ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ελάχιστες διακοπές ρεύματος από τις αρχές του έτους

elachistes-diakopes-reymatos-apo-tis-arches-toy-etoys-2110310

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της Επιχείρησης, από τις αρχές του 2015 έως την 1η Νοεμβρίου δεν πραγματοποιήθηκαν παρά ελάχιστες διακοπές ρεύματος, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια που γίνονταν περί τις 200.000 ετησίως. Ανώτερα στελέχη της ΔΕΗ, αλλά και παράγοντες του υπουργείου, επισημαίνουν ότι το τελευταίο επτάμηνο δεν εφαρμόζεται καμία εμπορική πολιτική με αποτέλεσμα τη συσσώρευση χρεών.
Ενώ τον Δεκέμβριο του 2014 έγιναν περίπου 45.000 διακοπές ρεύματος, τον Φεβρουάριο 2015 έπεσαν στις 1.000 και τον Ιούνιο στις 200! Η χθεσινή άσχημη αντιπαράθεση του προέδρου της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, Γ. Αδαμίδη, με άνεργο καταναλωτή, στην εκπομπή του Κ. Παπαδάκη στον ANT1, έδειξε με γλαφυρό τρόπο ότι η υπαγωγή στο κοινωνικό τιμολόγιο δεν επαρκεί για τη διάκριση μεταξύ κοινωνικά ευάλωτων πελατών και μπαταχτσήδων. Οπως υποστηρίζουν παράγοντες του υπουργείου Ενέργειας, από τον Ιούνιο λειτουργεί βάση δεδομένων που επιτρέπει στη ΔΕΗ να γνωρίζει το προφίλ των οφειλετών, όμως μέχρι σήμερα δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Χαρακτηριστικά αναφέρουν την περίπτωση του Νεωρίου της Σύρου, το οποίο προχώρησε σε καταβολή 300.000 ευρώ, μετά τη διακοπή, ενώ επιχειρούσε να συνεχίσει να λειτουργεί με διακανονισμό, ο οποίος θα απέφερε στην επιχείρηση πολύ μικρότερο ποσό. Αντίστοιχες κατηγορίες αφορούν μεγάλα ξενοδοχεία στα τουριστικά νησιά και δημοτικές επιχειρήσεις.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι ο ανταγωνισμός σε άλλες χώρες έχει δημιουργήσει προϊόντα όπως ετήσιες προπληρωμές έναντι εκπτώσεων, προπληρωμένες κάρτες, αλλά και υποστήριξη πελατών, που δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να γνωρίζει τα προφίλ των καταναλωτών ενέργειας και να μην προβαίνει σε αντικοινωνικές ενέργειες. Η απραξία, όμως, έχει ακόμη ένα στρεβλό αποτέλεσμα: 600.000 αιτήματα είναι το ανώτατο ετήσιο όριο που είναι σε θέση να διαχειριστεί σήμερα η εταιρεία, βάσει του προσωπικού της και των ιστορικών στοιχείων, μη υπολογίζοντας περιπτώσεις όπως κλειστά ακίνητα, αδυναμία πρόσβασης των συνεργείων στον μετρητή, παρεμπόδιση από τον πελάτη, διακανονισμούς κ.ο.κ.

Η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να εκχωρήσει το 25% της χονδρικής και το 25% της λιανικής της σε ιδιωτικές εταιρείες έως το 2017 και το 50% έως το 2020, γεγονός που καθιστά επείγουσα την υιοθέτηση μιας ρεαλιστικής, κοινωνικά ευαίσθητης και οικονομικά ωφέλιμης εμπορικής πολιτικής.