποιους μήνες προκάλεσε προβληματισμό στην Αθήνα, με το ΓΕΝ να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και να ενημερώνεται διαρκώς από τη γαλλική πλευρά για την πορεία των εργασιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάποια ζητήματα στα ηλεκτρονικά του πλοίου αλλά και η έλλειψη καταρτισμένων συνεργείων αναβάλλουν τις δοκιμές για το πρώτο εξάμηνο του 2024. Πηγές της κατασκευάστριας εταιρείας, ωστόσο, αποδίδουν μέρος της καθυστέρησης στο γεγονός ότι δίνεται προτεραιότηα στην ολοκλήρωση του ελληνικού πλοίου, με τους περισσότερους εξειδικευμένους τεχνικούς να εργάζονται πλέον στην «ΚΙΜΩΝ».

Σε κάθε περίπτωση, οι δοκιμές εν όρμω της ελληνικής φρεγάτας αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο μισό του 2024 και θα ακολουθήσουν οι δοκιμές εν πλω το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οπως είχε αποκαλύψει η Καθημερινή, η «ΚΙΜΩΝ» θα είναι η πρώτη FDI που θα δοκιμάσει τα όπλα της, τους αντιαεροπορικούς πυραύλους Aster 30 και το πυροβόλο των 76 χιλιοστών σε πεδίο βολής κοντά στην περιοχή ναυπήγησης.

Οσο η «ΚΙΜΩΝ» πραγματοποιεί δοκιμές, η δεύτερη ελληνική FDI F-602 «ΝΕΑΡΧΟΣ» θα ετοιμάζεται να βγει από τη ναυπηγική κλίνη, δίνοντας τη θέση σταδιακά της στην F-603 «ΦΟΡΜΙΩΝ» με την οποία ολοκληρώνεται το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού. Η τρίτη φρεγάτα θα είναι και η πρώτη που θα φέρει εξαρχής της ελληνική διαμόρφωση με σύστημα αυτοπροστασίας RAM και περισσότερα κελιά Aster 30 ενώ οι δύο πρώτες θα αποκτήσουν τα επιπλέον συστήματα το 2027 κατά την πρώτη τους είσοδο στη δεξαμενή.

Στη Γαλλία το πλήρωμα παραλαβής

Πριν τα τέλη του 2023 αναμένεται να μεταβεί στη Λοριάν της Γαλλίας ο κυβερνήτης της «ΚΙΜΩΝ» και ο πρώτος μηχανικός ώστε να επιθεωρήσουν τις εργασίες και να ενημερωθούν για την πορεία του προγράμματος. Θα ακολουθήσει το πλήρωμα της φρεγάτας το οποίο θα συμμετέχει στις δοκιμές εν όρμω ΗΑΤ (Harbour Acceptance Test) και στις δοκιμές εν πλω SAT (Sea Acceptance Test). Μαζί τους αναμένεται να μεταβούν και οι βασικοί πυρήνες του πληρώματος του δεύτερου πλοίου, της F-602 «ΝΕΑΡΧΟΣ».

Την ίδια ώρα, το ενδεχόμενο άσκησης του δικαιώματος προαίρεσης για την τέταρτη FDI φαίνεται να απομακρύνεται ενώ σε υποτονικούς ρυθμούς κινείται και η διαδικασία επιλογής κορβέτας. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό είναι να εξετάζεται κάθε διαθέσιμο μεταχειρισμένο πλοίο που θα μπορούσε να παίξει τον ρόλο της «ενδιάμεσης λύσης» για την ενίσχυση του στόλου των φρεγατών. Από τη «λίστα» πάντως, απουσιάζουν οι LCS καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, στο ΓΕΝ επικρατεί η άποψη ότι δεν καλύπτουν τις επιχειρησιακές ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού για κύριες Μονάδες Επιφανείας. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή