Δύο αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί, επτά τοπόσημα για την Αθήνα

Δύο αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί, επτά τοπόσημα για την Αθήνα

Η διαμόρφωση πέριξ των αθηναϊκών σταθμών της γραμμής 4 του μετρό

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οπως τα Εξάρχεια ξεκίνησαν και προχωρούν, το ίδιο θα γίνει και με το πάρκο Ριζάρη. Κανένας σταθμός μετρό δεν θα εγκαταλειφθεί, ούτε θα μας στοιχίσει ο κούκος αηδόνι για ένα βίτσιο». Με αυτή την «ιδιαίτερη» δήλωση ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος σφράγισε χθες και δημoσίως την αλλαγή πλεύσης του υπουργείου Υποδομών ως προς την κατασκευή του σταθμού «Ευαγγελισμός» της γραμμής 4 του μετρό. Σημείωσε, τέλος, εμμέσως πλην σαφώς ότι η μελλοντική εικόνα των σταθμών της νέας γραμμής δεν θα είναι –χρονικά, λόγω εξέλιξης του έργου– θέμα που θα απασχολήσει τον νέο δήμαρχο Χάρη Δούκα, αλλά τον δήμαρχο της επόμενης θητείας.

Χθες, το υπουργείο Υποδομών, ο Δήμος Αθηναίων και η «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» (στο κύκνειο άσμα της πριν από τη μετατροπή της σε «Ανάπλαση Α.Ε.») παρουσίασαν τα αποτελέσματα των δύο αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για τη διαμόρφωση των χώρων πάνω από τους επτά αθηναϊκούς σταθμούς της γραμμής 4 του μετρό. «Τα έργα υποδομής όπως το μετρό οφείλουν να δημιουργούν αρχιτεκτονικά τοπόσημα, να συνομιλούν με το αστικό τοπίο, να εξασφαλίζουν αστική ποιότητα, να αναβαθμίζουν τους δημόσιους χώρους», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. «Επιδίωξή μας είναι οι πολίτες που θα χρησιμοποιούν το μετρό να βιώνουν μια εμπειρία υψηλής ποιότητας», ανέφερε. Ως προς τη σημερινή όχι και τόσο υψηλής ποιότητας εμπειρία των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι είναι ευθύνη της πολιτείας να προσφέρει ασφαλέστερες, φθηνότερες και ταχύτερες επιλογές μετακίνησης. «Δεν αρκεί να κατασκευάζουμε νέα έργα, αλλά πρέπει και οι πολίτες να αλλάξουν κουλτούρα μετακίνησης. Και βέβαια να έχουμε καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς, κάτι που είναι ευθύνη της πολιτείας».

Λιγότερο συγκαταβατικός ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε στο επίκαιρο θέμα των σταθμών Εξαρχείων και Ευαγγελισμού. «Κάθε δέντρο έχει αξία. Αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε ότι κάθε ημέρα που καθυστερεί το έργο για ένα δέντρο, καθυστερεί ένα έργο που αφαιρεί διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα της πόλης. Οι καθυστερήσεις δεν ισοδυναμούν μόνο με απειλή για αποζημιώσεις, αλλά έχουν συνέπειες και για τον πολίτη που χρειάζεται περισσότερο χρόνο για τις μετακινήσεις του», ανέφερε, χαρακτηρίζοντας «βίτσιο» την προσφυγή για το πάρκο Ριζάρη. «Θέλω να πω στους πολίτες της Αθήνας και σε όσους θεωρούν ότι έχουν δικαίωμα να ζητούν τη διακοπή του έργου, αλλά και στη Δικαιοσύνη να δουν ότι αυτό που απειλείται είναι το δημόσιο συμφέρον». Σημείωσε, τέλος, ότι τα αποτελέσματα των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών θα παραδοθούν στη δημοτική αρχή και ουσιαστικά θα προχωρήσουν όταν τελειώσει η κατασκευή της γραμμής. «Κάποιος επόμενος δήμαρχος θα κάνει πράξη αυτό που ήταν το όραμα του Κώστα Μπακογιάννη», ανέφερε. Οι δηλώσεις του κ. Ταχιάου ουσιαστικά σηματοδοτούν την αλλαγή πλεύσης του υπουργείου για το θέμα του πάρκου Ριζάρη, καθώς η πολιτεία είχε δείξει ανοχή στην καθυστέρηση έγκρισης της Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (ΤΕΠΕΜ) για τον σταθμό.

Δύο αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί, επτά τοπόσημα για την Αθήνα-1
Φωτ. Νίκος Παναγιωτόπουλος / INTIME NEWS

«Οι καθυστερήσεις έχουν συνέπειες και για τον πολίτη», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, χαρακτηρίζοντας «βίτσιο» την προσφυγή για το πάρκο Ριζάρη.

Από την πλευρά του ο απερχόμενος δήμαρχος ανέφερε και αυτός ότι το έργο εξ ορισμού ξεπερνάει τα όρια μιας πολιτικής θητείας και επομένως «πρέπει να σκεφτόμαστε πέρα από τους εαυτούς μας. Αρκετοί από εμάς αποδίδουν στο μετρό ιδεολογικοπολιτικά χαρακτηριστικά, το εργαλειοποιούμε. Ομως είναι ένα έργο πράσινο και βαθιά λαϊκό, δεν υπάρχουν αριστερά και δεξιά βαγόνια», ανέφερε. Τέλος σημείωσε ότι τα 3.000 μεγάλα δέντρα (που θα αγοραστούν για τον δήμο από το υπουργείο Υποδομών) θα τοποθετηθούν στην πόλη από τη νέα δημοτική αρχή». Να σημειωθεί ότι από την εκδήλωση απουσίασε ο νέος δήμαρχος Χάρης Δούκας, που αρνήθηκε να παρευρεθεί λόγω της προχθεσινής τροπολογίας για μετατροπή της εταιρείας «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» σε «Ανάπλαση Α.Ε.».

Οσον αφορά την τύχη των μελετών που επικράτησαν στους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς (για τις πλατείες στους νέους σταθμούς Ευαγγελισμού, Κολωνακίου, Ακαδημίας, Εξαρχείων, Αλεξάνδρας, Δικαστηρίων και Κυψέλης), ο επικεφαλής της εταιρείας «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» Χρόνης Ακριτίδης ανέφερε ότι θα υπογραφεί με τους βραβευμένους σύμβαση παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών.

«Πολλοί αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια χωρίς να οδηγήσουν σε έργο. Ο δήμαρχος προς τιμήν του συνέχισε έργα που είχαν σχεδιαστεί από προηγούμενες δημοτικές αρχές», ανέφερε ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Παναγιώτης Τουρνικιώτης. «Το ερώτημα είναι τι έκαναν οι άλλοι δήμαρχοι (σ.σ. σταθμών της γραμμής 4 εκτός Δήμου Αθηναίων)», συμπλήρωσε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή