Οι τελικές ρυθμίσεις για τα ΑΕΙ

Οι τελικές ρυθμίσεις για τα ΑΕΙ

Λάθη και παραλείψεις εντοπίστηκαν ανάμεσα στις γραμμές των 345 άρθρων

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεργάτης μέλους της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, όταν προ του 2000 κατέθεσε τον φάκελό του για να διεκδικήσει μία θέση διδάσκοντος σε ελληνικό πανεπιστήμιο, φωτοτύπησε σε 36 αντίτυπα όλο το έργο του, ώστε να το δώσει στους εκλέκτορες που θα αξιολογούσαν τις υποψηφιότητες. Τότε αναγκάστηκε να πληρώσει 480.000 δραχμές για τις φωτοτυπίες. Στην εποχή του… χαρτιού θα μπορούσε να επιστρέψει η διαδικασία, εάν οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ξεσκόνιζαν τις διατάξεις του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ, ώστε να διορθώσουν αστοχίες. Οι ακούσιες αστοχίες, αλλά και τα μικρά λάθη στο ν/σ επιβεβαιώνουν, όπως ανέφερε χθες στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου, ότι «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες». Μία εξ αυτών των… πονηρών είναι ότι οι απορριφθέντες πανεπιστημιακοί μπορούν να βρουν θέση σε άλλη βαθμίδα της εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», οι διορθωτικές παρατηρήσεις επί των 345 άρθρων του νομοσχεδίου φθάνουν τις 45 σελίδες. Ενδεικτικά, μεταξύ αυτών είναι η εγκατάλειψη του ΑΠΕΛΛΑ, του ηλεκτρονικού συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης των διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης των καθηγητών των Ιδρυμάτων, μέσω του οποίου μετά τον νόμο 4009/2011 γίνεται υποχρεωτικά η υποβολή υποψηφιοτήτων. Η παράγραφος 9 του άρθρου 143 του ν/σ ορίζει ότι «για την εκλογή σε θέση μέλους ΔΕΠ οι υποψήφιοι οφείλουν να καταθέσουν εμπροθέσμως αίτηση η οποία συνοδεύεται από βιογραφικό σημείωμα, τα έργα τους και υπόμνημα με περίληψη των δημοσιεύσεών τους και των πρωτότυπων στοιχείων τους, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που κρίνουν ότι αποδεικνύει όσα αναφέρονται στο βιογραφικό τους σημείωμα». Ουσιαστικά… εγκαταλείπεται το ΑΠΕΛΛΑ.

Χωρίς την αλλαγή, θα έπρεπε να εγκαταλειφθεί το ΑΠΕΛΛΑ, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης καθηγητών.

Επίσης, στο άρθρο 140 παρ. 4 προβλέπεται ότι «οι επίκουροι καθηγητές που κρίνονται αρνητικά για δεύτερη φορά, δύνανται να υποβάλουν αίτημα προς το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ένταξή τους σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης». Η διάταξη κρίνεται –από τους καλοπροαίρετους– ότι αποτελεί σημάδι δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας στη δημόσια εκπαίδευση, αφού εάν κάποιος αποτύχει να γίνει πανεπιστημιακός μπορεί να γίνει δάσκαλος ή καθηγητής.

Οι 45 σελίδες διορθώσεων συντάχθηκαν από τους αρμόδιους υπαλλήλους του υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με τους συναδέλφους τους στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και κρίνεται ότι πρέπει να υιοθετηθούν άμεσα, πριν από την κατάθεση του ν/σ προς ψήφιση στη Βουλή.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή