Σύμπραξη ΕΜΠ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε μεταπτυχιακό

Σύμπραξη ΕΜΠ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε μεταπτυχιακό

Ο τίτλος του διατμηματικού προγράμματος είναι «Διαχείριση έργων υποδομών και κατασκευών» και θα επιλεγούν 30 νέοι μηχανικοί

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πρώτο επαγγελματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Ελλάδα με τη σύμπραξη ενός πανεπιστημίου –του ΕΜΠ– και μιας επιχείρησης –του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ– είναι γεγονός. Ο τίτλος του διατμηματικού προγράμματος είναι «Διαχείριση έργων υποδομών και κατασκευών». Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα χρηματοδοτήσει μεταπτυχιακές σπουδές 30 νέων μηχανικών, οι οποίοι θα επιλεγούν με κριτήρια αριστείας. Εκτός από τα σημαντικά αποτελέσματα που αναμένεται πως θα έχει η σύμπραξη των δύο φορέων, η απόφαση για οργάνωση του επαγγελματικού μεταπτυχιακού έχει υψηλό πολιτικό συμβολισμό. «Το ΕΜΠ ως ακαδημαϊκός φορέας και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως φορέας χρηματοδότησης και πάροχος επαγγελματικής τεχνογνωσίας αιχμής, συμπράττουν για στοχευμένη ενίσχυση των γνώσεων διπλωματούχων μηχανικών, με έμφαση στον κατάλληλο συνδυασμό τεχνικών και διοικητικών δεξιοτήτων και τη διασύνδεσή τους με την επαγγελματική δραστηριότητα στη διαχείριση έργων υποδομών και κατασκευών», ανέφερε ο πρύτανης του ΕΜΠ Ανδρέας Μπουντουβής, κατά τη χθεσινή παρουσίαση του προγράμματος, στην οποία παραβρέθηκε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Παναγιώτης Πικραμμένος. «Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να γίνει καταλύτης και πιλότος παρόμοιων δράσεων που θα κατατείνουν στην αξιοποίηση και συγκράτηση του επιστημονικού δυναμικού, σε συνδυασμό με τη στελέχωση των επιχειρήσεων, υπηρετώντας την ανάπτυξη της χώρας», πρόσθεσε ο κ. Μπουντουβής. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ήδη σχεδιάζονται και άλλα επαγγελματικά μεταπτυχιακά στο ΑΠΘ. Αξία έχει η αναφορά του κ. Μπουντουβή, υπονοώντας τις αντιδράσεις που υπάρχουν στα ΑΕΙ κατά της σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα, ότι «δεν είναι μακριά ο καιρός που παρόμοιες εκδηλώσεις θα γίνονται στον φυσικό τους χώρο». Η εκδήλωση οργανώθηκε, όχι στο ΕΜΠ αλλά στο Ιδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙIΒΕΑΑ).

«Πρόκειται για ιστορική στιγμή, καθώς είναι η πρώτη φορά που αξιοποιείται το νέο νομοθετικό πλαίσιο, ο νόμος 4957/22. Θεσπίζεται ένα επαγγελματικό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών, με στόχο την παροχή εκπαίδευσης προς το προσωπικό του συνεργαζόμενου φορέα, ο οποίος αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση της οργάνωσης και λειτουργίας του προγράμματος», ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως περιγράφοντας τον ορισμό του επαγγελματικού μεταπτυχιακού.

Σύμφωνα με τον αντιπρύτανη του ΕΜΠ, Ευάγγελο Ι. Σαπουντζάκη, το μεταπτυχιακό θα ξεκινήσει τον προσεχή Οκτώβριο, αφού λάβει πιστοποίηση με 30 φοιτητές, οι οποίοι θα επιλεγούν με κριτήριο τον βαθμό πτυχίου, τους βαθμούς στα συναφή του μεταπτυχιακού μαθήματα και τη συστατική επιστολή. Ορος είναι να έχουν πάρει πτυχίο μέσα στην προηγούμενη πενταετία. Στο μεταπτυχιακό, 18μηνης διάρκειας, θα φοιτήσουν και έως 5 μηχανικοί της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Για την ολοκλήρωσή του απαιτείται η παρακολούθηση και η επιτυχής εξέταση 10 μαθημάτων, η παρακολούθηση κύκλου διαλέξεων και τεχνικών επισκέψεων και η εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας.

«Επένδυση στο μέλλον»

Στις ανάγκες στελέχωσης του κλάδου από μια νέα γενιά μηχανικών με πολυεπίπεδη γνώση και κατάρτιση αναφέρθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης: «Επενδύουμε στην Ελλάδα, επενδύουμε στο μέλλον. Σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά ενδεχομένως, νιώθουμε πως αυτή η επιχειρηματική μας αρχή βρίσκει την πιο κυριολεκτική της εφαρμογή. Δεν κάνουμε μία δωρεά στο ΕΜΠ. Κάνουμε μία επένδυση στο μέλλον του κλάδου μας και της χώρας μας. Επενδύουμε στην πιο ρεαλιστική απεικόνιση του μέλλοντός μας, στα παιδιά μας», τόνισε.

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, εστίασε στην ανάπτυξη του κατασκευαστικού κλάδου μετά την περίοδο της κατάρρευσης. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «το ανεκτέλεστο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων ξεπέρασε τα 10 δισ. ευρώ το 2022, ενώ οι προβλέψεις για το 2023 είναι ότι θα αγγίξει τα 15 δισ. ευρώ. Μιλάμε δηλαδή για επίπεδα ρεκόρ, τόσο συνολικά για τον κλάδο όσο και ξεχωριστά για κάθε όμιλο ή εταιρεία. Σύμφωνα μάλιστα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, το ποσοστό της συνεισφοράς των κατασκευών θα φθάσει το 8,1% του ΑΕΠ το 2025, όταν το 2020 ήταν μόνο στο 4%. Διανύουμε, λοιπόν, μια νέα άνοιξη των υποδομών».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή