Εξετάσεις «Ελληνικής PISA»: Προσφυγή του υπ. Παιδείας κατά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Εξετάσεις «Ελληνικής PISA»: Προσφυγή του υπ. Παιδείας κατά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Σήμερα θα εκδικαστεί η προσφυγή του υπουργείου Παιδείας κατά της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ για τη στάση εργασίας που κήρυξαν με στόχο να εμποδίσουν τη διεξαγωγή, αύριο, των εξετάσεων της «Ελληνικής PISA».

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για ακόμη μία φορά, η τέταρτη από το 2019, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσφεύγει στη Δικαιοσύνη κατά των συνδικαλιστών που απειλούν να εμποδίσουν την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής. Μετά τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών κατά της αξιολόγησης, της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και των εξετάσεων εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία το 2021, αυτή τη φορά η προσφυγή αφορά τις κινητοποιήσεις που κήρυξαν η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης για να εμποδίσουν τις εξετάσεις της «Ελληνικής PISA».

Ειδικότερα, κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατά της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, ζητώντας να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυχθείσα απεργία – αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της στ΄ τάξης των δημοτικών σχολείων και της γ΄ τάξης των γυμνασίων σε θέματα γενικών γνώσεων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών –«Ελληνικής PISA– που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου, δειγματοληπτικά σε περίπου 6.000 μαθητές και 300 σχολεία ανά τάξη. Η αγωγή θα εκδικαστεί σήμερα Τρίτη, λόγω του κατεπείγοντος.

Για την κηρυχθείσα απεργία – αποχή των συνδικαλιστών από τις εξετάσεις της «ελληνικής PISA».

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, «το ζήτημα που εγείρεται αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (Ν. 4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης. Με τις εν λόγω εξετάσεις θεσμοθετείται, για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ένα κατοχυρωμένο πλαίσιο που θα συλλέγει συστηματικά, δειγματοληπτικά, σε εθνικό επίπεδο και σε ανώνυμη βάση, μετρήσιμα στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης, μέσω έγκυρης και αξιόπιστης διάγνωσης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών». Ενδεικτικά, παρόμοιοι θεσμοί λειτουργούν ήδη σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Ουγγαρία, Φινλανδία, Σουηδία, Κροατία και Τσεχία. Το υπουργείο χαρακτηρίζει τη στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών «οπισθοδρομική που προκαλεί αλγεινή εντύπωση».

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις προκηρύχθηκαν με πλειοψηφία των ψήφων των αριστερών συνδικαλιστικών παρατάξεων, «προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού. Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπεί η γνώση σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, θυσιάζοντας οποιαδήποτε έννοια ολόπλευρης ανάπτυξης και ουσιαστικής καλλιέργειας των μαθητών. Να μη “νεκρώσει” η γνώση και η κριτική σκέψη πάνω στα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα», όπως λέει η απόφαση της ΔΟΕ. Από την άλλη, παρατάξεις όπως η ΔΗΣΥ στη ΔΟΕ θεωρούν ότι η προκήρυξη κινητοποιήσεων για μη εφαρμογή δημοφιλών πολιτικών της κυβέρνησης, π.χ. για ακύρωση των εξετάσεων για τα Πρότυπα –πόσο μάλλον όταν η συμμετοχή σε αυτές είναι μικρή–, είναι ατελέσφορη και χωρίς δυναμική.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή