ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αύξηση κατά 30% η ζήτηση σε πούλμαν

ayxisi-kata-30-i-zitisi-se-poylman-2032173

H αύξηση της τουριστικής κίνησης και μάλιστα σε μη νησιωτικούς προορισμούς, όπως είναι η Αθήνα, αλλά και το άνοιγμα των επαγγελμάτων μεταφορών, φαίνεται να διορθώνουν στρεβλώσεις της αγοράς και να οδηγούν σε καλύτερη κατανομή του τουριστικού προϊόντος. Αυτό ισχυρίζονται πράκτορες και οδηγοί τουριστικών λεωφορείων της Αττικής, οι οποίοι καταγράφουν μέση αύξηση της τουριστικής κίνησης της τάξης του 30% σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

«Το γεγονός ότι έχουμε καλύτερες υποδομές, όπως το μετρό, αλλά και πληθώρα επιλογών, όπως τα κόκκινα και τα κίτρινα διώροφα λεωφορεία, τα τουριστικά τρενάκια και το ότι δεν υπάρχει έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, έχουν συμβάλει στη διεύρυνση των τουριστών που έρχονται», λέει ο κ. Λύσανδρος Τσηλίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων. Πρακτικά αυτό που εννοεί ο κ. Τσηλίδης είναι ότι με τα κλειστά επαγγέλματα σπάνε και οι συντεχνίες, οδηγώντας σε πληρέστερη παροχή υπηρεσιών, η οποία οδηγεί στο να επισκέπτονται την Ελλάδα «τουρίστες με χαμηλά βαλάντια, οι οποίοι πλέον έχουν επιλογές μετακίνησης. Από την κατανάλωση ωφελείται όλη η αλυσίδα», εξηγεί ο ίδιος.

Την ίδια εικόνα μεταφέρουν και οι ιδιοκτήτες διώροφων λεωφορείων (κόκκινα και κίτρινα) τα οποία ακολουθούν κλειστά τουριστικά δρομολόγια. «Φέτος έπεσαν οι τιμές, με αποτέλεσμα να τονωθεί σημαντικά η μετακίνηση από και προς τα κρουαζιερόπλοια, οι ξεναγήσεις εντός κι εκτός Αττικής και ο εσωτερικός οργανωμένος τουρισμός», λέει ο κ. Σπύρος Καπιτσίνας, διευθυντής της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού.

Την ίδια ώρα, μια νέα κατηγορία μετακινήσεων έρχεται να προστεθεί στην υπηρεσία τουριστικής μετακίνησης, αυτή των επταθέσιων και εννεαθέσιων βαν τα οποία ναυλώνουν ξενοδοχεία ή τουρ οπερέιτορ για να εξυπηρετήσουν ειδικές ανάγκες.

Παράπονα για ταξί

Το κομμάτι της αγοράς που δείχνει να είναι ακόμα αρρύθμιστο είναι αυτό των συγκοινωνιών και δη των ταξί, για τα οποία εξακολουθούν να διατυπώνονται παράπονα ότι διαβρώνουν το τουριστικό προϊόν σε μερικές περιπτώσεις. Τουριστικοί παράγοντες καταγγέλλουν ότι συγκεκριμένες τουριστικές πιάτσες εξακολουθούν να ελέγχονται από κλίκες, ότι έχουν υπάρξει και περιπτώσεις που οδηγοί ταξί έχουν χρεώσει 100 και 150 ευρώ για τη διαδρομή λιμάνι – Ακρόπολη και πίσω, ενώ δεν λείπουν και τα πειρατικά οχήματα.

Πάντως και οι οδηγοί ταξί διατυπώνουν από την πλευρά τους παράπονα για μη τήρηση των νόμων από την πλευρά των τουριστικών παραγόντων. Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι τα διώροφα λεωφορεία βγαίνουν εκτός των τουριστικών δρομολογίων και σταματούν όπου θέλουν, καθώς και ότι πολλά ξενοδοχεία χρεώνουν υπέρογκα την κλήση ταξί, ενώ οι ίδιοι λαμβάνουν μόνο το κόμιστρο. Ο Σύνδεσμος Αυτοκινητιστών Αττικής (ΣΑΤΑ) ζητεί να υπάρξει κατάσταση επιβαινόντων στα τουριστικά λεωφορεία και να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι για τυχόν παραβάσεις στα ενοικιαζόμενα οχήματα με οδηγό (mini bus).