ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ψηφιακή υπογραφή εξοικονομεί χρόνο σε πολίτες, υπηρεσίες

16s4psifiak

Σε πολύ λιγότερο χρόνο, με λιγότερη ταλαιπωρία και με μικρότερο κόστος για το Δημόσιο θα μπορούν να εξυπηρετούνται οι πολίτες της Στερεάς Ελλάδας από τις υπηρεσίες της περιφέρειας, καθώς η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εφαρμόζει την ψηφιακή υπογραφή των υπαλλήλων της, πρωτοπορώντας στον τομέα αυτό. Ηδη πάνω από το 80% του προσωπικού της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, δηλαδή 515 στους 645 υπαλλήλους, διαθέτει ψηφιακή υπογραφή, με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται η εκτύπωση των εγγράφων και η διεκπεραίωσή τους με τον παραδοσιακό τρόπο για να υπογραφούν. Ολα μπορούν πλέον να γίνουν μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του δικτύου της περιφέρειας, με αποτέλεσμα να γίνονται πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο οικονομικά, καθώς επίσης και με αυξημένη ασφάλεια. «Περιορίσαμε το κόστος από την εκτύπωση και το χαρτί για τα έγγραφα, ενώ κερδίζουμε πολλές εργατοώρες, καθώς δεν κυκλοφορούν τα χαρτιά από γραφείο σε γραφείο αλλά αυτόματα μέσω των υπολογιστών», λέει στην «Κ» ο περιφερειάρχης Κώστας Μπακογιάννης. «Στόχος μας είναι η "Εξυπνη Περιφέρεια", και η ψηφιακή υπογραφή είναι το πρώτο βήμα. Η διαδικασία ξεκίνησε ουσιαστικά τον Οκτώβριο και ήδη έχει ενταχθεί το 80% των υπαλλήλων μας. Ηδη έχει μειωθεί σημαντικά ο χρόνος διεκπεραίωσης των διαδικασιών και των υποθέσεων. Είμαστε υπερήφανοι, γιατί καταφέρνουμε ένα μεγάλο πλήγμα στον εφιάλτη του Δημοσίου αλλά και των πολιτών, τη γραφειοκρατία», συμπληρώνει ο κ. Μπακογιάννης.

Ο επόμενος στόχος της περιφέρειας είναι η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων και η ηλεκτρονική πληρωμή, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το πέρασμα όλου του κύκλου εργασιών των υπηρεσιών στην ψηφιακή εποχή. Βεβαίως, απαιτείται αρκετή δουλειά για να περάσει η δουλειά των τεχνικών και οικονομικών υπηρεσιών στην ψηφιακή σφαίρα, αλλά τότε θα μπορούν να γίνουν βήματα και για τη διαφάνεια στη διεκπεραίωση των υποθέσεων. Δηλαδή να μπορεί ο κάθε πολίτης να δει πού βρίσκεται το αίτημά του.

«Επιθυμία και στόχος μας είναι να εκμεταλλευτούμε όλες τις δυνατότητες των σύγχρονων τεχνολογιών για να μπορούν επιτέλους οι πολίτες να εξυπηρετούνται χωρίς ταλαιπωρία και κόστος», υπογραμμίζει ο κ. Μπακογιάννης. «Μάλιστα, με την ψηφιακή λειτουργία μπορούμε να αξιολογούμε τους εαυτούς μας, να δούμε πού και πόσο καθυστερεί μια διαδικασία και να βρίσκουμε το γιατί».

Αξιοσημείωτο είναι ότι το πέρασμα στην ψηφιακή υπογραφή και η πορεία προς την «Εξυπνη Περιφέρεια» πραγματοποιείται με ίδιους πόρους της περιφέρειας. «Απαιτήθηκαν ελάχιστα χρήματα. Συνεργαστήκαμε με την εταιρεία που υποστηρίζει ψηφιακά την περιφέρεια και βασικά στηριχθήκαμε σε στελέχη δικά μας και στην εκπαίδευση των υπαλλήλων μας. Δεν θέλαμε να είναι κάτι που θα έρθει απ’ έξω. Προτιμούμε μια διαδικασία που θα αναπτυχθεί με δικές μας δυνάμεις, να τη γνωρίζουν και να μπορούν να την αναπτύξουν», λέει ο κ. Μπακογιάννης.