Μεξικό: Έρευνα για τις συνθήκες του δυστυχήματος στο μετρό

Μεξικό: Έρευνα για τις συνθήκες του δυστυχήματος στο μετρό

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αναζήτηση των υπευθύνων για το τραγικό δυστύχημα, με την κατάρρευση μιας υπέργειας γραμμής του μετρό, ξεκίνησε στο Μεξικό. 

Τα βλέμματα στρέφονται κυρίως σε αυτόν που ήταν δήμαρχος της πόλης του Μεξικού τον Οκτώβριο του 2012 όταν εγκαινιάστηκε αυτή η γραμμή, δηλαδή τον νυν υπουργό Εξωτερικών της χώρας και πιθανό υποψήφιο για την προεδρία, τον Μαρσέλ Εμπράρδ.

Διαβάστε ακόμη: Δεκάδες νεκροί και τραυματίες σε δυστύχημα στο μετρό

Στο σημείο της τραγωδίας αυτόπτες μάρτυρες εξαπέλυσαν πυρά εναντίον του Εμπράρδ. «Ας έρθει εδώ για να δει τι μας κληροδότησε. Αυτός ευθύνεται», ούρλιαζε μια γυναίκα μπροστά στις κάμερες κατηγορώντας τον υπουργό Εξωτερικών του Μεξικού για διαφθορά.

Το πρωί μιλώντας σε δημοσιογράφους ο Μεξικανός πρόεδρος Άντρες Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ δεσμεύθηκε να διεξαχθεί «έρευνα σε βάθος, χωρίς διακρίσεις για να αναζητηθεί η αλήθεια (…) μέσω της οποίας θα εντοπιστούν οι υπεύθυνοι».

Ο Εμπράρδ, που ήταν παρών στη συνέντευξη Τύπου, έκανε λόγο για μια «θλιβερή ημέρα για όλους».

«Θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση των αρχών», πρόσθεσε.

Η κυβέρνηση κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος από τις 4 ως τις 6 Μαΐου, με τον πιο πρόσφατο απολογισμό να κάνει λόγο για 25 νεκρούς και 80 τραυματίες.

Η εισαγγελία του Μεξικού ανακοίνωσε ότι η έρευνα που διεξάγεται -και την οποία έχει αναλάβει η ίδια μαζί με την ομοσπονδιακή εισαγγελία και τη στήριξη διεθνών, ανεξάρτητων ειδικών- θα αφορά τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και της πρόκλησης υλικών ζημιών.

Προτού κάτσει η σκόνη από τα συντρίμμια ο τοπικός Τύπος άρχισε να επαναφέρει στη δημοσιότητα τις διαμάχες που είχαν προκύψει την εποχή της κατασκευής αυτής της γραμμής του μετρό μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, η οποία διασχίζει το νότιο τμήμα της μεξικανικής πρωτεύουσας, αλλά και τα συνεχή προβλήματα στη λειτουργία της.

Η γραμμή 12 είναι μία από τις δύο γραμμές του μεξικανικού μετρό που λειτουργεί πάνω σε παραδοσιακές σιδηροδρομικές ράγες.

Μόλις ξεκίνησε τη λειτουργία της η γραμμή αυτή παρατηρήθηκε φθορά στις ράγες και τους τροχούς των τρένων, γεγονός που είχε αναγκάσει τον Μάρτιο του 2014 τον διάδοχο του Εμπράρδ να αναστείλει τη λειτουργία 12 σταθμών. Μελέτη που είχε πραγματοποιηθεί τότε είχε εντοπίσει προβλήματα στον σχεδιασμό, τη χρήση και τη συντήρηση της γραμμής.

Το δυστύχημα σημειώθηκε τη νύκτα της Δευτέρας προς Τρίτη, περίπου στις 22:00 τοπική ώρα (06:00 τα ξημερώματα της Τρίτης ώρα Ελλάδας) κοντά στον σταθμό Ολίβος, όταν κατέρρευσε μια γέφυρα που βρισκόταν σε 12 μέτρων ύψος την ώρα που περνούσε συρμός του μετρό πέφτοντας πάνω σε αυτοκινητόδρομο.

Οι κάμερες ασφαλείας κατέγραψαν την ξαφνική πτώση της γέφυρας. Όσοι βρίσκονταν στο σημείο έσπευσαν για να βοηθήσουν τους επιζώντες μέχρι να φτάσουν στο σημείο δεκάδες μέλη σωστικών συνεργείων και πυροσβέστες.

Η περιοχή αποκλείστηκε από την αστυνομία και τον στρατό. Εκσκαφείς άρχισαν να σηκώνουν τα τεράστια κομμάτια μπετόν και μέταλλο αναζητώντας επιζώντες.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ, AFP

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή