Από τη Θεσσαλονίκη στην κορυφή του κόσμου

Από τη Θεσσαλονίκη στην κορυφή του κόσμου

Οι Ελληνες μαθητές πίσω από την εικονική μαθητική επιχείρηση «Isometricks» διακρίθηκαν σε παγκόσμιο διαγωνισμό για το παιχνίδι wizzle

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην κορυφή του (επιχειρηματικού) κόσμου ή κατά δήλωσή τους «στον έβδομο ουρανό» βρίσκονται από χθες οι 16χρονοι από τη Θεσσαλονίκη που έχουν δημιουργήσει την εικονική μαθητική επιχείρηση «Isometricks». Οι μαθητές του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας απέσπασαν το Παγκόσμιο Βραβείο Μαθητικής Επιχειρηματικότητας του Junior Achievement «JA Worldwide De La Vega Global Enterpreneurship Award 2024» για το παιχνίδι wizzle, το οποίο βασίζεται σε συμμετρίες και καλλιτεχνικά μοτίβα που συναντώνται σε όλους τους πολιτισμούς, καλλιεργεί τη φαντασία και καταπολεμάει το άγχος. Το wizzle, το οποίο απευθύνεται εξίσου σε μαθητές που εξασκούνται στη γεωμετρία, άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, στρεσαρισμένους ενηλίκους αλλά και ηλικιωμένους σε αρχικό στάδιο άνοιας, είχε κερδίσει τις εντυπώσεις από πολύ νωρίς.

Τον περασμένο Ιούλιο η ελληνική υποψηφιότητα αναδείχθηκε νικήτρια στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό. Συνεπώς, στην τωρινή διοργάνωση, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, η ελληνική ομάδα εκπροσωπούσε όλη την Ευρώπη. Οι Θεσσαλονικείς μαθητές είχαν ως αντιπάλους συνομηλίκους τους με εικονικές επιχειρήσεις από τις ΗΠΑ, τη Λατινική Αμερική, την Ασία, την Αφρική και τις αραβικές χώρες. «Τα τελευταία πέντε χρόνια που διενεργείται παγκόσμιος διαγωνισμός γίνεται πάντοτε Φεβρουάριο», εξηγεί στην «Κ» η Μαρία Γιαννέτου, διευθύντρια επικοινωνίας της JA Greece. «Δυστυχώς, όμως, ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή είχε ως συνέπεια να καθυστερήσει ο διαγωνισμός των αραβικών κρατών και αυτό μοιραία συμπαρέσυρε και τον παγκόσμιο». Ωστόσο, για λόγους διαφάνειας δεν είχε αποκαλυφθεί σε κανέναν από τους διαγωνιζομένους με ποιον τρόπο θα έπρεπε να παρουσιάσουν την ιδέα τους στο τελικό στάδιο. «Ενα μήνα πριν ήρθαν οι οδηγίες», σημειώνει η κ. Γιαννέτου.

Από τη Θεσσαλονίκη στην κορυφή του κόσμου-1
Η στιγμή που οι 16χρονοι μαθητές από τη Θεσσαλονίκη μαθαίνουν ότι είναι οι νικητές του διαγωνισμού, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.

Η ομάδα, που αποτελείται κυρίως από μαθητές της Β΄ Λυκείου, κλήθηκε να ετοιμάσει ένα συνοπτικό και ευφάνταστο βίντεο, στο οποίο να παρουσιάζει τη λειτουργία του προϊόντος της, και εν συνεχεία ένα business plan, έκτασης μέχρι δύο σελίδων Α4. «Ηταν μια εξαιρετικά απαιτητική διαδικασία», επισημαίνει ο Νίκος Τερψιάδης, μαθηματικός στο εν λόγω λύκειο και υπεύθυνος εκπαιδευτικός του Ομίλου Μαθηματικών, ο οποίος υπήρξε, από κοινού με τις καθηγήτριες Αννα Ματσιώρη και Κυριακή Βασιλού αλλά και πολλούς εθελοντές μέντορες, συνοδοιπόρος των μαθητών σε αυτό το δημιουργικό ταξίδι. «Η μαθητική επιχείρηση έχει ήδη πουλήσει μερικές χιλιάδες κομμάτια, διαδικτυακά ή στα φυσικά της καταστήματα», επισημαίνει ο κ. Τερψιάδης. «Ξεκινήσαμε με ένα 3D Printer και στο μεταξύ αποκτήσαμε άλλους δύο και αγοράσαμε εμείς laser cut για την πιο οικολογική έκδοση του παιχνιδιού μας σε ξύλο».

Δεδομένου ότι το βραβείο συνοδεύεται και με χρηματικό έπαθλο 15.000 ευρώ, η επιχείρηση αναμένεται να αναπτυχθεί κι άλλο. Αντίστοιχα έχουν αυξηθεί τα φυσικά σημεία πώλησης του παιχνιδιού, το οποίο διατίθεται σε μουσεία και βιβλιοπωλεία της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Την αξία του wizzle διέκρινε από τα πρώτα βήματα η επιστημονική κοινότητα. «Η Ελληνική Εταιρεία Αλτσχάιμερ το χρησιμοποίησε εξαρχής ως μια μη φαρμακευτική θεραπευτική παρέμβαση σε ασθενείς με άνοια», αναφέρει ο κ. Τερψιάδης. «Είμαστε σε στενή συνεργασία με την εταιρεία προκειμένου να διερευνηθεί και να διαπιστωθεί η πιθανή θεραπευτική επίδραση του παιχνιδιού».

Τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του JA Achievement εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχουν «μεταμορφωθεί». Μετά την κατάκτηση του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού παρουσίασαν την ιδέα τους σε πολλά συνέδρια, μεταξύ των οποίων και το περιοδικό Economist, ενώ τα συμπεριέλαβε το περιοδικό Forbes στη λίστα 30 under 30. «Τα καμαρώνω», ομολογεί ο κ. Τερψιάδης, «έχουν τελειοποιήσει τα αγγλικά τους, έχουν μάθει όλους τους κανόνες της επικοινωνίας σε διεθνές επίπεδο, έχουν εξελίξει πλήθος δεξιοτήτων, οι οποίες μένουν αναξιοποίητες όταν ένας μαθητής περιορίζεται μόνο στις απαιτήσεις του ωρολόγιου προγράμματος».

Η επιτυχία της «Isometricks» έχει εμπνεύσει και τους μικρότερους σε ηλικία μαθητές του σχολείου, που ετοιμάζονται για τον νέο γύρο του JA. «Εκατόν ογδόντα σχολεία έχουν δηλώσει συμμετοχή, αριθμός όχι ευκαταφρόνητος δεδομένου ότι σε πολλές περιπτώσεις απαιτείται να αφιερώσουν χρόνο οι εμπλεκόμενοι εκτός του σχολικού ωραρίου», λέει η κ. Γιαννέτου. «Θα ήταν μια λύση αν προβλεπόταν στο ωρολόγιο πρόγραμμα χρόνος για την υλοποίηση πρότζεκτ».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή