Με βελτιώσεις ψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για τον αιγιαλό

Με βελτιώσεις ψηφίστηκε το σχέδιο νόμου για τον αιγιαλό

Η δυνατότητα απευθείας μίσθωσης παραλίας για ομπρελοκαθίσματα λόγω εγγύτητας δόθηκε και σε ενοικιαζόμενα δωμάτια

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεκτό έκανε το υπουργείο Οικονομικών μέρος των παρατηρήσεων που κατατέθηκαν από κοινωνικούς φορείς στη Βουλή επί του σχεδίου νόμου για τον αιγιαλό. Ανάμεσα σε αυτές, όμως, δεν ήταν εκείνη που προκάλεσε τη μεγαλύτερη σύγκρουση με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις –και τον προβληματισμό της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής– για την κατάργηση του ελάχιστου πλάτους των 30 μέτρων στον υπολογισμό της ζώνης παραλίας. Στο σχέδιο νόμου «παρεισέφρησε» τροπολογία για τον καθορισμό των θέσεων στάθμευσης στο γήπεδο του Βοτανικού.

Το σχέδιο νόμου «Οροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις» ψηφίστηκε χθες από το Βουλή. Προηγήθηκε η κατάθεση ορισμένων νομοτεχνικών βελτιώσεων, οι περισσότερες από τις οποίες είχαν υποδειχθεί κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στις επιτροπές. Οι πιο σημαντικές είναι οι ακόλουθες:

• Στον ορισμό του αιγιαλού προστέθηκε και πάλι μια φράση που αναδεικνύει την περιβαλλοντική και κοινωνική του διάσταση: Ο αιγιαλός αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος, που προστατεύεται από την Πολιτεία, η οποία το διαχειρίζεται σύμφωνα με τη φύση του και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του.

• Η δυνατότητα απευθείας μίσθωσης παραλίας για ομπρελοκαθίσματα λόγω εγγύτητας (ομορότητας) δόθηκε, εκτός από τα ξενοδοχεία, και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια – διαμερίσματα.

• Ομοίως, η υποχρεωτικά ελεύθερη ζώνη ανάμεσα σε δύο συνεχόμενες παραχωρήσεις μειώθηκε από τα 6 μέτρα στα 4, σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που λειτουργούν σε εφαπτόμενα κτίρια.

• Το σχέδιο νόμου προέβλεπε ιδιαίτερα αυστηρές κυρώσεις σε όσους υπερβούν τον χώρο που μίσθωσαν άνω του 50%. Στη Βουλή υποδείχθηκε ότι το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγάλο και έτσι τελικά μειώθηκε σε 30%.

• Σχετικά με την πρόσληψη ναυαγοσωστών από τους μισθωτές, όταν ο δήμος δεν το πράττει (και την αφαίρεση του κόστους από το μερίδιο του δήμου από τα ομπρελοκαθίσματα), το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι οι όροι αυτής της διαδικασίας (δηλαδή ο τρόπος πρόσληψης του ναυαγοσώστη, ο τρόπος καθορισμού της διάρκειας της σύμβασης και της αμοιβής) θα καθοριστούν από κοινή απόφαση των υπουργείων Οικονομίας και Εσωτερικών. Διευκρινίζεται δε ότι οι δαπάνες αυτές δεν μπορούν να υπερβαίνουν το αντάλλαγμα παραχώρησης (μερίδιο) του δήμου.

Μία ημέρα νωρίτερα είχε κατατεθεί και η έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής με κάποιες ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις. Κατ’ αρχάς, για την κατάργηση του ελάχιστου πλάτους που είχε προβλεφθεί για τη ζώνη παραλίας (30 μέτρα), η Επιτροπή εξέφρασε επιφυλάξεις, υπό το πρίσμα «της προστασίας και της ανάδειξης των ακτών ως φυσικών πόρων, ως στοιχείων οικοσυστημάτων και ως στοιχείων τοπίου κατά περίπτωση, στο πλαίσιο των χαρακτηριστικών ορισμένων ακτών».

Η Επιτροπή, ωστόσο, υπέδειξε ως παράτυπη διάταξη με την οποία επεκτάθηκε η θαλάσσια ζώνη του λιμένα Αλεξανδρούπολης. Κι αυτό γιατί κανονικά η θαλάσσια ζώνη ενός λιμανιού καθορίζεται με διαφορετική διαδικασία και, το σημαντικότερο από όλα, «δύναται να επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον» και «προϋποθέτει εκτίμηση επιπτώσεων».

Υπό το φως των ανωτέρω, σημειώνει η Επιτροπή, παρατηρείται ότι δεν υπάρχει αναφορά στην αιτιολογική έκθεση, αν τηρήθηκαν οι διαδικασίες της νομοθεσίας και ιδίως οι απαιτήσεις του ενωσιακού δικαίου. Με τον τρόπο αυτό η Επιτροπή υποδεικνύει εμμέσως πλην σαφώς ότι η επέκταση του λιμανιού κυρώθηκε με νόμο για να αποφύγει το Δημόσιο τη διαδικασία εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Τέλος, με μορφή τροπολογίας καθορίστηκαν (κατ’ εξαίρεσιν της νομοθεσίας) ως 450 οι θέσεις στάθμευσης που θα έχει το γήπεδο στον Βοτανικό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή