Μεγάλη δυσαρέσκεια για τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας

Μεγάλη δυσαρέσκεια για τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας

Αυξήθηκε πολύ μέσα σε ένα χρόνο – Οι πολίτες εστιάζουν στην κακή οργάνωση υπηρεσιών, στις ελλείψεις προσωπικού και στις κτιριακές εγκαταστάσεις

Δυσαρεστημένοι από τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας δηλώνουν έξι στους δέκα πολίτες, με την εικόνα των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας στα μάτια των Ελλήνων να έχει επιδεινωθεί ραγδαία τον τελευταίο χρόνο. Την ίδια στιγμή, επτά στους δέκα πιστεύουν ότι το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί τα 2-3 τελευταία χρόνια.

Ερευνα που διενήργησε τον περασμένο Μάρτιο για λογαριασμό του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου η GPO, σε δείγμα 1.108 ατόμων ηλικίας άνω των 17 ετών σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, έδειξε ότι οι θετικές εντυπώσεις που είχαν αφήσει στους Ελληνες πολίτες οι υπηρεσίες υγείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας για την πολύ σημαντική συμβολή τους στην καταπολέμηση της COVID-19 έσβησαν τον τελευταίο χρόνο. Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες ερωτώμενοι για τις προσφερόμενες υπηρεσίες σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα υγείας δήλωσαν σε ποσοστό 45,1% δυσαρεστημένοι, έναντι του 28,7% που δήλωσαν ικανοποιημένοι. Το 23,5% δεν είναι ούτε ικανοποιημένοι ούτε δυσαρεστημένοι, ενώ το 2,6% επέλεξε να μην απαντήσει. Οι απαντήσεις των συμμετεχόντων συγκρίθηκαν με τα αποτελέσματα αντίστοιχης έρευνας του ΠΙΣ τον Απρίλιο του 2023. Οπως προέκυψε, το ποσοστό των δυσαρεστημένων μέσα σε ένα χρόνο έχει αυξηθεί σημαντικά από 31,2% σε 45,1%, ενώ αντίθετα μεγάλη μείωση παρατηρείται στο ποσοστό όσων είναι ικανοποιημένοι (41,5% τον Απρίλιο 2023 έναντι 28,7% τον Μάρτιο 2024).

Εστιάζοντας ειδικά στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας το ποσοστό των δυσαρεστημένων φτάνει στο 56,9%, όταν πριν από ένα χρόνο στην αντίστοιχη έρευνα δυσαρέσκεια εξέφραζε το 34,7% των πολιτών. Ικανοποίηση εκφράζει πλέον μόλις το 21,1% των πολιτών, ποσοστό σχεδόν μισό από το αντίστοιχο του περασμένου Απριλίου (40,7%). Για τη συντριπτική πλειονότητα όσων δηλώνουν ικανοποιημένοι (91,1%) ο λόγος είναι το πολύ καλό επίπεδο του ιατρικού προσωπικού. Οι δυσαρεστημένοι εστιάζουν στην κακή οργάνωση των υπηρεσιών (75,4%), στις ελλείψεις προσωπικού (69,4%) και στις κακές κτιριακές εγκαταστάσεις (51,3%).

Πέντε στους δέκα πολίτες εκτιμούν ότι τα τελευταία 2-3 χρόνια η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας έχει επιδεινωθεί, μόλις το 15,2% ότι έχει βελτιωθεί και το 27,2% ότι έχει μείνει στο ίδιο επίπεδο (7,2% δεν απάντησε). Αντίστοιχα, επτά στους δέκα θεωρούν ότι το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών έχει αυξηθεί.

Η έρευνα διερεύνησε και τις απόψεις του ιατρικού κόσμου για το σύστημα υγείας. Σε δείγμα 723 γιατρών διαφόρων ειδικοτήτων, το 48% αξιολόγησε αρνητικά το σύστημα υγείας έναντι 23% ένα χρόνο πριν. Ενας στους δύο κρίνει αρνητικά τις αλλαγές στη νομοθεσία για την υγεία των τελευταίων ετών και μόλις το 23% θετικά. Οταν ερωτήθηκαν για τους λόγους για τους οποίους οι Ελληνες γιατροί φεύγουν στο εξωτερικό, το 57,7% ανέφερε τις χαμηλές αποδοχές, το 19% τις κακές συνθήκες εργασίας και το 10% την έλλειψη κινήτρων.

Θετικό πρόσημο έχει η γενική εμπειρία των συμμετεχόντων πολιτών από την επαφή με τον προσωπικό γιατρό τους. Σχεδόν τρεις στους τέσσερις (73,5%) δηλώνουν ότι αυτοί και τα μέλη της οικογένειάς τους έχουν εγγραφεί σε προσωπικό γιατρό και περισσότεροι από τους μισούς (55%) είναι ικανοποιημένοι από την εμπειρία που είχαν με τον γιατρό τους. Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των γυναικών στο πρόγραμμα «Φώφη Γεννηματά» για τον προληπτικό έλεγχο μαστού, το 43,1% δήλωσε ότι έκανε μαστογραφία στο πλαίσιο του προγράμματος και το 26%, αν και έλαβε ενημέρωση, ότι δεν έκανε μαστογραφία, κυρίως λόγω αμέλειας.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο πρόεδρος του ΠΙΣ Θανάσης Εξαδάκτυλος δήλωσε ότι «για πρώτη φορά έχουμε θετική ανταπόκριση στον προσωπικό γιατρό και μπορούμε να αναμένουμε τη συγκρότηση πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας μέσα σε μια περίοδο συσσωρευμένων από δεκαετίες προβλημάτων, τα οποία απαιτούν αυξημένη χρηματοδότηση».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT