ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα υδροπλάνα επιστρέφουν άμεσα στην Πάτρα

ta-ydroplana-epistrefoyn-amesa-stin-patra-2143606

Θέμα χρόνου είναι να επιστρέψουν τα υδροπλάνα στην Πάτρα, περίπου 10 χρόνια μετά τα πρώτα δρομολόγια που έγιναν από την αχαϊκή πρωτεύουσα προς νησιά του Ιονίου και την Ηπειρο, αλλά σταμάτησαν έπειτα από περίπου δύο χρόνια.

Ηδη υπεγράφη η απόφαση για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας του υδατοδρομίου Πατρών, γεγονός που ο Οργανισμός Λιμένος το χαρακτηρίζει σημαντικότατο βήμα για την αδειοδότησή του.

Σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ, «η συγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς το υδατοδρόμιο Πατρών θα αποτελέσει, κατά πάσα πιθανότητα, το τρίτο υδατοδρόμιο που θα αδειοδοτηθεί μετά την Κέρκυρα και τους Παξούς, σηματοδοτώντας την αρχή της δημιουργίας ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα».

Η άδεια λειτουργίας του υδατοδρομίου θα ανήκει στην ιδιοκτησία του ΟΛΠΑ και αναμένεται, σύμφωνα με τον οργανισμό, «να προσδώσει στο λιμάνι μια σημαντική υπεραξία που θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας».

Με τη λειτουργία του υδατοδρομίου, αλλά και την υλοποίηση του στρατηγικού του στόχου του ΟΛΠΑ για πολυεπίπεδη ανάπτυξη του λιμανιού στους τομείς της ακτοπλοΐας, της εμπορευματικής κίνησης, της κρουαζιέρας και του ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, ο οργανισμός εκτιμά ότι «θα διευρύνει τις δραστηριότητές του, συμβάλλοντας στην ανάταξη της τοπικής οικονομίας και στη βελτίωση των κοινωνικών της παραμέτρων, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».

Ακόμη, σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ, το γεγονός ότι το υδατοδρόμιο Πατρών εγκρίθηκε περιβαλλοντικά να λειτουργεί εντός του λιμανιού, αποδεικνύει, εκτός των άλλων, ότι τα υδροπλάνα είναι από τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς.

Αυτή η τεκμηρίωση, σύμφωνα πάντα με τον οργανισμό λιμένος, αποτελεί σημείο αναφοράς που θα βοηθήσει να επιταχυνθούν οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις όλων των, υπό αδειοδότηση, υδατοδρομίων.

Επίσης ο ΟΛΠΑ εκτιμά ότι «ο στόχος δημιουργίας επαρκούς δικτύου υδατοδρομίων, όχι μόνο στη Δυτική Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα, καθίσταται εφικτός, γεγονός που θα επιτρέψει τη βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Τα πρώτα δρομολόγια των υδροπλάνων από την Πάτρα προς την Κέρκυρα, τους Παξούς, τα Ιωάννινα και την Κεφαλονιά είχαν ξεκινήσει την άνοιξη του 2006 και η τιμή του εισιτηρίου έφθανε περίπου τα 100 ευρώ. Ομως, έπειτα από περίπου δύο χρόνια, τα υδροπλάνα σταμάτησαν τα δρομολόγια, αφού η εταιρεία έπαψε να λειτουργεί, επικαλούμενη γραφειοκρατικά εμπόδια. Οπως είχε αναφερθεί τότε, τα γραφειοκρατικά προβλήματα δεν επέτρεπαν στην εταιρεία να αναπτύξει περισσότερα δρομολόγια, με αποτέλεσμα να καταστούν ασύμφορες οι γραμμές.