Φαινόμενο Tesla: ηλεκτροκίνηση για κάθε μέσο

Φαινόμενο Tesla: ηλεκτροκίνηση για κάθε μέσο

Από αυτοκίνητα, ποδήλατα και πατίνια μέχρι σκάφη, σνόουμομπιλ και χλοοκοπτικές μηχανές

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο θόρυβος των οχημάτων χιονιού στο Βερμόντ συνιστά χαρακτηριστικό «ήχο του χειμώνα» στην περιοχή και είναι το μόνο που διαλύει τη γαλήνια σιγή του χιονισμένου τοπίου. Φέτος, παρότι τα οχήματα αυτά εξακολούθησαν τις διαδρομές τους, δεν ακουγόταν τίποτα. Τα νέα σνόουμομπιλ, της καναδικής εταιρείας Taiga, λειτουργούν με μπαταρίες και είναι τα πρώτα ηλεκτρικά του είδους. Αποτελούν σύμβολο της στροφής προς την «πράσινη αυτοκίνηση». Η ίδια εταιρεία προσφέρει και ηλεκτρικά σκάφη.

Αν και το ενδιαφέρον όλων επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ηλεκτροκίνηση κυριαρχεί στα μεταφορικά μέσα από τα ποδήλατα και τα πατίνια μέχρι τις χλοοκοπτικές μηχανές. Πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις φιλοδοξούν να εξελιχθούν σε Tesla για τα σκάφη, τα ποδήλατα κ.ο.κ.

Τα περιβαλλοντικά οφέλη της νέας τάσης είναι πολλά, ιδιαίτερα επειδή τέτοιες μηχανές, όπως οι χλοοκοπτικές ή οι κινητήρες των σκαφών, δεν λειτουργούν με καταλύτη, όπως τα αυτοκίνητα, ώστε να περιορίζονται οι επικίνδυνες εκπομπές αερίων. Σύμφωνα με το Συμβούλιο για την Ποιότητα του Αέρα της Καλιφόρνιας, μια βενζινοκίνητη χλοοκοπτική μηχανή δημιουργεί μέσα σε μία ώρα λειτουργίας ίση ατμοσφαιρική ρύπανση με ένα αυτοκίνητο που διανύει 482 χλμ.

Πράσινη ενέργεια

Αναμφίβολα, η μετάβαση σκαφών και άλλων οχημάτων στην ηλεκτρική ενέργεια είναι μια μεγάλη τεχνολογική πρόκληση. Οι μικρές ηλεκτρικές βάρκες που δεν πραγματοποιούν μεγάλα ταξίδια μπορούν θαυμάσια να κινηθούν με μπαταρίες. Εξαιτίας, όμως, της μεγάλης αντίστασης του νερού, τα μεγαλύτερα σκάφη χρειάζονται συνεχή ενέργεια, που δεν μπορούν να προσφέρουν οι μπαταρίες.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, επίσης, πυροδοτεί μεταβολές και στον σχεδιασμό. Τα ηλεκτρικά σκάφη Ε1, παραδείγματος χάρη, χρησιμοποιούν μπαταρίες αλλά και υδροπτερύγια, ώστε να ανασηκώνονται από την επιφάνεια του νερού μειώνοντας σημαντικά την αντίστασή του.

Η Flux Marine, επίσης, προσπαθεί να φέρει τον εξηλεκτρισμό στα πλωτά μέσα. Ο διευθύνων σύμβουλός της, Μπεν Σόρκιν, που υπήρξε μαθητευόμενος στην Tesla, αναγνωρίζει ότι η ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι πρακτική λύση για τα μεγάλα αλιευτικά ή άλλα σκάφη ανοικτής θαλάσσης. Ομως πιστεύει ότι η αγορά θα ενισχυθεί από τη βελτίωση και εξέλιξη των μπαταριών.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στα «ψυχαγωγικά οχήματα» θα είναι αρκετά αργή, προειδοποιούν οι γνώστες του τομέα. Ταυτόχρονα παραδέχονται ότι η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας στα αυτοκίνητα εισήγαγε μια τάση που δεν μπορεί να αγνοηθεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή